Bloober Team claimt klaar te zijn met slechte games maken
Nieuws

Bloober Team claimt klaar te zijn met slechte games maken

De Silent Hill 2-remake verscheen onlangs en de studio werkt nu aan Cronos: The New Dawn

De Poolse ontwikkelaar Bloober Team is naar eigen zeggen klaar met het ontwikkelen van waardeloze games.

Dat liet Jacek Zieba, de regisseur van aankomende game Cronos: The New Dawn, weten aan Gamespot. "We willen onze niche vinden en denken dat dit gelukt is, dus nu willen we evolueren. Dat is complex, maar gebeurt ook organisch. Na Layers of Fear uit 2016 hadden werknemers in de studio zoiets van, 'okay, we hebben slechte games gemaakt, maar we kunnen veranderen'."

Zieba laat daarbij weten dat de afgelopen jaren niet altijd even makkelijk waren, maar dat de studio met de pas uitgekomen Silent Hill 2-remake zich heeft bewezen als talentvole horrorstudio. De Silent Hill 2-remake werd wereldwijd positief ontvangen en werd ook op Gamer.nl beloond met een 8,5.

De nieuwe game van Bloober Team - ook bekend van The Medium - is dus het afgelopen week aangekondigde Cronos: The New Dawn. Het gaat om een third-person survivalhorrorgame die zich afspeelt in een grimmige spelwereld "waarin Oost-Europees brutalisme en retrofuturistische technologie elkaar ontmoeten".

Cronos: The New Dawn speelt zich zowel in het verleden als de toekomst af. In het verleden ervaren spelers The Change, een cataclysmische gebeurtenis dat voor altijd de mensheid verandert. In de woestenij van de toekomst moet men ondertussen zien te overleven terwijl gevaarlijke gruwelen jacht op spelers maken.

Spelers besturen een Traveler. Deze agenten van The Collective moeten de futuristische woestenij verkennen om te zoeken naar tijdportalen. Daarmee kan er naar Polen in de jaren tachtig worden gereisd, waar men sleutelpersonen moet zien te redden tijdens de Apocalyps.

Cronos: The New Dawn verschijnt in de loop van 2025 op Xbox Series-consoles, PlayStation 5 en Steam. Hieronder is de onthullingstrailer nogmaals te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Roguelike 33 Immortals uitgesteld naar 2025
Nieuws

Roguelike 33 Immortals uitgesteld naar 2025

Co-op op steroïden

33 Immortals, de nieuwe game van Spiritfarer-ontwikkelaar Thunder Lotus, is uitgesteld naar 2025.

Dat heeft de ontwikkelaar bekendgemaakt middels een statement op X. De Early Acces-versie stond eigenlijk gepland voor dit jaar, maar dat gaat niet meer lukken. Thunder Lotus geeft "onverwachte uitdagingen" als reden. "De game heeft nog iets meer tijd in de oven nodig voordat hij klaar is", schrijft men. "We maken goede voortgang, maar het jaar is echt voorbij gevlogen."

Een nieuwe releasedatum deelt de studio nog niet. Wel krijgen spelers binnenkort een nieuwe kans om de game alvast uit te proberen. In welke vorm dat gebeurt, is nog niet bekend. "Bedankt voor jullie geduld en begrip. We kunnen niet wachten om samen met jullie verder te gaan op deze reis", zo sluit Thunder Lotus het statement af.

33 Immortals is een co-op actie-roguelike waarin spelers het als een vervloekte ziel opnemen tegen monsters en het oordeel van God. Dit kan samen met 32 andere spelers. De game verschijnt op Xbox Series X en S en pc.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Dave the Diver-bedenker wil reeks uitbreiden met meer games
Nieuws

Dave the Diver-bedenker wil reeks uitbreiden met meer games

Hij wil een stuk dieper duiken

Dave the Diver-bedenker Jaeho Hwang is voornemens de reeks verder uit te breiden met meer games die zich richten op verschillende personages.

Dat vertelt hij in gesprek met VGC. "Ik wil de Dave the Diver-IP uitbreiden", steekt hij van wal. "Ik denk dat dat de droom is van elke regisseur, omdat we een herkenbaar personage hebben. We wilden nog niet te diep op persoonlijke verhalen ingaan in Dave the Diver, omdat we de game heel casual wilden houden."

In de toekomst wil de studio die diepgang wel bieden in verschillende games. "Als regisseur wil ik, naast de verhalende dlc waar we nu aan werken, aparte games maken over elk personage om te laten zien hoe ze elkaar ontmoetten en wat ze deden voordat ze naar Blue Hole kwamen."

Ook voor hoofdpersonage Dave lijkt zo'n oorsprongsverhaal in de pijplijn te zitten. "Ik wil graag laten zien hoe hij is opgegroeid, hoe hij een duiker is geworden en hoe hij in Blue Hole is beland." Bovendien behoort een game waarin Dave een ander beroep uitoefent tot de mogelijkheden. "Hij is altijd een duiker geweest, dus we hebben nog niet echt nagedacht hoe we verder moeten met Dave", voegt Hwang er wel aan toe.

Ondanks de ogenschijnlijk ambitieuze plannen benadrukt Hwang dat Mintrocket, de ontwikkelaar van de game, een kleine studio moet blijven. "Ik denk dat we klein blijven. De definitie van klein kan variëren. Aan Dredge werken bijvoorbeeld maar vier mensen. Maar ik denk dat twintig tot dertig man ideaal is."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!