Zelda: Echoes of Wisdom begon als dungeon-maker
Nieuws

Zelda: Echoes of Wisdom begon als dungeon-maker

Het gameplaymechanisme werd echter uitgebreid naar de volledige game

Het aankomende The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom begon als een game waarin spelers hun eigen kerkers konden creëren.

Dat valt te lezen in een nieuw Ask the Developer-interview dat gedeeld werd door Nintendo. In dat interview wordt ook bevestigd dat Grezzo - de ontwikkelaar van remakes als Zelda: Link's Awakening en Ocarina of Time 3D - de ontwikkelaar van de aankomende game is, en dat het de eerste hoofdgame in de Zelda-reeks is geregisseerd door een vrouwelijke regisseur - Nintendo's Tomomi Sano.

Het artikel onthul dat Grezzo eerst van plan was om de game te laten draaien om het maken van eigen kerkers. "Link kon diverse objecten, zoals deuren en kandelaars, kopiëren en plakken om zo unieke kerkers te creëren", aldus Grezzo's Satoshi Terada. Zelda-producent Eiji Aonuma probeerde het concept uit, en bedacht zich dat het ook een leuk idee zou zijn om items te kopiëren en plakken in de overkoepelende spelwereld. Daardoor werd de focus van het maken van eigen kerkers verlegd naar het kopiëren van items overal in het spel.

De game was blijkbaar al een jaar in ontwikkeling voordat deze wijziging werd doorgevoerd. Volgens Aonuma wachtte hij niet expres zo lang met de koerswijziging: "Je kunt pas de potentie van ideeën doorvoeren naar uiteindelijke gameplay wanneer je ze uitvoerig kunt uitproberen, dus dat moest eerst mogelijk zijn. De manier waarop kerkers aangepast konden worden had veel potentie en was een nieuwe manier om Zelda-games te spelen. Het leek mij een goed idee om dit uit te breiden en het nog interessanter te maken."

The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom komt aanstaande donderdag uit voor Nintendo Switch en laat spelers Zelda besturen. Met haar toverstaf kan ze items en vijanden kopiëren en plakken om zo puzzels op te lossen. De game is al gelekt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wet in Californië verplicht digitale winkels te melden dat games geen eigendom zijn
Nieuws

Wet in Californië verplicht digitale winkels te melden dat games geen eigendom zijn

In plaats daarvan moet duidelijk worden dat consumenten alleen een licentie aanschaffen

Gamebedrijven moeten in de Amerikaanse staat Californië consumenten op de hoogte stellen van het feit dat gekochte games in digitale winkels op elk moment weer voorgoed verwijderd kunnen worden.

Een wet, die door gouverneur Gavin Newsom is goedgekeurd (via The Verge), maakt dit in de loop van volgend jaar verplicht in Californië. Dat geldt overigens niet alleen voor games, maar ook voor andere digitale producten zoals films, muziek en e-boeken.

Wanneer de wet van toepassing wordt, mogen er in digitale winkels zoals Steam en de PlayStation Store geen termen als "kopen" of "aankoop" worden gebruikt, tenzij duidelijk wordt gecommuniceerd dat consumenten geen onvoorwaardelijke toegang tot de game krijgen en houden.

Digitale winkels moeten transparant zijn in het feit dat consumenten met hun geld een licentie kopen waarmee ze de game mogen spelen, en dat bedrijven deze licentie op elk moment weer terug kunnen trekken - waarmee de game dus voorgoed onspeelbaar wordt. Bedrijven die zich niet aan de wet houden, kunnen boetes krijgen voor misleidende marketing.

"Nu winkels steeds minder vaak fysieke media verkopen, is het steeds belangrijker om de digitale media-aankopen van consumenten te beschermen", aldus vergaderingslid Jacqui Irwin. "Ik bedank de gouverneur voor het goedkeuren van deze wet, zodat misleidende marketing van verkopers van digitale marketing zal verdwijnen."

De wet geldt niet voor digitale winkels die producten nadat ze gedownload zijn permanent offline beschikbaar stellen, aangezien het daardoor voor consumenten wel mogelijk is het product voor altijd te blijven gebruiken. De wet houdt uitgevers overigens niet tegen om gekochte games voorgoed te verwijderen, maar hierdoor zal de communicatie hierover in ieder geval transparant worden.

De wet geldt alleen voor Californië, maar het is niet ondenkbaar dat andere staten of zelfs landen uiteindelijk volgen. Daarbij zou het voor veel bedrijven die digitale winkels runnen wellicht handiger zijn om de communicatie in hun winkels wereldwijd gelijk te trekken.

De nieuwe wetgeving komt niet uit de lucht vallen: soms worden digitale games voorgoed verwijderd, waardoor ze niet meer speelbaar zijn voor mensen die er hun geld aan hebben uitgegeven. Een voorbeeld hiervan is Ubisofts racegame The Crew. Het bedrijf communiceerde later naar buiten dat de vervolgen op deze game wel voorgoed speelbaar zouden blijven via offline modi. Een ander voorbeeld is dat Sony vorig jaar meldde dat het aangeschafte content van Discovery uit de PlayStation-bibliotheken van gebruikers zou verwijderen, al werd dit besluit na hevige kritiek teruggedraaid.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: Blizzard werkt aan een Starcraft-shooter
Nieuws

Gerucht: Blizzard werkt aan een Starcraft-shooter

Het bedrijf probeerde al tweemaal eerder een shooter binnen de franchise te maken

Blizzard zou aan een shooter gebaseerd op Starcraft werken.

Dat claimt de betrouwbare Bloomberg-journalist Jason Schreier in zijn nieuwe boek, 'Play Nice: The Rise, Fall and Future of Blizzard Entertaint', dat op 8 oktober uitkomt. In de IGN Podcast vertelt hij meer over de shooter.

De game zou ontwikkeld worden door een team binnen Blizzard onder leiding van Dan Hay, de voormalige producent van de Far Cry-games die in 2021 vertrok bij Ubisoft. Schreier meldt in de podcast dat de game zover hij weet nog in ontwikkeling is - of in ieder geval toen hij het boek schreef. "Ze werken aan een Starcraft-shooter. Starcraft is niet dood bij Blizzard."

Het bedrijf heeft al tweemaal eerder geprobeerd een shooter gebaseerd op Starcraft te maken. De geannuleerde games heetten Starcraft Ghost en Ares.

Schreier meldt overigens dat zijn nieuwe boek niet bedoeld is om allerlei scoops de wereld in te helpen, maar dat hij een verhaal probeert te vertellen over Blizzard en dat dit daar onderdeel van uitmaakt.

Over Starcraft gesproken: gisteren werd aangekondigd dat zowel Starcraft: Remastered als de campagne van Starcraft 2 op 5 november naar Game Pass voor pc komen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Tien procent van Ubisoft-aandeelhouders zou achter verkoop van bedrijf staan
Nieuws

Tien procent van Ubisoft-aandeelhouders zou achter verkoop van bedrijf staan

De waarde van aandelen van Ubisoft is de afgelopen weken gekelderd

Volgens Ubisoft-aandeelhouder AJ Investments zou inmiddels tien procent van alle aandeelhouders van het bedrijf achter de verkoop van Ubisoft aan andere bedrijven of aan een private equity firma staan.

Dat blijkt uit een brief van AJ Investments die door Reuters werd gedeeld. AJ Investments, dat minder dan één procent van Ubisoft bezit, gaf onlangs al aan voorstander te zijn van de verkoop van Ubisoft nadat de waarde van de aandelen van het Franse bedrijf kelderde. De verkoop van Star Wars Outlaws viel tegen en deze week werd daarnaast aangekondigd dat Assassin's Creed Shadows is uitgesteld naar februari 2025.

In de nieuwe brief benadrukt AJ Investments nogmaals dat het voorstander is van de verkoop van Ubisoft aan een ander bedrijf of een private equity firma "voor een eerlijk bedrag". Daarbij benadrukt de brief dat er kosten moeten worden bespaard, het bedrijf eventueel privé moet gaan in plaats van beursgenoteerd en dat de huidige CEO Yves Guillemot moet worden vervangen.

Zo'n tien procent van alle aandeelhouders van Ubisoft zouden hier inmiddels achter staan, al onthult AJ Investments niet om welke aandeelhouders het gaat. De grootste aandeelhouder van Ubisoft is de Guillemot-familie met vijftien procent van het totaal aantal aandelen, gevolgd door het Chinese Tencent, dat iets minder dan tien procent aan aandelen bezit.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!