Pikmin 4 maakt waarschijnlijk gebruik van Unreal Engine 4
Dat onthult een logo op een downloadkaart
Het ziet er naar uit dat Pikmin 4 niet op een eigen engine van Nintendo loopt, maar op de Unreal Engine.
Dat blijkt uit een gelekte Japanse downloadkaart voor de game, zoals in onderstaande tweet is te zien. Daarop is een Unreal Engine-logo te zien. Dat is opvallend, omdat Nintendo meestal gebruikmaakt van diens eigen game-engines. Qua Nintendo-games liep voorheen alleen Yoshi's Crafted World op Unreal Engine.
Pikmin 4 werd afgelopen najaar tijdens een Nintendo Direct-uitzending onthuld. De Pikmin-reeks bestaat sinds het eerste deel dat op de GameCube uitkwam en laat spelers kleine, plantaardige wezentjes commanderen om bijvoorbeeld vijanden aan te vallen en bruggen te bouwen. Het vierde deel laat spelers een eigen personage aanmaken. Er worden weer nieuwe Pikmin geïntroduceerd, zoals de ijs-Pikmin, alsmede een hondje die spelers helpt en mogelijke missies gedurende de nacht.
Nintendo zendt vanmiddag om 16:00 uur een nieuwe Nintendo Direct uit. Het is waarschijnlijk dat de game daar ook wordt getoond. Pikmin 4 verschijnt op 21 juli op Nintendo Switch.