'Switch 2 heeft schermresolutie van 1080p, is backward compatible'
Nieuws

'Switch 2 heeft schermresolutie van 1080p, is backward compatible'

Een accessoirefabrikant klapt uit de school

Mobapad, een fabrikant van Switch-accessoires, heeft meer informatie over de nog onaangekondigde nieuwe Nintendo-console online geplaatst.

De beschrijving van de nog naamloze opvolger van de Nintendo Switch is te vinden op de website van het bedrijf. Zo claimt men dat het scherm van de hybride console - dat ongeveer 8 inches groot is - een resolutie van 1080p heeft, in plaats van de resolutie van 720p die het scherm op de huidige Switch heeft. Dit hoeft niet per se te betekenen dat alle games ook daadwerkelijk in 1080p draaien, al maakt het apparaat vermoedelijk wel gebruik van Nvidia's Deep Learning Super Sampling (DLSS) om zo waar nodig games te upscalen.

Verder claimt Mobapad dat de console backward compatible wordt met huidige Switch-games, al passen Switch 2-cartridges logischerwijs niet in in de huidige Switch. Mogelijk hebben deze een iets andere vorm, vergelijkbaar met de Nintendo DS- en 3DS-cartridges.

Ook Pro Controllers en Joy-Cons van de huidige Switch zouden gebruikt kunnen worden met de Switch 2. Daarbij worden de geruchten van vorige week over nieuwe Joy-Cons die via een magnetisme aan de console worden gekoppeld ook hier gemeld. De nieuwe Joy-Cons zouden ook extra knoppen hebben - aan de achterkant van de Joy-Cons zou een extra knop zitten, alsmede onder de Home-knop. Ook zouden de SL- en SR-knoppen nu metaalachtig zijn.

Tot slot meldt Mobapad dat de dock om de Switch 2 aan de televisie te verbinden nog altijd een USB-C-opening heeft. Wel zou nu ook een output van 4K worden ondersteund. De 'kickstand' om de nieuwe console mee weg te zetten zou daarbij gemakkelijker aangepast kunnen worden.

Al het bovenstaande is nog niet officieel bevestigd. De console is immers nog niet eens aangekondigd. Het is echter aannemelijk dat Nintendo al geruime tijd aan het apparaat werkt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Pocket Wheels combineert platformen en racen
Nieuws

Pocket Wheels combineert platformen en racen

Komt in 2026 naar alle moderne consoles en pc

Deck13 Spotlight brengt volgend jaar Pocket Wheels uit, een 3D-game die de platform- en racegenres combineert.

Volgens ontwikkelaar Florian Wolf draait Pocket Wheels om de fantasieën die we als kinderen thuis creëerden met ons speelgoed. Spelers besturen een speelgoedwagen die kan springen, glijden en zelfs een grijphaak heeft. Daarnaast kunnen er andere voertuigen aangeschaft worden door in de game munten te verzamelen - waaronder een motor en een skateboard.

Spelers bezoeken diverse kamers in het huis - elk met een eigen thema - en doen tussen het platformen door ook diverse racebanen aan. Ook zijn er diverse andere bezigheden te ontdekken, waaronder potjes tafelvoetbal, minigolf en 'de vloer is lava'. Daarbij waarschuwt de ontwikkelaar specifiek voor een gevaarlijke Roomba die door het huis heen schuift.

Pocket Wheels komt in de loop van 2026 uit op pc (Steam, GOG), Nintendo Switch, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One. Hieronder kan de onthullingstrailer worden bekeken.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wyrdsong van voormalige Fallout-makers heeft geen open spelwereld meer
Nieuws

Wyrdsong van voormalige Fallout-makers heeft geen open spelwereld meer

Het ontwikkelteam is daarbij flink uitgedund

Wyrdsong, de debuutgame van een studio bestaande uit voormalige Bethesda- en Obsidian-ontwikkelaars, wordt minder ambitieus dan in eerste instantie de bedoeling was: de game heeft geen open spelwereld meer.

Dat meldt Jeff Gardiner - die voorheen aan het roer van Fallout 76 stond - aan PC Gamer. Wyrdsong werd in 2022 aangekondigd als de debuutgame van Something Wicked Games, maar het team heeft niet afdoende financiële middelen weten los te peuteren nadat het geld uit een investering van NetEase opgemaakt was.

Volgens Gardiner is het grootste gedeelte van het team inmiddels niet meer werkzaam bij de studio, waaronder medeoprichter Charles Staples (voorheen van Obsidian Entertainment). Ook Will Shen, de missiedesigner van Starfield die in 2023 werd aangenomen bij Something Wicked, is vertrokken.

Als gevolg van dit alles heeft de studio de schaal van Wyrdsong naar beneden bijgesteld. Waar het plan eerst was om er een openwereld-rpg van te maken, wordt de spelwereld nu opgedeeld in zones - vergelijkbaar met het recentelijk verschenen Avowed. Daarnaast is er een roguelite systeem aan de game toegevoegd, wat volgens de makers prima bij het concept van de game past.

Something Wicked Games blijft het spel ontwikkelen, al geeft Gardiner toe dat de toekomst er "erg uitdagend" uitziet en dat de game wordt ontwikkeld met een minimale bezetting. "Ik werk hard aan het vinden van meer investeringen of aanbiedingen van uitgevers. Ik hoop dat we er dit jaar uit komen, maar ik probeer ook gewoon de storm te doorstaan."

Wyrdsong speelt zich af in een alternatieve versie van Portugal tijdens de Middeleeuwen. Het spel moet er voor zorgen dat gamers "de aard van de realiteit in twijfel trekken". Daarbij moeten gemaakte keuzes en de consequenties die daaruit voortvloeien een belangrijk onderdeel van de ervaring worden, al is niet duidelijk of dat nog steeds het geval is in de nieuwe versie van het spel. Het is nog niet bekend wanneer Wyrdsong verschijnt of op welke platform.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!