Miyamoto: 'Wat we creëren is belangrijker dan hoeveel we er aan uitgeven'
Nieuws

Miyamoto: 'Wat we creëren is belangrijker dan hoeveel we er aan uitgeven'

Ook Nintendo ziet de stijgende kosten in game-ontwikkeling

Nintendo's Shigeru Miyamoto heeft gereageerd op de stijgende ontwikkelkosten en laat weten dat het nog altijd belangrijker is wat het bedrijf ontwikkelt, niet hoeveel geld er aan uit wordt gegeven.

Na het bekendmaken van de kwartaalcijfers van het bedrijf werd er een vragensessie met Nintendo-topmensen gehouden. Iemand vroeg aan hen hoe Nintendo met de stijgende kosten van game-ontwikkeling omgaat, en Mario- en Zelda-bedenker Shigeru Miyamoto antwoordde daar op.

"Onze uitgaven voor onderzoek en ontwikkeling stijgen elk jaar. Aangezien de schaal van ontwikkeling groeit, is een groei in kosten onvermijdelijk. Wij denken echter dat wat we creëren belangrijker is dan hoeveel we er aan uitgeven. We blijven onze producten verfijnen tot we er zeker van zijn dat we iets hebben gecreëerd waar onze consumenten tevreden mee zijn."

Hij vervolgt: "Met dat in het achterhoofd is het belangrijk dat we ideeën vinden die de moeite van het verbeteren waard zijn. Dit is niet veranderd sinds het NES-tijdperk. Iedereen heeft andere interesses, dus er is geen één antwoord op welke ideeën de moeite waard zijn. We weten wel zeker dat het iets moet zijn dat in het verleden niet bestond. Hoe meer je iets verfijnd dat nog nooit heeft bestaan, des te waardevoller het is. We vinden het belangrijk om ontwikkelaars die dit unieke concept najagen te koesteren, kosten daar aan toe te wijzen en games pas uit te geven wanneer we er tevreden mee zijn. Dit proces blijven we herhalen."

Daarnaast denkt Miyamoto dat niet elke game een duur ontwikkelproject nodig heeft. "Met de huidige technologie is het mogelijk om leuke games met een klein aantal ontwikkelaars te creëren in een kort tijdsbestek. Het is belangrijk om dat niet uit het oog te verliezen."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Dauntless gaat in mei voorgoed offline
Nieuws

Dauntless gaat in mei voorgoed offline

Begin dit jaar werd al een aanzienlijk gedeelte van de ontwikkelstudio ontslagen

Phoenix Labs haalt op 29 mei Dauntless voorgoed offline. De game is vanaf dat moment niet meer speelbaar.

Dat kondigde het bedrijf gisteren aan. "Dauntless stopt er op 29 mei 2025 mee. De game ontvangt geen nieuwe content of updates meer, en zal vanaf 29 mei niet meer speelbaar zijn. Bedankt aan iedereen die deelneemde aan de Dauntless-reis." Er wordt geen verdere motivatie gegeven voor het offline halen van de game.

De game kwam in september 2019 uit op pc, PS4 en Xbox One en is sindsdien ook op PS5, Xbox Series-consoles en Switch verschenen. Afgelopen januari bleek al dat het grootste gedeelte van de ontwikkelstudio werd ontslagen. De huidige staat van de studio is onbekend.

Dauntless is een free-to-play-spel dat is geïnspireerd door de Monster Hunter-games. In de game kunnen maximaal vier spelers jagen op monsterlijke Behemoths, met behulp van verschillende wapens en uitrustingen. 

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Schattige postbezorggame Tanuki: Pon’s Summer arriveert eind dit jaar
Nieuws

Schattige postbezorggame Tanuki: Pon’s Summer arriveert eind dit jaar

Voor Xbox-consoles, Game Pass, Switch en pc

De schattig ogende postbezorggame Tanuki: Pon’s Summer komt ergens tegen het einde van dit jaar uit.

Dat werd tijdens de ID@Xbox-presentatie aangekondigd. Ook werd er een nieuwe trailer getoond die hieronder kan worden bekeken.

In het vorig jaar aangekondigde spel besturen spelers een Japanse wasbeerhond die op een BMX rijdt en post bezorgt in een Japans dorpje. Daarnaast helpt hij de lokale bevolking met allerlei klusjes en doet hij trucjes op zijn fiets.

Verder kunnen spelers insecten vangen, sushi maken, sumoworstelen en honkbal spelen. Ook kan men allerlei decoraties vrijspelen om de Great Tanuki Shrine te versieren voor het aankomende Matsuri-festival.

De game wordt ontwikkeld door Denkiworks, bestaande uit voormalige werknemers van Q-Games, een studio die onder andere bekend is van de Pixeljunk-games. Tanuki: Pon’s Summer verschijnt zoals gezegd ergens eind dit jaar voor Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch, Steam en Microsoft Store. De game komt ook op Xbox Game Pass te staan.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!