Miyamoto: 'Wat we creëren is belangrijker dan hoeveel we er aan uitgeven'
Nieuws

Miyamoto: 'Wat we creëren is belangrijker dan hoeveel we er aan uitgeven'

Ook Nintendo ziet de stijgende kosten in game-ontwikkeling

Nintendo's Shigeru Miyamoto heeft gereageerd op de stijgende ontwikkelkosten en laat weten dat het nog altijd belangrijker is wat het bedrijf ontwikkelt, niet hoeveel geld er aan uit wordt gegeven.

Na het bekendmaken van de kwartaalcijfers van het bedrijf werd er een vragensessie met Nintendo-topmensen gehouden. Iemand vroeg aan hen hoe Nintendo met de stijgende kosten van game-ontwikkeling omgaat, en Mario- en Zelda-bedenker Shigeru Miyamoto antwoordde daar op.

"Onze uitgaven voor onderzoek en ontwikkeling stijgen elk jaar. Aangezien de schaal van ontwikkeling groeit, is een groei in kosten onvermijdelijk. Wij denken echter dat wat we creëren belangrijker is dan hoeveel we er aan uitgeven. We blijven onze producten verfijnen tot we er zeker van zijn dat we iets hebben gecreëerd waar onze consumenten tevreden mee zijn."

Hij vervolgt: "Met dat in het achterhoofd is het belangrijk dat we ideeën vinden die de moeite van het verbeteren waard zijn. Dit is niet veranderd sinds het NES-tijdperk. Iedereen heeft andere interesses, dus er is geen één antwoord op welke ideeën de moeite waard zijn. We weten wel zeker dat het iets moet zijn dat in het verleden niet bestond. Hoe meer je iets verfijnd dat nog nooit heeft bestaan, des te waardevoller het is. We vinden het belangrijk om ontwikkelaars die dit unieke concept najagen te koesteren, kosten daar aan toe te wijzen en games pas uit te geven wanneer we er tevreden mee zijn. Dit proces blijven we herhalen."

Daarnaast denkt Miyamoto dat niet elke game een duur ontwikkelproject nodig heeft. "Met de huidige technologie is het mogelijk om leuke games met een klein aantal ontwikkelaars te creëren in een kort tijdsbestek. Het is belangrijk om dat niet uit het oog te verliezen."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Valve-kenner lijkt overtuigd van komst Half-Life 3
Nieuws

Valve-kenner lijkt overtuigd van komst Half-Life 3

'HLX' zou al een aantal jaar in ontwikkeling zijn

Gabe Follower, een YouTuber die Valve nauwlettend in de gaten houdt, lijkt het zeker te weten: Valve werkt aan Half-Life 3.

In een video van een kwartier zet de YouTuber uiteen dat Valve al geruime tijd getalenteerde mensen uit de game-industrie en modders aanneemt - onder andere mensen die aan Red Dead Redemption en Fortnite hebben gewerkt - en beginnen er steeds meer hints online te verschijnen die naar het bestaan van Half-Life 3 hinten.

Zo zijn in codes op Steam steeds meer vermeldingen van 'HLVR' (dat staat voor Half-Life VR, oftewel het in 2020 uitgekomen Half-Life: Alyx) veranderd in'HLX'. Dit zou de codenaam zijn voor Half-Life 3. Daarbij zouden er diverse updates aan de Source 2-engine zijn uitgebracht die hinten naar dynamisch weer, realistischer NPC-gedrag en nieuwe voertuigen.

Gabe Follower claimt dat Valve eerdere pogingen om Half-Life 3 te ontwikkelen heeft afgeschoten omdat de technologie nog niet ver genoeg gevorderd was voor de plannen die het bedrijf voor een eventueel vervolg had. Gezien de aanpassingen aan de Source 2-engine zou de technologie hedendaags mogelijk wel op het gewenste niveau zijn.

De YouTuber is overigens niet de enige die er van overtuigd lijkt dat Half-Life 3 in ontwikkeling is. Afgelopen zomer claimde Valve-expert Tyler McVicker al hetzelfde. Ook hij maakte melding van de projectnaam HLX, alsmede 'Project White Sands'.

Overigens zijn sommige fans het wachten op een game die het verhaal van Half-Life 2: Episode 2 voortzet beu. Zij werken dan ook aan een onofficieel vervolg genaamd Project Borealis. Eerder deze week is daar een gratis proloog van uitgekomen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Laatste dlc-level Astro Bot nu uit, mogelijk meer content op komst
Nieuws

Laatste dlc-level Astro Bot nu uit, mogelijk meer content op komst

De credits vermelden gamefranchises die tot nu toe niet in de platformer zijn gespot

Het vijfde en tegelijk laatste extra speedrunlevel is sinds vandaag beschikbaar voor Astro Bot. Het lijkt er daarbij op dat er mogelijk nog meer content voor de game in de maak is.

Eerder werd aangekondigd dat er vijf gratis speedrunlevels naar de 3D-platformer zouden komen. Het vijfde en tevens laatste level, Rising Heat, is vandaag aan de game toegevoegd.

Er zou mogelijk echter nog meer nieuwe content naar de game kunnen komen. Op Reddit wordt geopperd dat de credits van de game zijn aangepast, en er een vermelding van Tomba is toegevoegd. Daarnaast worden in de credits ook al enige tijd Rayman, Assassin's Creed, Beyond Good and Evil, Worms en Croc vermeld.

In Astro Bot verzamelen spelers robots, waaronder specifieke exemplaren gebaseerd op gamefranchises. Van de bovengenoemde franchises zijn echter nog geen robots in de game te vinden. Dat betekent mogelijk dat er nog meer dlc in de maak is waarin deze gamefranchises een rol hebben. Officieel is dit echter nog niet bevestigd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!