Nintendo Amerika-directeur benadrukt 'geweldige' werkrelatie met Microsoft
Gamer.nl
Nieuws

Nintendo Amerika-directeur benadrukt 'geweldige' werkrelatie met Microsoft

'We kijken er naar uit om deze relatie voort te zetten'

Doug Bowser, de directeur van Nintendo Amerika, heeft benadrukt dat het een "geweldige" werkrelatie met Microsoft heeft

Dat liet hij weten in een interview met Inverse. "We hebben een geweldige werkrelatie met Microsoft. We zien hen als partners op allerlei manieren, en je hoeft alleen maar naar de Nintendo Switch te kijken om die samenwerking te zien. Minecraft is verkrijgbaar op de Switch, en we hebben Banjo-Kazooie naar Super Smash Bros. Ultimate gebracht. We kijken er naar uit om deze relatie voort te zetten."

Bowser meldde dit nadat de interviewer uitgelekte informatie uit de rechtszaak tussen Microsoft en de Federal Trade Commission aanhaalde, waaruit bleek dat Microsoft Nintendo ooit als een interessant bedrijf zag om over te nemen. Volgens geruchten heeft Microsoft zelfs ooit Nintendo bezocht in een poging een overname te bespreken, maar zouden Nintendo-topmensen om dat voorstel hebben gelachen.

De samenwerking tussen Microsoft en Nintendo lijkt voorlopig in ieder geval niet ten einde. Eerder dit jaar sloten de bedrijven een deal om de Call of Duty-reeks tien jaar naar Nintendo-consoles te brengen. Microsoft is nu immers de eigenaar van Call of Duty-uitgever Activision Blizzard. De Call of Duty-games komen al jaren niet meer naar Nintendo-platforms.

Elders in het interview werd Bowser ook gevraagd om meer informatie over mogelijke backward compatibility op de opvolger van de Nintendo Switch. Bowser kon daar niet direct op ingaan, aangezien de volgende Nintendo-console nog niet is aangekondigd, maar hij benadrukte wel het belang van Nintendo Accounts die het bedrijf inmiddels aan haar klanten heeft gekoppeld.

"Ik kan - of beter gezegd, ik wil nit reageren op de geruchten. Maar met de Switch hebben we wel Nintendo Accounts geïntroduceerd. In het verleden had elk apparaat dat we introduceerden een compleet nieuwe accountsysteem. Met Nintendo Accounts kunnen we met onze klanten blijven communiceren als en wanneer we een transitie naar een nieuw platform maken, en dat gaat helpen bij de transitieperiode."

Hij vervolgt: "Ons doel is om de dip die je normaliter aan het einde van een levenscyclus van een oude console en aan het begin van een levenscyclus van een nieuwe console ziet te minimaliseren. Ik kan niet over mogelijke features van een nieuwe console praten, maar Nintendo Accounts vormen een sterke basis voor de communicatie tijdens deze transitie." Eerder gaf Nintendo-directeur Shuntaro Furukawa ook al aan dat Nintendo Accounts een belangrijke rol gaan spelen bij de overstap naar een nieuwe console.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen
Gamer.nl
Nieuws

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen

De game werd vanmiddag officieel uit de doeken gedaan

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered is vandaag officieel aangekondigd middels een livestream. De game is meteen beschikbaar.

In de aankondigingsvideo praatten Bethesda's Todd Howard en Matt Carofano over de nieuwe editie van de game. In eerste instantie werden beelden van het origineel getoond, dat in 2006 op Xbox 360 en pc en in 2007 op PlayStation 3 uitkwam. Er werd gekeken naar het belang van de release van dit origineel, dat openwereld-rpg's naar een hoger niveau tilde.

Vervolgens toonde de livestream beelden van de nieuwe versie van het spel. Daarbij lag er veel nadruk op de grafische verbeteringen van de game, die mogelijk worden gemaakt door Unreal Engine 5. Door de toename van details moeten spelers zich nog meer onderdeel van de spelwereld voelen.

Gameplay is ook op de schop gegaan. Hoewel de game trouw aan het origineel blijft, zijn gameplaysystemen verbeterd. Ook animaties van personages en vijanden zijn verbeterd. Tijdens gevechten vliegen de vonken en bloedspetters van het gevecht af. Hoewel de game door de meesten met een eerstepersoonsperspectief wordt gespeeld, is er ook een derdepersoonsperspectief, die in deze versie beter moet werken. Dialogen klinken natuurlijker, maar de soms opmerkelijke gesprekken die het spel zijn charme geven zijn behouden.

Oblivion Remastered wordt gezien als "de meest complete versie van Oblivion". Alle dlc - waaronder de verhalende uitbreidingen - zitten ook bij het spel inbegrepen. De game is nu verkrijgbaar op Xbox Series-consoles, Steam en PlayStation 5, en staat ook op Game Pass. De game kost 54,99 euro, al is er ook een Deluxe-uitvoering van 64,99 euro, inclusief de befaamde horse armor.

Er gingen al geruime tijd geruchten dat er een remake of remaster van The Elder Scrolls 4: Oblivion in ontwikkeling was. Er waren zelfs screenshots uitgelekt. Volgens die geruchten werkt Virtuos aan de remake, en dat blijkt nu ook te kloppen. De studio is ook bekend van de aankomende remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie
Gamer.nl
Nieuws

Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie

Maar hij laadt wel sneller op

De batterijduur van de Nintendo Switch 2 Pro Controller is gelijk aan die van de Pro Controller van de eerste Switch, terwijl hij wel sneller oplaadt.

Dat spotte Nintendo Life op de officiële website van Nintendo. Net zoals de Pro Controller voor de eerste Switch, gaat de Pro Controller voor de Switch 2 ongeveer veertig uur mee voordat hij weer opgeladen moet worden. De Switch 2 Pro Controller doet er echter ongeveer 3,5 uur over om zich volledig op te laden, terwijl dit met de eerste Pro Controller zo'n 6 uur duurde.

We wisten al dat de Switch 2 Pro Controller diverse toevoegingen heeft. Zo zitten er aan de achterkant twee nieuwe knoppen - de GL- en GR-knoppen - en is er net als op de nieuwe Joy-Cons een C-knop aanwezig waarmee GameChat opgestart kan worden. De controller heeft ook HD Rumble 2, wat voor nog gedetailleerdere force feedback moet zorgen.

Het was al bekend dat huidige Pro Controllers en Joy-Cons ook gebruikt kunnen worden op de Switch 2. Het is alleen niet mogelijk om met de huidige controllers de Switch 2 uit slaapstand te halen. De Switch 2 - alsmede de Switch 2 Pro Controller - verschijnt op 5 juni.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!