Tales of Symphonia Remastered-studio verontschuldigt zich voor problemen
De ontwikkelaar van het pas uitgekomen Tales of Symphonia Remastered heeft zich verontschuldigd voor de game.
Dat werd gedaan via het officiële Twitter-account van de franchise. Al voor de release van het spel waren fans teleurgesteld dat de game in 30 frames per seconde zou draaien, terwijl het origineel op de GameCube in 60 frames per seconde liep. Maar sinds release zijn daar een hoop problemen bijgekomen, waaronder extreem lange laadtijden, textures die niet goed werken en zelfs crashes.
"We zijn op de hoogte van problemen met gameplay in dit product. We onderzoeken een oplossing", aldus het Japanse account. "We zullen jullie over toekomstige oplossingen verwittigen zodra die bekend zijn. We verontschuldigen ons voor het ongemak dat dit oplevert."
Tales of Symphonia verscheen oorspronkelijk in 2004 op de GameCube, maar kwam later ook uit op PlayStation 2, PlayStation 3 en pc. De remaster kwam op 17 februari uit op Xbox Series, Xbox One, PlayStation 4 en Nintendo Switch. De wereld Sylvarant is in de greep van duistere wezens die Desians worden genoemd. Om ze te stoppen moet iemand genaamd de Chosen One de Tower of Salvation beklimmen. Lloyd gaat in deze actie-rpg op avontuur met Colette, de huidige Chosen One en tevens zijn jeugdvriendin. Het lot van twee met elkaar verbonden werelden staat op het spel.