Bloober Team claimt klaar te zijn met slechte games maken
Nieuws

Bloober Team claimt klaar te zijn met slechte games maken

De Silent Hill 2-remake verscheen onlangs en de studio werkt nu aan Cronos: The New Dawn

De Poolse ontwikkelaar Bloober Team is naar eigen zeggen klaar met het ontwikkelen van waardeloze games.

Dat liet Jacek Zieba, de regisseur van aankomende game Cronos: The New Dawn, weten aan Gamespot. "We willen onze niche vinden en denken dat dit gelukt is, dus nu willen we evolueren. Dat is complex, maar gebeurt ook organisch. Na Layers of Fear uit 2016 hadden werknemers in de studio zoiets van, 'okay, we hebben slechte games gemaakt, maar we kunnen veranderen'."

Zieba laat daarbij weten dat de afgelopen jaren niet altijd even makkelijk waren, maar dat de studio met de pas uitgekomen Silent Hill 2-remake zich heeft bewezen als talentvole horrorstudio. De Silent Hill 2-remake werd wereldwijd positief ontvangen en werd ook op Gamer.nl beloond met een 8,5.

De nieuwe game van Bloober Team - ook bekend van The Medium - is dus het afgelopen week aangekondigde Cronos: The New Dawn. Het gaat om een third-person survivalhorrorgame die zich afspeelt in een grimmige spelwereld "waarin Oost-Europees brutalisme en retrofuturistische technologie elkaar ontmoeten".

Cronos: The New Dawn speelt zich zowel in het verleden als de toekomst af. In het verleden ervaren spelers The Change, een cataclysmische gebeurtenis dat voor altijd de mensheid verandert. In de woestenij van de toekomst moet men ondertussen zien te overleven terwijl gevaarlijke gruwelen jacht op spelers maken.

Spelers besturen een Traveler. Deze agenten van The Collective moeten de futuristische woestenij verkennen om te zoeken naar tijdportalen. Daarmee kan er naar Polen in de jaren tachtig worden gereisd, waar men sleutelpersonen moet zien te redden tijdens de Apocalyps.

Cronos: The New Dawn verschijnt in de loop van 2025 op Xbox Series-consoles, PlayStation 5 en Steam. Hieronder is de onthullingstrailer nogmaals te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error