Nintendo Europa-directeur vertrokken na meer dan dertig jaar dienst
Nieuws

Nintendo Europa-directeur vertrokken na meer dan dertig jaar dienst

Bedrijf heeft diverse werknemers in nieuwe rollen geplaatst

Stephan Bole, de voormalige directeur van Nintendo Europa, is vertrokken bij het bedrijf.

Bole ging in 1993 aan de slag binnen de Franse marketingarm van Nintendo. Toen Satoru Shibata in 2018 aftrad als directeur van Nintendo Europa nam Bole die rol op zich. Nu is Bole dus afgetreden.

Luciano Pereña, die sinds februari 1994 bij Nintendo in dienst is en onlangs nog CFO van Nintendo Europa was, neemt het stokje van Bole over. Laurent Fischer, die voorheen aan het hoofd stond van de marketing van Nintendo Europa en in 2018 promoveerde naar chief marketing officer, zal de rol van COO gaan bekleden. Tom Enoki neemt de leiding over de marketing op zich.

"Namens het hele bedrijf wil ik Stephan Bole oprecht bedanken voor zijn uitstekende leiderschap en vele jaren van toewijding aan Nintendo", aldus Pereña in een persbericht. "Ik voel me vereerd dat ik verder mag werken aan Nintendo’s missie om een glimlach op gezichten te toveren, en heb er het volste vertrouwen in dat we met deze managementgroep en de rest van het Europese team voort kunnen bouwen op de traditie van ons bedrijf om unieke ervaringen te leveren."

Overigens zal Frank Rittinghaus, die voorheen general manager van Nintendo in Nederland en België was, aan de slag gaan als managing director of marketing, communications en direct-to-consumer commerce bij Nintendo Europa. Frédéric Michaux is vanaf nu de general manager in Nederland en België, Mirjam Hoogendoorn-de Jong staat aan het hoofd van de marketing in deze landen en Gerben Kaup is hier de senior brand manager. Daardoor ligt de functie voor brand manager van Nintendo in Nederland en België nu open, en zal er volgens het bedrijf binnenkort een vacature op de officiële website verschijnen.

Tot slot heeft Nintendo bekendgemaakt dat alle Europese kantoren nu onderdeel uitmaken van dezelfde organisatie, genaamd Nintendo of Europe SE. Alle kantoren blijven open - in tegenstelling tot veel andere gameuitgevers die hun kantoren in Nederland en België de afgelopen jaren hebben gesloten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
PlayStation blijft zich zowel op singleplayer- als liveservicegames richten
Nieuws

PlayStation blijft zich zowel op singleplayer- als liveservicegames richten

Voor iedereen wat wils

Hermen Hulst, een van de CEO's van PlayStation, heeft aangegeven dat het bedrijf zich zowel op liveservicegames als singleplayertitels blijft richten.

Dat meldde hij in een interview met Famitsu (via Insider Gaming), waarin hij ook het belang van oudere franchise benadrukte. Meer daarover valt in dit Gamer.nl-nieuwsbericht te lezen.

"De game-industrie verandert constant door diverse factoren, waaronder technologische ontwikkelingen, nieuwe genres en nieuwe manieren om te spelen", aldus Hulst. "Een ding dat constant blijft, is dat mensen verlangen naar geweldige entertainmentervaringen. De aandacht die games krijgen groeit alleen maar. Dit zorgt ook voor meer concurrentie. Net zoals de vele andere bedrijven binnen de industrie moeten we veranderingen doorvoeren in onze bedrijfsvoering om een stabiele fundering te behouden." Volgens Hulst zal PlayStation dan ook "zich blijven richten op het ontwikkelen van liveservicegames, alsmede de verhaalgedreven singleplayertitels die onze spelers willen".

Sony heeft al enkele jaren een steeds grotere focus op liveservicegames, met wisseldne resultaten. Zo werd een The Last of Us-multiplayergame geannuleerd voordat hij uitkwam en was de multiplayershooter Concord maar enkele weken online voordat hij weer voorgoed verdween. Toch wordt er ook succes geboekt. Hulst haalde Helldivers 2 aan als voorbeeld voor een succesvolle, moderne liveservicegame. "We leren veel terwijl we onszelf aanleren om liveservicegames van hoge kwaliteit binnen Sony Interactive Entertainment te ontwikkelen. Helldivers 2 trok veel spelers aan dankzij een constante stroom aan nieuwe content, en de resultaten tonen de potentie van liveservicegames aan."

Tegelijkertijd brengt Sony inderdaad nog altijd singleplayergames uit, zoals eerder dit jaar Astro Bot en volgend jaar Death Stranding 2: On the Beach en Ghost of Yotei. Daarnaast werd eerder deze maand tijdens The Game Awards Naughty Dogs nieuwe game Intergalactic: The Heretic Prophet onthuld.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Stardew Valley is meer dan 41 miljoen keer verkocht
Nieuws

Stardew Valley is meer dan 41 miljoen keer verkocht

De ontwikkelaar werkt ondertussen aan nieuwe game Haunted Chocolatier

Wereldwijd zijn er meer dan 41 miljoen exemplaren van Stardew Valley verkocht.

Dat valt op de officiële website van de game te lezen. Het huidige verkoopaantal is in deze maand gemeten en dus het meeste recente verkoopaantal dat over de game bekend is gemaakt.

Stardew Valley is verkrijgbaar op pc, Nintendo Switch, PlayStation 4 en Xbox One. Duidelijk is dat meer dan 26 miljoen van de verkochte exemplaren om de pc-versie draait. Daarnaast is de Switch-versie 7,9 miljoen keer verkocht.

Afgelopen najaar kwam er nog een grote nieuwe update voor Stardew Valley uit. Nu deze beschikbaar is, zet ontwikkelaar Eric 'ConcernedApe' Barone zijn werk aan zijn volgende game weer voort. Haunted Chocolatier werd in 2021 aangekondigd. Spelers moeten in de game ingrediënten verzamelen om chocolade mee te maken en die vervolgens weer verkopen. Volgens Barone zit het spel echter vol met andere bezigheden, maar daar heeft hij nog niet veel over gedeeld. De game is in ieder geval ontwikkeling voor pc.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!