Nintendo stelt verwachtingen Switch-verkoop naar beneden bij
Nieuws

Nintendo stelt verwachtingen Switch-verkoop naar beneden bij

Het afgelopen kwartaal werden er 4,82 miljoen Switch-consoles verscheept

Nintendo heeft zijn verwachtingen voor de verkoopcijfers van de Nintendo Switch voor dit fiscale jaar wederom naar beneden bijgesteld.

In eerste instantie was Nintendo van plan om 13,5 miljoen exemplaren van de Nintendo Switch te verkopen in het fiscale jaar dat eindigt op 31 maart dit jaar. Afgelopen november werd dit al bijgesteld naar 12,5 miljoen exemplaren, en bij het bekendmaken van zijn kwartaalcijfers vandaag heeft Nintendo het bijgesteld naar een verwachtte 11 miljoen verkochte exemplaren.

Nintendo heeft het afgelopen kwartaal 4,82 miljoen Switch-consoles verscheept, waardoor het totaal aantal Switch-consoles dat wereldwijd verscheept is op 150,86 miljoen exemplaren is komen staan. Alleen de Nintendo DS (154 miljoen) en PlayStation 2 (ongeveer 160 miljoen) zijn vaker verkocht.

De Nintendo Switch is inmiddels acht jaar op de mark verkrijgbaar. Ten opzichte van dezelfde periode het voorgaande jaar is de verkoop van de Switch het afgelopen kwartaal met meer dan 30 procent gedaald. Volgens Nintendo heeft dat deels te maken met de releases van Zelda: Tears of the Kingdom en Super Mario Bros. Wonder in 2023.

Het heeft er voor gezorgd dat de operationele winst van Nintendo het afgelopen kwartaal op 247,59 miljoen yen (bijna 1,55 miljoen euro) kwam te liggen, een daling van 87 procent ten opzichte van dezelfde periode het jaar ervoor.

Nintendo heeft eerder dit jaar de Nintendo Switch 2 uit de doeken gedaan. De console moet ergens dit jaar verschijnen. Op 2 april wordt er een Direct uitgezonden waarin meer details volgen.

Nintendo heeft ook de totale verkoopcijfers van de tien bestverkochte Switch-games aangekondigd. Daarachter staan de verkoopcijfers van specifiek het afgelopen kwartaal:

Mario Kart 8 Deluxe – 67,35 miljoen (+2,08 miljoen)
Animal Crossing: New Horizons – 47,44 miljoen (+0,99 miljoen)
Super Smash Bros. Ultimate – 35,88 miljoen (+0,74 miljoen)
Legend of Zelda: Breath of the Wild – 32,62 miljoen (+0,33 miljoen)
Super Mario Odyssey – 29,04 miljoen (+0,54 miljoen)
Pokemon Sword/Shield – 26,60 miljoen (+0,16 miljoen)
Pokémon Scarlet & Violet – 26,38 miljoen (+0,69 miljoen)
Legend of Zelda: Tears of the Kingdom – 21,55 miljoen (+0,51 miljoen)
Super Mario Party – 21.10 miljoen (+0,12 miljoen)
New Super Mario Bros. U Deluxe – 18,06 miljoen (+0,29 miljoen)

Nintendo heeft daarnaast van de volgende Switch-spellen ook de verkoopcijfers naar buiten gecommuniceerd:

Nintendo Switch Sports – 15,74 miljoen
Super Mario Party Jamboree – 6,17 miljoen
The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom – 3,91 miljoen
Paper Mario: The Thousand-Year Door (2024) – 2,06 miljoen
Mario & Luigi: Brothership – 1,84 miljoen
Luigi’s Mansion 2 HD – 1,80 miljoen

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nintendo blijft games voor eerste Switch maken 'zolang er vraag naar is'
Nieuws

Nintendo blijft games voor eerste Switch maken 'zolang er vraag naar is'

De console bestaat nu zo'n acht jaar

Nintendo is van plan zolang er vraag naar is games te ontwikkelen voor de oorspronkelijke Nintendo Switch.

Dat liet directeur Shuntaro Furukawa weten in gesprek met investeerders naar aanleiding van de bekendmaking van de fiscale kwartaalcijfers van het bedrijf (via VGC). Furukawa denkt dat de aankondiging van de Nintendo Switch 2 geen significante impact heeft op de verkoop van de eerste Switch, en dat het bedrijf van plan is games te blijven maken voor die console zolang men deze wil blijven kopen.

Ondanks bovengenoemde doel liet Nintendo bij het bekendmaken van de kwartaalcijfers wel weten dat de verkoop van de huidige Switch blijft dalen. Het bedrijf heeft de verkoopcijfers van de console voor dit fiscale jaar dan ook naar beneden bijgesteld. Heel gek is dat niet: de Switch is al zo'n acht jaar verkrijgbaar en er zijn wereldwijd 150,86 miljoen exemplaren van verkocht.

De opvolger moet ergens in de loop van dit jaar verschijnen. Meer details over de Switch 2 volgen op 2 april tijdens een Direct-uitzending. Aan bovenstaande uitspraak te zien is Nintendo dus van plan om na de release van de Switch 2 games voor de eerste Switch uit te blijven brengen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
ESA waarschuwt voor gevolgen van Amerikaanse importtarieven op game-industrie
Nieuws

ESA waarschuwt voor gevolgen van Amerikaanse importtarieven op game-industrie

De brancevereniging hoopt dat de Amerikaanse regering advies inwint via de privésector

De Entertainment Software Association (ESA), een branchevereniging van de Amerikaanse game-industrie, heeft zijn zorgen geuit over de negatieve impact die de door president Trump ingevoerde importtarieven op de game-industrie en Amerikaanse economie kan hebben.

Sinds Donald Trump is aangesteld als president van de VS, laat hij weten dat hij importtarieven voor buitenlandse producten die in de Verenigde Staten worden verkocht in wil voeren. Trump zou vanaf vandaag een handelstarief voor producten uit Canada en Mexico en een verhoogd tarief voor Chinese producten willen invoeren, om zo Amerikaanse bedrijven voorop te stellen bij consumenten. Wel zijn de tarieven voor Mexico gisteren een maand uitgesteld omdat de president een deal heeft gesloten om de invoer van illegale drugs over de grens tussen de landen tegen te gaan. De nieuwe importtarieven voor de andere hierboven genoemde landen gaan waarschijnlijk wel door. Verder heeft Trump ook gedreigd met importtarieven voor Europese producten.

ESA heeft in een statement aan Kotaku (via X) laten weten dat de tarieven verregaande gevolgen kunnen hebben voor de game-industrie, en hoopt dat de regering contact wil leggen met instanties en bedrijven uit de industrie om advies in te winnen. "Tarieven op videogameapparaten en gerelateerde producten hebben impact op Amerikanen van alle leeftijden. We dringen aan dat de regering via een transparant proces in de privésector advies wint om geen schade aan te richten bij Amerikanen en een van de snelst groeiende entertainmentsectoren van de VS."

In een statement aan VGC laat ESA iets soortgelijks weten: "Videogames behoren tot de populairste en meest geliefde vormen van entertainment voor Amerikanen van alle leeftijden. Importtarieven op gameapparaten en gerelateerde producten zouden een negatieve impact hebben op honderden miljoenen Amerikanen en zouden de significante bijdrage van de industrie aan de Amerikaanse economie schaden. We kijken er naar uit om met de regering en het congres samen te werken om manieren te vinden de economische groei binnen onze sector vast te houden."

De afgelopen weken is al duidelijk geworden dat de importtarieven die ingaan een negatieve invloed op niet alleen de Amerikaanse, maar ook de wereldwijde game-industrie kunnen hebben. Zo worden veel fysieke games die in de VS te koop zijn in Mexico samengesteld, wat de prijzen van deze producten in het land kan beïnvloeden. Zoals gezegd is het importtarief voor Mexicaanse producten op het laatste moment wel met een maand uitgesteld.

Daarnaast wordt het grootste gedeelte van de chips in spelcomputers (maar ook in bijvoorbeeld smartphones, computers en auto's) op dit moment in China gemaakt. Dit zou al deze producten ook duurder kunnen maken - niet alleen in de VS, maar ook wereldwijd in het geval dat bedrijven de verminderde winst die ze in de VS verdienen elders willen compenseren.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!