Nieuwe reclames promoten onlangs verschenen Nintendo Music
Dienst is alleen toegankelijk voor Nintendo Switch Online-leden
Nintendo heeft enkele reclames gedeeld voor Nintendo Music, de eerder deze week uitgekomen muziekdienst voor smartphones.
In de reclames zijn mensen in verschillende situaties te zien terwijl ze naar Nintendo Music luisteren - bijvoorbeeld tijdens het sporten, het inrichten van een huis en het winkelen. Daarmee lijkt het bedrijf te suggereren dat de muziek op de dienst bij een grote verscheidenheid aan dagelijkse bezigheden past.
Eerder deze week bracht Nintendo plots Nintendo Music uit. Met de gratis app die alleen beschikbaar is voor Nintendo Switch Online-leden kan men muziek uit diverse Nintendo-games beluisteren op iPhone- of Android-apparaten. De app is daarmee vergelijkbaar met andere muziekapps als Spotify en Apple Music, maar dus louter voor muziek uit Nintendo-spellen.
Mensen kunnen daarbij zoeken op games, personages en verschillende speellijsten. Er is muziek beschikbaar uit games van verschillende consoles. Denk aan spellen als Donkey Kong Country, Super Mario Odyssey, Animal C rossing: New Horizons, The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom en Super Mario Bros. Het is de bedoeling dat er later meer muziek wordt toegevoegd.
Diverse nummers kunnen ook 'verlengd' worden tot wel zestig minuten. Bepaalde soundtracks kunnen verborgen worden om spoilers te voorkomen en daarbij worden er soundtracks aangeraden gebaseerd op de speelgeschiedenis op de Switch. Zoals gezegd is een abonnement op Nintendo Switch Online nodig om in te kunnen loggen op Nintendo Music en de app te gebruiken. Dit kost 19,99 euro per jaar.