Miyamoto: 'Wat we creëren is belangrijker dan hoeveel we er aan uitgeven'
Gamer.nl
Nieuws

Miyamoto: 'Wat we creëren is belangrijker dan hoeveel we er aan uitgeven'

Ook Nintendo ziet de stijgende kosten in game-ontwikkeling

Nintendo's Shigeru Miyamoto heeft gereageerd op de stijgende ontwikkelkosten en laat weten dat het nog altijd belangrijker is wat het bedrijf ontwikkelt, niet hoeveel geld er aan uit wordt gegeven.

Na het bekendmaken van de kwartaalcijfers van het bedrijf werd er een vragensessie met Nintendo-topmensen gehouden. Iemand vroeg aan hen hoe Nintendo met de stijgende kosten van game-ontwikkeling omgaat, en Mario- en Zelda-bedenker Shigeru Miyamoto antwoordde daar op.

"Onze uitgaven voor onderzoek en ontwikkeling stijgen elk jaar. Aangezien de schaal van ontwikkeling groeit, is een groei in kosten onvermijdelijk. Wij denken echter dat wat we creëren belangrijker is dan hoeveel we er aan uitgeven. We blijven onze producten verfijnen tot we er zeker van zijn dat we iets hebben gecreëerd waar onze consumenten tevreden mee zijn."

Hij vervolgt: "Met dat in het achterhoofd is het belangrijk dat we ideeën vinden die de moeite van het verbeteren waard zijn. Dit is niet veranderd sinds het NES-tijdperk. Iedereen heeft andere interesses, dus er is geen één antwoord op welke ideeën de moeite waard zijn. We weten wel zeker dat het iets moet zijn dat in het verleden niet bestond. Hoe meer je iets verfijnd dat nog nooit heeft bestaan, des te waardevoller het is. We vinden het belangrijk om ontwikkelaars die dit unieke concept najagen te koesteren, kosten daar aan toe te wijzen en games pas uit te geven wanneer we er tevreden mee zijn. Dit proces blijven we herhalen."

Daarnaast denkt Miyamoto dat niet elke game een duur ontwikkelproject nodig heeft. "Met de huidige technologie is het mogelijk om leuke games met een klein aantal ontwikkelaars te creëren in een kort tijdsbestek. Het is belangrijk om dat niet uit het oog te verliezen."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Aankomende The Last of Us-aflevering heet 'Through the Valley'
Gamer.nl
Nieuws

Aankomende The Last of Us-aflevering heet 'Through the Valley'

De aflevering duurt ongeveer een uur

HBO heeft iets meer informatie gedeeld over de aankomende tweede aflevering van het tweede The Last of Us-seizoen die in de nacht van aanstaande zondag of maandag online komt.

De aflevering heet 'Through the Valley' en beslaat ongeveer een uur. De officiële beschrijving luidt als volgt: "Een storm vormt zich in de bergen terwijl de inwoners van Jackson Hole zich voorbereiden op het ergste gedurende steeds meer waarnemingen van geïnfecteerden. Ondertussen weegt Abby haar opties af."

'Through the Valley' werd geregisseerd door Mark Mylod, die eerder al hoge ogen gooiden met afleveringen zoals 'Conor's Wedding' in Succession. De verwachtingen voor de tweede episode zijn dan ook hooggespannen bij fans. De naam van de aflevering is overigens een referentie naar het nummer dat Ellie speelt in de eerste trailer van The Last of Us: Part 2.

Het tweede seizoen van The Last of Us is afgelopen maandagochtend van start gegaan. Het tweede seizoen verfilmt een gedeelte van de game The Last of Us: Part 2, en beslaat zeven afleveringen, waarvan de tweede dus gedurende dit paasweekend volgt. De komst van een derde seizoen werd eerder al bevestigd.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe Frostpunk-game staat voor 2027 gepland
Gamer.nl
Nieuws

Nieuwe Frostpunk-game staat voor 2027 gepland

Ook werkt de ontwikkelaar aan een game 'op grotere schaal' voor release in 2029

11 Bit Studios heeft een nieuwe Frostpunk-game in ontwikkeling, die op zijn vroegst in 2027 moet verschijnen.

Dat blijkt uit de bekendmaking van de meest recente resultaten van het bedrijf. Er zijn al twee games in de Frostpunk-reeks uitgekomen - het tweede deel verscheen afgelopen jaar. In de spellen moeten spelers een stad in een nieuwe ijstijd zien te managen.

Details over de nieuwe Frostpunk-game zijn er op moment van schrijven nog niet, behalve dat specifiek wordt gemeld dat de game zich afspeelt in het "Frostpunk-universum". Mogelijk gaat het dus niet specifiek om Frostpunk 3.

11 Bit Studios liet daarnaast weten dat men ook werkt aan een "game op grotere schaal" die gepland staat voor 2029. Daarnaast zijn er ideeën voor meer games, waarvan de ontwikkeling in de nabije toekomst moet beginnen.

Ondertussen werkt 11 Bit Studios nog aan updates voor Frostpunk 2 en moet ook de consoleversie van het spel nog uitkomen. Die staat voor zover bekend gepland voor een release ergens aankomende zomer.

Harry Hol beloonde de pc-versie van de game vorig jaar met een 8 in de Gamer.nl-review: "Frostpunk 2 is een enorm sfeervolle en diepe strategiegame. Keuzes zijn betekenisvol en door de constante tijdsdruk voelt het echt alsof alles elk moment vreselijk fout kan gaan. Soms is het spel daardoor wat zwaar op de hand. Het had misschien wat humor kunnen gebruiken als contrast voor alle ijzige ellende. Het risico van te veel gesimuleerde leed, is dat de zwaarste beslissingen je daardoor soms koud laten op een persoonlijk niveau. Want het doel blijkt bijna altijd de middelen te heiligen. Dit maakt van Frostpunk 2 een van die unieke spellen waarin je nooit echt de ‘good guy’ kan zijn, maar alleen ‘minder slecht’. En dat levert een waardevolle en goed gemaakte ervaring op."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!