Nintendo erkent valkuilen van gebruik AI bij game-ontwikkeling
Gamer.nl
Nieuws

Nintendo erkent valkuilen van gebruik AI bij game-ontwikkeling

Het bedrijf wil zich blijven richten op door mensen ontwikkelde content

Nintendo-directeur Shuntaro Furukawa heeft zich uitgesproken over de valkuilen bij het gebruik van 'generatieve AI' tijdens game-ontwikkeling.

Dat deed hij tijdens een gesprek met investeerders, waarbij Furukawa werd gevraagd naar het gebruik van AI tijdens game-ontwikkeling. "In de game-industrie wordt AI-technologie al lang toegepast om de besturing van vijandelijke personages te bewerkstelligen, dus gameontwikkeling en AI-technologie gaan al geruime tijd hand in hand."

Hij vervolgt: "Generatieve AI, wat een populair onderwerp is de laatste jaren, kan creatief zijn, maar we erkennen ook dat het problemen oplevert met rechten rondom intellectuele eigendom. We hebben decennia aan kennis rondom het creëren van optimale game-ervaringen voor onze consumenten in huis. Hoewel we flexibel blijven in het reageren op technologische vooruitgang, hopen we content te kunnen blijven leveren die uniek is voor ons en niet alleen middels technologie bereikt kan worden."

Hoewel Nintendo dus niet uitsluit dat het nooit generatieve AI zal gebruiken, lijkt het bedrijf te benadrukken dat het vooral door mensen ontwikkelde content wil blijven leveren.

Onder generatieve AI verstaan we de technologie waarbij artificiële intelligentie wordt gebruikt om automatisch bepaalde assets te genereren. Dit is nog altijd een controversiële technologie - ook binnen de game-industrie, bijvoorbeeld omdat AI leert van content die het voorgeschoteld krijgt en assets die met deze technologie worden gecreëerd dus eigenlijk tot stand zijn gekomen via andermans werk. Veel andere gamebedrijven maken al gebruik van generatieve AI of hebben aangegeven dat van plan te zijn.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!