Autobiografie van Doom-ontwikkelaar John Romero wordt twee keer verfilmd
Gamer.nl
Nieuws

Autobiografie van Doom-ontwikkelaar John Romero wordt twee keer verfilmd

Er wordt zowel aan een documentaire als aan een gedramatiseerde verfilming gewerkt

De autobiografie van John Romero, de ontwerper en ontwikkelaar van invloedrijke shooters zoals Doom, wordt tweemaal verfilmd.

Dat meldt Deadline. Producent Naomi Harvey van Golden Possum Productions werkt aan twee verfilmingen van de vorig jaar verschenen autobiografie Doom Guy: Life in First Person. Regisseur Rob McCallum maakt een documentaire, terwijl er ook een gedramatiseerde versie van het boek moet veerschijnen.

Romero geeft aan dat Harvey en McCallum de perfecte mensen zijn om mee in zee te gaan. Harvey noemt het verhaal van Romero "een triomf over trauma, gevuld met compassie en inspiratie".

Doom Guy: Life in First Person behandelt niet alleen Romero's carrière in de game-industrie, maar ook zijn jeugd. Zo wordt er geschreven over Romero's vader met een alcoholverslaving en racistische opa, alsmede zijn oma die een bordeel in Mexico runde.

Romero was een van de sleutelfiguren in de ontwikkeling van Doom, een van de meest invloedrijke shooters ooit gemaakt. Ook had hij belangrijke rollen in de ontwikkeling van games als Wolfenstein en Quake. In 1996 vertrok hij bij id Software en richtte hij Ion Storm op, waarmee hij het gehekelde Daikatana afleverde. De afgelopen jaren bracht hij Sigil en Sigil 2 uit, onofficiële nieuwe Doom-hoofdstukken. Op de Game Developers Conference vorig jaar ontving Romero een 'Lifetime Achievement Award' voor zijn oeuvre.

Over Doom gesproken: volgens recente geruchten wordt tijdens de Xbox Games Showcase op 10 juni een nieuw deel onthuld, genaamd Doom: The Dark Ages. De game zou een Middeleeuwse setting hebben. Ondanks dat id Software inmiddels van Microsoft is, zou de game niet alleen op Xbox Series-consoles en pc, maar ook op PlayStation 5 verschijnen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS
Gamer.nl
Nieuws

Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS

De game komt tegelijk met de Switch 2 uit op 5 juni

De pas aangekondigde Nintendo Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van AI-upscaletechnologie Deep Learing Super Sampling (DLSS).

Dat heeft ontwikkelaar CD Projekt Red aan Digital Foundry bevestigd. Daarmee is het de eerste Switch 2-game waarvan officieel bevestigd is dat er DLSS wordt gebruikt. "We gebruiken een versie van DLSS die beschikbaar is voor Nintendo Switch 2-hardware, aangedreven door Nividia's Tensor-cores. De game gebruikt DLSS in alle vier de modi: in handheld en docked, en de prestaties- en kwaliteitsgerichte variaties van elk van die opties."

Op wat voor manier DLSS precies wordt ingezet in de game, is niet bekend, maar waarschijnlijk is het bedoeld om de game in een zo hoog mogelijke resolutie en met een zo hoog mogelijke framerate te laten draaien. CD Projekt Red liet weten dat het bedrijf streeft naar een resolutie van 1080p in alle grafische modi wanneer de Switch 2 docked is. In handheldvorm wordt er naar een resolutie van 720p gestreefd.

De Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 werd tijdens de onthulling van de eerste games voor de console en de releasedatum aangekondigd. Het spel zal net als de Switch 2 zelf vanaf 5 juni verkrijgbaar zijn. Het gaat om de Ultimate Edition van de game. Daarin zit niet alleen de hoofdgame en de diverse uitgekomen updates, maar ook de vorig jaar verschenen uitbreiding Phantom Liberty. Hieronder is de aankondigingstrailer nog eens te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!