Super Mario Bros. Wonder bevatte in eerste instantie live commentaar
Gamer.nl
Nieuws

Super Mario Bros. Wonder bevatte in eerste instantie live commentaar

Er was zelfs een optie voor een 'Tsundere'-stem

In eerste instantie was het de bedoeling dat er tijdens het spelen van Super Mario Bros. Wonder commentaar op de gameplay werd gegeven.

Dat blijkt uit een Ask the Developer-interview dat door Nintendo werd geplaatst. Gameregisseur Shiro Mouri legt uit dat er gesprekken werden gehouden om commentaar aan de game toe te voegen - wat zou betekenen dat de game in feite zou reageren op wat de speler deed.

Designer Koichi Hayashida voegt toe: "We hebben zes maanden serieus aan live commentaar gewerkt. We voegden stemmen toe die reageerden op de acties van de speler. Terwijl we daar mee bezig waren, vroegen we ons af wie dit uiteindelijk moest in gaan spreken. Iets voelde niet helemaal juist."

De standaard stem die commentaar leverde zou als een soort nieuwslezer hebben geklonken, maar er was ook een optie om de stem naar 'Tsundere' te veranderen. Dat is een Japanse term voor een personage die zich afstandelijk en gemeen gedraagt, maar na een tijdje zich openstelt. Veel spelers die de game testten zouden deze versie van de stem echter snel uitgeschakeld hebben.

Producent Takashi Tezuka, die op het idee van live commentaar kwam, legt uit dat het uiteindelijk teveel werk zou kosten om verschillende versies voor deze stem te creëren. "We moesten er helaas van af zien. Maar we wilden het experiment niet helemaal opgeven, dus haalden we er een teamlid bij die zich geheel op deze feature richtte." Rond dezelfde tijd ontstond het idee voor de pratende bloemen in de game, en dat bleek de juiste oplossing te zijn.

In het interview wordt ook gemeld dat de ontwikkelaars van Super Mario Bros. Wonder niet beïnvloed werden door The Super Mario Bros. Movie, dat eerder dit jaar verscheen.

Super Mario Bros. Wonder verschijnt morgen voor Nintendo Switch. Jacco Peek beloonde de game met een 9,5: "Super Mario Bros. Wonder is verrassend, creatief en tegelijk een waardig, tweedimensionaal vervolg op Super Mario Odyssey."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen
Gamer.nl
Nieuws

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen

De game werd vanmiddag officieel uit de doeken gedaan

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered is vandaag officieel aangekondigd middels een livestream. De game is meteen beschikbaar.

In de aankondigingsvideo praatten Bethesda's Todd Howard en Matt Carofano over de nieuwe editie van de game. In eerste instantie werden beelden van het origineel getoond, dat in 2006 op Xbox 360 en pc en in 2007 op PlayStation 3 uitkwam. Er werd gekeken naar het belang van de release van dit origineel, dat openwereld-rpg's naar een hoger niveau tilde.

Vervolgens toonde de livestream beelden van de nieuwe versie van het spel. Daarbij lag er veel nadruk op de grafische verbeteringen van de game, die mogelijk worden gemaakt door Unreal Engine 5. Door de toename van details moeten spelers zich nog meer onderdeel van de spelwereld voelen.

Gameplay is ook op de schop gegaan. Hoewel de game trouw aan het origineel blijft, zijn gameplaysystemen verbeterd. Ook animaties van personages en vijanden zijn verbeterd. Tijdens gevechten vliegen de vonken en bloedspetters van het gevecht af. Hoewel de game door de meesten met een eerstepersoonsperspectief wordt gespeeld, is er ook een derdepersoonsperspectief, die in deze versie beter moet werken. Dialogen klinken natuurlijker, maar de soms opmerkelijke gesprekken die het spel zijn charme geven zijn behouden.

Oblivion Remastered wordt gezien als "de meest complete versie van Oblivion". Alle dlc - waaronder de verhalende uitbreidingen - zitten ook bij het spel inbegrepen. De game is nu verkrijgbaar op Xbox Series-consoles, Steam en PlayStation 5, en staat ook op Game Pass. De game kost 54,99 euro, al is er ook een Deluxe-uitvoering van 64,99 euro, inclusief de befaamde horse armor.

Er gingen al geruime tijd geruchten dat er een remake of remaster van The Elder Scrolls 4: Oblivion in ontwikkeling was. Er waren zelfs screenshots uitgelekt. Volgens die geruchten werkt Virtuos aan de remake, en dat blijkt nu ook te kloppen. De studio is ook bekend van de aankomende remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie
Gamer.nl
Nieuws

Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie

Maar hij laadt wel sneller op

De batterijduur van de Nintendo Switch 2 Pro Controller is gelijk aan die van de Pro Controller van de eerste Switch, terwijl hij wel sneller oplaadt.

Dat spotte Nintendo Life op de officiële website van Nintendo. Net zoals de Pro Controller voor de eerste Switch, gaat de Pro Controller voor de Switch 2 ongeveer veertig uur mee voordat hij weer opgeladen moet worden. De Switch 2 Pro Controller doet er echter ongeveer 3,5 uur over om zich volledig op te laden, terwijl dit met de eerste Pro Controller zo'n 6 uur duurde.

We wisten al dat de Switch 2 Pro Controller diverse toevoegingen heeft. Zo zitten er aan de achterkant twee nieuwe knoppen - de GL- en GR-knoppen - en is er net als op de nieuwe Joy-Cons een C-knop aanwezig waarmee GameChat opgestart kan worden. De controller heeft ook HD Rumble 2, wat voor nog gedetailleerdere force feedback moet zorgen.

Het was al bekend dat huidige Pro Controllers en Joy-Cons ook gebruikt kunnen worden op de Switch 2. Het is alleen niet mogelijk om met de huidige controllers de Switch 2 uit slaapstand te halen. De Switch 2 - alsmede de Switch 2 Pro Controller - verschijnt op 5 juni.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!