Zelda: Echoes of Wisdom begon als dungeon-maker
Het gameplaymechanisme werd echter uitgebreid naar de volledige game
Het aankomende The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom begon als een game waarin spelers hun eigen kerkers konden creëren.
Dat valt te lezen in een nieuw Ask the Developer-interview dat gedeeld werd door Nintendo. In dat interview wordt ook bevestigd dat Grezzo - de ontwikkelaar van remakes als Zelda: Link's Awakening en Ocarina of Time 3D - de ontwikkelaar van de aankomende game is, en dat het de eerste hoofdgame in de Zelda-reeks is geregisseerd door een vrouwelijke regisseur - Nintendo's Tomomi Sano.
Het artikel onthul dat Grezzo eerst van plan was om de game te laten draaien om het maken van eigen kerkers. "Link kon diverse objecten, zoals deuren en kandelaars, kopiëren en plakken om zo unieke kerkers te creëren", aldus Grezzo's Satoshi Terada. Zelda-producent Eiji Aonuma probeerde het concept uit, en bedacht zich dat het ook een leuk idee zou zijn om items te kopiëren en plakken in de overkoepelende spelwereld. Daardoor werd de focus van het maken van eigen kerkers verlegd naar het kopiëren van items overal in het spel.
De game was blijkbaar al een jaar in ontwikkeling voordat deze wijziging werd doorgevoerd. Volgens Aonuma wachtte hij niet expres zo lang met de koerswijziging: "Je kunt pas de potentie van ideeën doorvoeren naar uiteindelijke gameplay wanneer je ze uitvoerig kunt uitproberen, dus dat moest eerst mogelijk zijn. De manier waarop kerkers aangepast konden worden had veel potentie en was een nieuwe manier om Zelda-games te spelen. Het leek mij een goed idee om dit uit te breiden en het nog interessanter te maken."
The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom komt aanstaande donderdag uit voor Nintendo Switch en laat spelers Zelda besturen. Met haar toverstaf kan ze items en vijanden kopiëren en plakken om zo puzzels op te lossen. De game is al gelekt.