Zelda: Echoes of Wisdom begon als dungeon-maker
Nieuws

Zelda: Echoes of Wisdom begon als dungeon-maker

Het gameplaymechanisme werd echter uitgebreid naar de volledige game

Het aankomende The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom begon als een game waarin spelers hun eigen kerkers konden creëren.

Dat valt te lezen in een nieuw Ask the Developer-interview dat gedeeld werd door Nintendo. In dat interview wordt ook bevestigd dat Grezzo - de ontwikkelaar van remakes als Zelda: Link's Awakening en Ocarina of Time 3D - de ontwikkelaar van de aankomende game is, en dat het de eerste hoofdgame in de Zelda-reeks is geregisseerd door een vrouwelijke regisseur - Nintendo's Tomomi Sano.

Het artikel onthul dat Grezzo eerst van plan was om de game te laten draaien om het maken van eigen kerkers. "Link kon diverse objecten, zoals deuren en kandelaars, kopiëren en plakken om zo unieke kerkers te creëren", aldus Grezzo's Satoshi Terada. Zelda-producent Eiji Aonuma probeerde het concept uit, en bedacht zich dat het ook een leuk idee zou zijn om items te kopiëren en plakken in de overkoepelende spelwereld. Daardoor werd de focus van het maken van eigen kerkers verlegd naar het kopiëren van items overal in het spel.

De game was blijkbaar al een jaar in ontwikkeling voordat deze wijziging werd doorgevoerd. Volgens Aonuma wachtte hij niet expres zo lang met de koerswijziging: "Je kunt pas de potentie van ideeën doorvoeren naar uiteindelijke gameplay wanneer je ze uitvoerig kunt uitproberen, dus dat moest eerst mogelijk zijn. De manier waarop kerkers aangepast konden worden had veel potentie en was een nieuwe manier om Zelda-games te spelen. Het leek mij een goed idee om dit uit te breiden en het nog interessanter te maken."

The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom komt aanstaande donderdag uit voor Nintendo Switch en laat spelers Zelda besturen. Met haar toverstaf kan ze items en vijanden kopiëren en plakken om zo puzzels op te lossen. De game is al gelekt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error