Metroid-heldin Samus mocht alleen in Fortnite als ze exclusief op Switch uitkwam
Gamer.nl
Nieuws

Metroid-heldin Samus mocht alleen in Fortnite als ze exclusief op Switch uitkwam

Daar ging Epic Games niet mee akkoord

Metroid-heldin Samus Aran mocht alleen in Fortnite verschijnen als het personage alleen in de Switch-versie van de game zou voorkomen. Daarom is ze uiteindelijk niet in de game verschenen.

Dat vertelt Donald Mustard, de voormalige chief creative officer van Epic Games, in een interview met Game File (via VGC). In 2020 kwamen Kratos uit PlayStation-franchise God of War en Master Chief uit Xbox-franchise Halo naar Fortnite. Een Nintendo-personage ontbrak echter. Het jaar daarna bleek uit documenten van de rechtszaak tussen Epic en Apple echter dat het ook de bedoeling was dat Samus uit Nintendo's Metroid-games in het populaire battle royale-spel zou verschijnen.

Mustard laat nu weten waarom dat laatste niet is doorgegaan. "(Nintendo) had problemen met de mogelijkheid dat hun personages op andere systemen zouden verschijnen. Het leek ze geweldig dat er Nintendo-personages in Fortnite zouden verschijnen, maar alleen als dat op hun console gebeurde."

Mustard herinnert zich dat Epic daar niet mee akkoord ging. "Voor mij en iedereen bij Epic was dat een must. We wilden er zeker van zijn dat Fortnite overal dezelfde ervaring biedt, ongeacht op welk scherm of apparaat je speelt."

Over Fortnite gesproken: eerder deze week werd bevestigd dat Billie Eilish vandaag naar Fortnite Festival komt. Dat lijkt ook de inhoud van een onlangs uitgelekte Fortnite-roadmap voor dit jaar te bevestigen. Daarop viel te zien dat er een cross-over met Mad Max naar Fortnite komt, alsmede Pirates of the Caribbean. Er staat blijkbaar weer een seizoen rondom Marvel op de planning en een nieuw 'OG'-seizoen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen
Gamer.nl
Nieuws

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen

De game werd vanmiddag officieel uit de doeken gedaan

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered is vandaag officieel aangekondigd middels een livestream. De game is meteen beschikbaar.

In de aankondigingsvideo praatten Bethesda's Todd Howard en Matt Carofano over de nieuwe editie van de game. In eerste instantie werden beelden van het origineel getoond, dat in 2006 op Xbox 360 en pc en in 2007 op PlayStation 3 uitkwam. Er werd gekeken naar het belang van de release van dit origineel, dat openwereld-rpg's naar een hoger niveau tilde.

Vervolgens toonde de livestream beelden van de nieuwe versie van het spel. Daarbij lag er veel nadruk op de grafische verbeteringen van de game, die mogelijk worden gemaakt door Unreal Engine 5. Door de toename van details moeten spelers zich nog meer onderdeel van de spelwereld voelen.

Gameplay is ook op de schop gegaan. Hoewel de game trouw aan het origineel blijft, zijn gameplaysystemen verbeterd. Ook animaties van personages en vijanden zijn verbeterd. Tijdens gevechten vliegen de vonken en bloedspetters van het gevecht af. Hoewel de game door de meesten met een eerstepersoonsperspectief wordt gespeeld, is er ook een derdepersoonsperspectief, die in deze versie beter moet werken. Dialogen klinken natuurlijker, maar de soms opmerkelijke gesprekken die het spel zijn charme geven zijn behouden.

Oblivion Remastered wordt gezien als "de meest complete versie van Oblivion". Alle dlc - waaronder de verhalende uitbreidingen - zitten ook bij het spel inbegrepen. De game is nu verkrijgbaar op Xbox Series-consoles, Steam en PlayStation 5, en staat ook op Game Pass. De game kost 54,99 euro, al is er ook een Deluxe-uitvoering van 64,99 euro, inclusief de befaamde horse armor.

Er gingen al geruime tijd geruchten dat er een remake of remaster van The Elder Scrolls 4: Oblivion in ontwikkeling was. Er waren zelfs screenshots uitgelekt. Volgens die geruchten werkt Virtuos aan de remake, en dat blijkt nu ook te kloppen. De studio is ook bekend van de aankomende remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie
Gamer.nl
Nieuws

Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie

Maar hij laadt wel sneller op

De batterijduur van de Nintendo Switch 2 Pro Controller is gelijk aan die van de Pro Controller van de eerste Switch, terwijl hij wel sneller oplaadt.

Dat spotte Nintendo Life op de officiële website van Nintendo. Net zoals de Pro Controller voor de eerste Switch, gaat de Pro Controller voor de Switch 2 ongeveer veertig uur mee voordat hij weer opgeladen moet worden. De Switch 2 Pro Controller doet er echter ongeveer 3,5 uur over om zich volledig op te laden, terwijl dit met de eerste Pro Controller zo'n 6 uur duurde.

We wisten al dat de Switch 2 Pro Controller diverse toevoegingen heeft. Zo zitten er aan de achterkant twee nieuwe knoppen - de GL- en GR-knoppen - en is er net als op de nieuwe Joy-Cons een C-knop aanwezig waarmee GameChat opgestart kan worden. De controller heeft ook HD Rumble 2, wat voor nog gedetailleerdere force feedback moet zorgen.

Het was al bekend dat huidige Pro Controllers en Joy-Cons ook gebruikt kunnen worden op de Switch 2. Het is alleen niet mogelijk om met de huidige controllers de Switch 2 uit slaapstand te halen. De Switch 2 - alsmede de Switch 2 Pro Controller - verschijnt op 5 juni.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!