Zelda-producer ziet lineaire games als 'games van vroeger'
Nieuws

Zelda-producer ziet lineaire games als 'games van vroeger'

Het lijkt erop dat we een lineaire Zelda-game kunnen vergeten

The Legend of Zelda-producer Eiji Aonuma omschrijft lineaire games als "games van vroeger".

Dat doet hij in gesprek met IGN. De laatste twee nieuwe Zelda-games, Breath of the Wild en vervolg Tears of the Kingdom, volgden beiden een openwereldstructuur. Sindsdien vragen fans Nintendo ook weer eens een ouderwetse lineaire Zelda-game te maken. Aonuma begrijpt dat niet helemaal. "Ik vraag me af 'waarom zou je terug willen naar een type game waarin je meer gelimiteerd of beperkt wordt in de dingen die je kan doen en de manier waarop je speelt?'", zegt hij.

In de ogen van de producer kenmerken moderne games zich door "de beslissingen van spelers te accepteren en en de vrijheid te geven om flexibel te werk te gaan". Toch plaatst hij daar ook een kanttekening bij: "Ik moet toegeven dat deze manier van games maken altijd een hoop meer ontwikkelingskosten oplevert."

Toch begrijpt Aonuma de vraag naar een meer traditionele Zelda-game. "Ik begrijp het verlangen dat we hebben naar nostalgie", verklaart hij. Dat wil niet zeggen dat de volgende Zelda-game teruggrijpt op het verleden. "Wij als mensen hebben de neiging om iets te willen dat we momenteel niet hebben."

Over een nieuwe The Legend of Zelda-game heeft Nintendo nog niets bekendgemaakt. Tears of the Kingdom kwam op 12 mei uit en kreeg op Gamer.nl een 10 van redacteur Ron Vorstermans. "The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom vindt het wiel niet opnieuw uit, maar maakt jou de uitvinder van het wiel. Deze zandbak om in aan te klooien gaat jarenlang nieuwe ontdekkingen opleveren. In Tears of the Kingdom ben je eigenlijk continu onder de indruk. Is het niet van de weergaloze spelwereld en puzzels, dan is het wel van je eigen inventiviteit", concludeert hij in zijn recensie.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot
Nieuws

Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot

Game lijkt qua naam en artwork erg op Black Myth: Wukong

Een game genaamd Wukong Sun: Black Legend staat sinds kort op de Nintendo Switch eShop. De naam lijkt erg op de naam van het eerder dit jaar uitgekomen spel Black Myth: Wukong.

Hoewel Wukong Sun: Black Legend aan de screenshots te zien een 2D-actiegame is en het eerder dit jaar verschenen Black Myth: Wukong een driedimensionale game, lijken de namen erg op elkaar. Daarbij heeft ook de artwork van Wukong Sun veel weg van de Black Myth-artwork.

Het lijkt er dan ook op dat op 26 december te verschijnen Switch-spel van een bedrijf genaamd Global Game Studio expres nietsvermoedende consumenten wil laten denken dat het om Black Myth: Wukong gaat, een spel dat op veel plekken genomineerd was voor een game van het jaar-award.

Op internet begint het bestaan van Wukong Sun: Black Legend - en vooral de gelijkenissen met Black Myth - tractie te krijgen. Nintendo of Black Myth-ontwikkelaar Game Science hebben nog niet gereageerd op de situatie.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios
Nieuws

Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios

Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team

In navolging van Bungie Creative Studios is nu ook Bungie's Strategic Partnerships-afdeling samengevoegd met PlayStation.

Toen eerder dit jaar een ontslagronde bij Destiny- en Marathon-ontwikkelaar Bungie werd aangekondigd, was al bekend dat een gedeelte van Bungie's werknemers bij PlayStation zelf aan de slag zou gaan. In totaal zou het om 12 procent van alle Bungie-werknemers gaan. In oktober werd Bungie Creative Studios al samengevoegd met PlayStation.

Inmiddels lijkt nu nog een afdeling van Bungie de overstap naar PlayStation gemaakt te hebben. Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team, dat wordt geïntegreerd met PlayStations Franchise Development and Portfolio Strategy-team.

Het nieuws werd op LinkedIn gedeeld door Joss Price, die sinds 2021 aan het hoofd staat van het team. "Na drie geweldige jaren bij Bungie gaat mijn team over naar het moederschip van PlayStation. Voor mij persoonlijk is het echt een droom om PlayStations wereldwijde portfolio aan gametitels te transformeren naar entertainmentfranchises."

Bungie zelf richt zich volledig op de Destiny-franchise en het eerder aangekondigde Marathon. Ook wordt een nieuwe sciencefictiongame die eerst in ontwikkeling was bij Bungie nu intern bij PlayStation Studios gemaakt. Voormalige Treyarch-mede-eigenaar Jason Blundell zou aan het hoofd staan van die studio.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!