Nintendo Europa-directeur vertrokken na meer dan dertig jaar dienst
Gamer.nl
Nieuws

Nintendo Europa-directeur vertrokken na meer dan dertig jaar dienst

Bedrijf heeft diverse werknemers in nieuwe rollen geplaatst

Stephan Bole, de voormalige directeur van Nintendo Europa, is vertrokken bij het bedrijf.

Bole ging in 1993 aan de slag binnen de Franse marketingarm van Nintendo. Toen Satoru Shibata in 2018 aftrad als directeur van Nintendo Europa nam Bole die rol op zich. Nu is Bole dus afgetreden.

Luciano Pereña, die sinds februari 1994 bij Nintendo in dienst is en onlangs nog CFO van Nintendo Europa was, neemt het stokje van Bole over. Laurent Fischer, die voorheen aan het hoofd stond van de marketing van Nintendo Europa en in 2018 promoveerde naar chief marketing officer, zal de rol van COO gaan bekleden. Tom Enoki neemt de leiding over de marketing op zich.

"Namens het hele bedrijf wil ik Stephan Bole oprecht bedanken voor zijn uitstekende leiderschap en vele jaren van toewijding aan Nintendo", aldus Pereña in een persbericht. "Ik voel me vereerd dat ik verder mag werken aan Nintendo’s missie om een glimlach op gezichten te toveren, en heb er het volste vertrouwen in dat we met deze managementgroep en de rest van het Europese team voort kunnen bouwen op de traditie van ons bedrijf om unieke ervaringen te leveren."

Overigens zal Frank Rittinghaus, die voorheen general manager van Nintendo in Nederland en België was, aan de slag gaan als managing director of marketing, communications en direct-to-consumer commerce bij Nintendo Europa. Frédéric Michaux is vanaf nu de general manager in Nederland en België, Mirjam Hoogendoorn-de Jong staat aan het hoofd van de marketing in deze landen en Gerben Kaup is hier de senior brand manager. Daardoor ligt de functie voor brand manager van Nintendo in Nederland en België nu open, en zal er volgens het bedrijf binnenkort een vacature op de officiële website verschijnen.

Tot slot heeft Nintendo bekendgemaakt dat alle Europese kantoren nu onderdeel uitmaken van dezelfde organisatie, genaamd Nintendo of Europe SE. Alle kantoren blijven open - in tegenstelling tot veel andere gameuitgevers die hun kantoren in Nederland en België de afgelopen jaren hebben gesloten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Switch 2 wordt de grootste consolerelease tot nu toe'
Gamer.nl
Nieuws

'Switch 2 wordt de grootste consolerelease tot nu toe'

De vraag is vooral of Nintendo genoeg exemplaren kan produceren

Volgens een analist kan de Nintendo Switch 2-release de grootste consolerelease tot dusver worden.

Dat meldt Pelham Smithers van het op Japan gerichte analistenbureau Pelham Smithers Associates aan Bloomberg. Eerder bleek al dat er zo'n 2,2 miljoen mensen de Switch 2 hebben gereserveerd in Japan. "Aangezien Japan een derde van de wereldwijd verkochte Switch-consoles heeft gekocht, impliceert dit 6,6 miljoen wereldwijde reserveringen voor de Switch 2."

Natuurlijk hangt veel af van hoeveel exemplaren Nintendo voor de Switch 2-release kan produceren - reserveringen moeten immers omgezet kunnen worden in verkopen. Tijdens en ruim na de release van de PlayStation 5 bijvoorbeeld waren er flinke tekorten van de console. Er gaan geruchten dat Nintendo echter al sinds medio vorig jaar Switch 2-consoles produceert en dus een aanzienlijke voorraad voorbereidt.

De grootste consolerelease tot nu toe is in handen van Sony met de PlayStation 4 en PlayStation 5. Beide consoles zijn wereldwijd naar verluidt 4,5 miljoen keer verkocht in de eerste twee maanden van release - al hadden dat er meer kunnen zijn als Sony meer PS5-exemplaren op voorraad had.

Eerder deze week bleek in ieder geval dat de vraag naar Switch 2-consoles in Japan het verwachte aanbod overstijgt. Volgens de directeur van Nintendo zullen "een significant aantal" geïnteresseerden in Japan op release naast een Switch 2 grijpen.

De Nintendo Switch 2 komt wereldwijd op 5 juni uit en gaat 469,99 euro kosten, al komt er ook een versie van de console voor 509,99 euro beschikbaar waar een digitale code voor Mario Kart World bij zit. De reserveringen in Nederland zijn al enige tijd geopend - houd pre-order-mogelijkheden hier in de gaten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe Skate heeft geen offline modus
Gamer.nl
Nieuws

Nieuwe Skate heeft geen offline modus

De game moet altijd online zijn om de spelwereld te laten evolueren

De nieuwe Skate-game van EA en Full Circle heeft altijd een online connectie nodig om speelbaar te zijn.

Dat laten de bedrijven weten in een FAQ op de EA-website. Daarin wordt benadrukt dat de game geen offline modus krijgt. De reden dat de game altijd online moet zijn: "De game en de stad waarin de game zich afspeelt zijn ontworpen om een levende, ademende, massive multiplayer skateboarding sandbox te zijn die altijd online is en constant evolueert."

De ontwikkelaar vervolgt: "Je gaat grote veranderingen zien, zoals aanpassingen aan de stad, alsmede kleinere dingen zoals evenementen en andere in-game activiteiten. Om onze visie van een skateboardwereld te leveren, heeft de game een voortdurende online connectie nodig. Dit is waarschijnlijk geen grote verrassing voor degenen die mee hebben gedaan aan onze speeltest."

Full Circle benadrukt ook nogmaals dat de Early Access-versie van de nieuwe Skate ergens in de loop van dit jaar verschijnt. Dat werd vorig jaar ook al verteld. Ook wordt gemeld dat cross-play onderdeel uitmaakt van de ervaring.

Skate moet niet als vervolg op de oude Skate-games gezien worden, maar als op zichzelf staand platform dat de komende jaren uitgebreid kan worden. Ondanks dat het spel free-to-play wordt, zal het volgens de makers geen pay-to-win-elementen bevatten. Ook zullen geen gebieden achter een betaalmuur zitten. Microtransacties zullen alleen aanwezig zijn voor cosmetische items. In de game skaten mensen in de fictieve stad San Vansterdam. Skate komt naar pc, mobiel en moderne consoles.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!