Super Mario Bros. Wonder bevatte in eerste instantie live commentaar
Er was zelfs een optie voor een 'Tsundere'-stem
In eerste instantie was het de bedoeling dat er tijdens het spelen van Super Mario Bros. Wonder commentaar op de gameplay werd gegeven.
Dat blijkt uit een Ask the Developer-interview dat door Nintendo werd geplaatst. Gameregisseur Shiro Mouri legt uit dat er gesprekken werden gehouden om commentaar aan de game toe te voegen - wat zou betekenen dat de game in feite zou reageren op wat de speler deed.
Designer Koichi Hayashida voegt toe: "We hebben zes maanden serieus aan live commentaar gewerkt. We voegden stemmen toe die reageerden op de acties van de speler. Terwijl we daar mee bezig waren, vroegen we ons af wie dit uiteindelijk moest in gaan spreken. Iets voelde niet helemaal juist."
De standaard stem die commentaar leverde zou als een soort nieuwslezer hebben geklonken, maar er was ook een optie om de stem naar 'Tsundere' te veranderen. Dat is een Japanse term voor een personage die zich afstandelijk en gemeen gedraagt, maar na een tijdje zich openstelt. Veel spelers die de game testten zouden deze versie van de stem echter snel uitgeschakeld hebben.
Producent Takashi Tezuka, die op het idee van live commentaar kwam, legt uit dat het uiteindelijk teveel werk zou kosten om verschillende versies voor deze stem te creëren. "We moesten er helaas van af zien. Maar we wilden het experiment niet helemaal opgeven, dus haalden we er een teamlid bij die zich geheel op deze feature richtte." Rond dezelfde tijd ontstond het idee voor de pratende bloemen in de game, en dat bleek de juiste oplossing te zijn.
In het interview wordt ook gemeld dat de ontwikkelaars van Super Mario Bros. Wonder niet beïnvloed werden door The Super Mario Bros. Movie, dat eerder dit jaar verscheen.
Super Mario Bros. Wonder verschijnt morgen voor Nintendo Switch. Jacco Peek beloonde de game met een 9,5: "Super Mario Bros. Wonder is verrassend, creatief en tegelijk een waardig, tweedimensionaal vervolg op Super Mario Odyssey."