Zelda: Echoes of Wisdom begon als dungeon-maker
Gamer.nl
Nieuws

Zelda: Echoes of Wisdom begon als dungeon-maker

Het gameplaymechanisme werd echter uitgebreid naar de volledige game

Het aankomende The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom begon als een game waarin spelers hun eigen kerkers konden creëren.

Dat valt te lezen in een nieuw Ask the Developer-interview dat gedeeld werd door Nintendo. In dat interview wordt ook bevestigd dat Grezzo - de ontwikkelaar van remakes als Zelda: Link's Awakening en Ocarina of Time 3D - de ontwikkelaar van de aankomende game is, en dat het de eerste hoofdgame in de Zelda-reeks is geregisseerd door een vrouwelijke regisseur - Nintendo's Tomomi Sano.

Het artikel onthul dat Grezzo eerst van plan was om de game te laten draaien om het maken van eigen kerkers. "Link kon diverse objecten, zoals deuren en kandelaars, kopiëren en plakken om zo unieke kerkers te creëren", aldus Grezzo's Satoshi Terada. Zelda-producent Eiji Aonuma probeerde het concept uit, en bedacht zich dat het ook een leuk idee zou zijn om items te kopiëren en plakken in de overkoepelende spelwereld. Daardoor werd de focus van het maken van eigen kerkers verlegd naar het kopiëren van items overal in het spel.

De game was blijkbaar al een jaar in ontwikkeling voordat deze wijziging werd doorgevoerd. Volgens Aonuma wachtte hij niet expres zo lang met de koerswijziging: "Je kunt pas de potentie van ideeën doorvoeren naar uiteindelijke gameplay wanneer je ze uitvoerig kunt uitproberen, dus dat moest eerst mogelijk zijn. De manier waarop kerkers aangepast konden worden had veel potentie en was een nieuwe manier om Zelda-games te spelen. Het leek mij een goed idee om dit uit te breiden en het nog interessanter te maken."

The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom komt aanstaande donderdag uit voor Nintendo Switch en laat spelers Zelda besturen. Met haar toverstaf kan ze items en vijanden kopiëren en plakken om zo puzzels op te lossen. De game is al gelekt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Oblivion Remastered behoudt iconische blooper uit origineel
Gamer.nl
Nieuws

Oblivion Remastered behoudt iconische blooper uit origineel

'Wait a minute, let me do that one again'

Spelers van het deze week uitgekomen The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered zijn er achter gekomen dat een inmiddels bekende blooper uit het origineel intact is gebleven in de nieuwe versie van de game.

Toen de game eerder deze week werd aangekondigd en uitgebracht liet Bethesda al weten dat Remastered een combinatie van oude en nieuwe ingesproken stemmen bevat. Een blooper uit het origineel die onder de fans inmiddels welbekend is, blijkt nu nog altijd in de remake te zitten - waarschijnlijk bewust.

Het gaat ironisch genoeg om de Master Speechcraft-trainer Tandilwe. De stemactrice ging de fout in tijdens het inspreken van een zin en vroeg vervolgens of ze de zin opnieuw kon doen. De gehele blooper kwam echter in het origineel terecht en nu dus ook in Remastered, zoals in onderstaande tweet beluisterd kan worden.

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered werd afgelopen woensdag aangekondigd en kwam toen meteen uit op Xbox Series-consoles, PlayStation 5, pc en Xbox Game Pass. Er gingen echter al geruime tijd geruchten over de komst van de game en er waren voorheen zelfs screenshots gelekt.

De game kent veel grafische verbeteringen ten opzichte van het origineel uit 2006, mogelijk gemaakt door Unreal Engine 5. Gameplay is ook op de schop gegaan, met verbeterde gameplaysystemen en een aangepaste user interface. Ook animaties van personages en vijanden zijn verbeterd. Dialogen zijn zoals gezegd deels opnieuw opgenomen, maar de soms opmerkelijke gesprekken die het origineel zijn charme geven zijn behouden.

Oblivion Remastered wordt gezien als de meest complete versie van Oblivion. Alle verhalende uitbreidingen zitten ook bij het spel inbegrepen. De game kost 54,99 euro, al is er ook een Deluxe-uitvoering van 64,99 euro met diverse extra's.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Eerste bewegende in-game beelden van Subnautica 2 te zien
Gamer.nl
Nieuws

Eerste bewegende in-game beelden van Subnautica 2 te zien

De game komt later dit jaar uit voor pc, Xbox Series-consoles en Game Pass

Unknown Worlds heeft eerder deze week de eerste bewegende in-game beelden van Subnautica 2 aan de buitenwereld vertoond.

De beelden werden gedurende een video genaamd 'Road to Early Access' getoond, waarin ontwikkelaar Anthony Gallegos praat over de weg die het aflegt naar de early access-release van het vervolg. De beelden tonen wat lijkt op het equivalent van Safe Shallows uit de eerste game, een ondergronds gebied en een aantal waterwezens.

Vorig jaar werd er al een CGI-trailer van de game uitgebracht, alsmede enkele screenshots. In Subnautica 2 verkennen spelers een nieuwe spelwereld met een nieuwe oceaan. "Deze wereld is te gevaarlijk voor mensen om te overleven... tenzij je de definitie van een mens verandert." De game kan alleen of met drie vrienden in online co-op gespeeld worden. Zoals men gewend is van het origineel kan men ook basissen bouwen en zijn er diverse nieuwe soorten omgevingen om te verkennen.

De early access-versie van Subnautica 2 verschijnt in de loop van dit jaar in ieder geval op Xbox Series X en S en pc (via Steam en Epic Games Store). Ook komt het spel op release meteen op Xbox Game Pass te staan.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!