Zelda: Tears of the Kingdom-uitstel van een jaar was om puntjes op de i te zetten
Game moest 'voor volle honderd procent' aan Nintendo's standaard voldoen
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom werd vorig jaar maart uitgesteld om de game volledig aan de standaard van Nintendo te laten voldoen.
Dat heeft producent Eiji Aonuma gemeld in een interview met The Washington Post. De game moest eigenlijk vorig jaar uitkomen, maar in maart 2022 kondigde Nintendo aan dat de game werd uitgesteld naar dit jaar. "Dat deden we om de game honderd procent aan onze standaard te laten voldoen." Op die manier zaten er bijna geen bugs in de game toen het eerder deze maand uitkwam.
Aonuma geeft ook toe dat Nintendo besefte dat mensen het concept van Tears of the Kingdom nog niet helemaal begrepen toen afgelopen februari de tweede trailer uitkwam. "Mensen snapten bepaalde gameplay-elementen nog niet helemaal of wat het nou precies zo leuk maakte." Daarom besloot het bedrijf kort daarna een gameplaysegment uit te brengen waarin Aonuma de game speelde.
Het uitstel heeft zijn vruchten afgeworpen: Tears of the Kingdom is in de eerste drie dagen sinds release meer dan tien miljoen keer verkocht en wordt bejubeld door critici en spelers. Ron Vorstermans gaf de Swich-game een 10: "The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom vindt het wiel niet opnieuw uit, maar maakt jou de uitvinder van het wiel. Deze zandbak om in aan te klooien gaat jarenlang nieuwe ontdekkingen opleveren. In Tears of the Kingdom ben je eigenlijk continu onder de indruk. Is het niet van de weergaloze spelwereld en puzzels, dan is het wel van je eigen inventiviteit."