Discord werd bedacht om te praten tijdens Final Fantasy 11-speelsessies
Gamer.nl
Nieuws

Discord werd bedacht om te praten tijdens Final Fantasy 11-speelsessies

Mede-oprichter bedacht een vroege versie van het programma toen hij nog studeerde

Discord-medeoprichter Stanislav Vishnevskiy heeft onthuld dat hij Discord bedacht om met zijn vrienden te kunnen communiceren tijdens het spelen van Final Fantasy 11.

Dat meldde hij in een interview met Famitsu (vertaald door Siliconera). "Toen ik een student was, was ik geobsedeerd met Final Fantasy 11, en ik maakte een prototype van Discord dat gebruikt kon worden tijdens het spelen van de game."

Final Fantasy 11 is een mmo en de voorloper van Final Fantasy 14. De game verscheen op PlayStation 2 en pc. Het spel kwam in 2002 uit in Japan en in de jaren daarna ook in andere regio.

Volgens Vishnevskiy was er in die tijd geen goed alternatief om samen met vrienden te praten tijdens het gamen. "We wilden een plek creëren waar we games met vrienden kon spelen en leuke momenten konden delen. Vanwege die drang werd Discord zo speciaal."

Het ging hierbij overigens wel om de voorloper van Discord. Vishnevskiy ontmoette uiteindelijk Jason Citron en samen richtten ze Discord op. Het programma is inmiddels enorm populair en wordt zelfs op consoles zoals PlayStation 5 ondersteund. In het interview laat Vishnevskiy overigens weten tijd te hebben gevonden om Final Fantasy 14 te spelen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Games voor tweede Playdate-seizoen onthuld
Gamer.nl
Nieuws

Games voor tweede Playdate-seizoen onthuld

In totaal komen er twaalf nieuwe spellen uit

Tijdens een recentelijk uitgezonden livestream werden er een aantal games voor het aankomende tweede seizoen van de Playdate-handheld onthuld.

Een van de games is van Subset Games, de ontwikkelaar van FTL en Into the Breach. Hun Playdate-game heet Fulcrum Defender en daagt spelers uit zolang mogelijk te overleven terwijl er golven aan vijanden verschijnen. De hendel aan de handheld kan gebruikt worden om te mikken op de vijanden.

De andere games die werden onthuld zijn de adventuregame Shadowgate PD van Pixel Ghost, een physics gebaseerde puzzel-platformer genaamd Taria & Como van Popseed Studio Inc en JuVee Productions, en Dig! Dig! Dino! van Dom 2D en Fáyer, waarin spelers dinosaurusbotten moeten opgraven.

Het tweede seizoen van Playdate begint op 29 mei. Elke week komen er twee nieuwe spellen uit - in totaal verschijnen er twaalf nieuwe games. De volgende acht spellen behoren daar ook onder, al moeten die nog worden onthuld:

  • Chance's Lucky Escape (door Goloso Games en Julia Minamata)

  • Otto's Galactic Groove - (door Team Otto)

  • Catchadiablos (door Amano Games)

  • The Whiteout (door Scenic Route Software)

  • Black Hole Havoc (door Cosmic Bros)

  • Wheelsprung (door Nino van Hooff en Julie Bjørnskov)

  • Tiny Turnip (door Luke Sanderson)

  • Long Puppy (door Indiana-Jonas)

  • ▀▄▀▄▀▄ (door Dustin Mierau)

De stijlvol ogende Playdate heeft een soort zwengel aan de handheld hangen waarmee vaak unieke besturingen in de bijbehorende games mogelijk zijn. Daarnaast worden spellen in zwart-wit graphics weergegeven. De handheld kan via de officiële website gekocht worden.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe trailer van op Horizon lijkende Light of Motiram te zien
Gamer.nl
Nieuws

Nieuwe trailer van op Horizon lijkende Light of Motiram te zien

Game komt dit jaar uit op pc, PS5 en smartphones

Er is een nieuwe trailer uitgebracht van Light of Motiram, de openwereldsurvivalgame die qua uiterlijk erg veel wegheeft van de Horizon-spellen van Guerrilla Games.

De video richt zich op de Outcast Forest, een woud waar de Dariman-stam hun gevangen veroordelen. Het bos zit vol met Mechanimals, wat samen met de geruchten over een vijandelijke stam voor een verontrustende sfeer zorgt.

In Light of Motiram verkennen spelers een open spelwereld waarin machines die lijken op dieren de dienst uitmaken, net zoals in de Horizon-spellen. Mensen leven in primitieve stammen. De game valt vooral op door de grafische gelijkenissen met de Horizon-spellen. Zelfs het hoofdpersonage heeft met haar lange, wapperende haren veel weg van Horizon-protagonist Aloy.

Wel uniek aan Light of Motiram is dat de game craftingopties bevat, waarmee spelers een eigen schuilplaats kunnen creëren. Daarbij zijn alle materialen en objecten onderhevig aan realistische physics. De robotwezens kunnen daarbij ook getemd en getraind worden. Ook anders ten opzichte van de Horizon-reeks is dat maximaal tien spelers samen kunnen spelen.

Light of Motiram van Tencent en Polaris Quest komt in de loop van dit jaar als free-to-play-game uit op pc (Steam, Epic Games Store), PlayStation 5, iOS en Android.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!