Luigi's Mansion 2 HD is ontwikkeld door Zelda: Skyward Sword HD-studio
Nieuws

Luigi's Mansion 2 HD is ontwikkeld door Zelda: Skyward Sword HD-studio

Het Australische Tantalus Media is er verantwoordelijk voor

Het aankomende Luigi's Mansion 2 HD is ontwikkeld door Tantalus Media, de studio die ook verantwoordelijk was voor The Legend of Zelda: Skyward Sword HD.

Dat kan VGC bevestigen. Nintendo onthult tegenwoordig steeds minder vaak door welke studio's zijn games worden gemaakt, maar de website heeft de game gespeeld en de aftiteling bereikt, waaruit dit af te leiden valt.

Tantalus Media is een studio uit Australië die vaker met Nintendo samenwerkt. Naast de Switch-versie van Skyward Sword heeft het bedrijf ook de Wii U-editie van Zelda: Twilight Princess ontwikkeld. Daarnaast heeft het onder andere gewerkt aan de Switch-versie van Sonic Mania en de Definitive Editions van de eerste drie Age of Empires-games.

De oorspronkelijke 3DS-game waar Luigi's Mansion 2 HD op is gebaseerd verscheen in 2013 en is ontwikkeld door Next Level Games. Op Nintendo Switch is voorheen al Luigi's Mansion 3 uitgekomen, maar de verhalen in de games staan relatief los van elkaar en kunnen dus ook afzonderlijk worden ervaren.

Luigi's Mansion 2 verschilt van de eerste en derde game in de reeks, omdat er niet één locatie wordt verkend, maar een reeks landhuizen waar Luigi voor Professor E. Gadd missies uitvoert. Logischerwijs komt de broer van Mario onderweg allerlei spoken tegen, die hij kan opzuigen met zijn speciale stofzuiger. Ondertussen moet hij stukjes van de Dark Moon verzamelen om vrede terug te laten keren in Evershade Valley en King Boo te verslaan.

Luigi's Mansion 2 HD verschijnt aanstaande vrijdag voor Nintendo Switch. Bekijk hieronder nogmaals een pas uitgekomen overzichtstrailer van de game.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
PlayStation blijft zich zowel op singleplayer- als liveservicegames richten
Nieuws

PlayStation blijft zich zowel op singleplayer- als liveservicegames richten

Voor iedereen wat wils

Hermen Hulst, een van de CEO's van PlayStation, heeft aangegeven dat het bedrijf zich zowel op liveservicegames als singleplayertitels blijft richten.

Dat meldde hij in een interview met Famitsu (via Insider Gaming), waarin hij ook het belang van oudere franchise benadrukte. Meer daarover valt in dit Gamer.nl-nieuwsbericht te lezen.

"De game-industrie verandert constant door diverse factoren, waaronder technologische ontwikkelingen, nieuwe genres en nieuwe manieren om te spelen", aldus Hulst. "Een ding dat constant blijft, is dat mensen verlangen naar geweldige entertainmentervaringen. De aandacht die games krijgen groeit alleen maar. Dit zorgt ook voor meer concurrentie. Net zoals de vele andere bedrijven binnen de industrie moeten we veranderingen doorvoeren in onze bedrijfsvoering om een stabiele fundering te behouden." Volgens Hulst zal PlayStation dan ook "zich blijven richten op het ontwikkelen van liveservicegames, alsmede de verhaalgedreven singleplayertitels die onze spelers willen".

Sony heeft al enkele jaren een steeds grotere focus op liveservicegames, met wisseldne resultaten. Zo werd een The Last of Us-multiplayergame geannuleerd voordat hij uitkwam en was de multiplayershooter Concord maar enkele weken online voordat hij weer voorgoed verdween. Toch wordt er ook succes geboekt. Hulst haalde Helldivers 2 aan als voorbeeld voor een succesvolle, moderne liveservicegame. "We leren veel terwijl we onszelf aanleren om liveservicegames van hoge kwaliteit binnen Sony Interactive Entertainment te ontwikkelen. Helldivers 2 trok veel spelers aan dankzij een constante stroom aan nieuwe content, en de resultaten tonen de potentie van liveservicegames aan."

Tegelijkertijd brengt Sony inderdaad nog altijd singleplayergames uit, zoals eerder dit jaar Astro Bot en volgend jaar Death Stranding 2: On the Beach en Ghost of Yotei. Daarnaast werd eerder deze maand tijdens The Game Awards Naughty Dogs nieuwe game Intergalactic: The Heretic Prophet onthuld.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Stardew Valley is meer dan 41 miljoen keer verkocht
Nieuws

Stardew Valley is meer dan 41 miljoen keer verkocht

De ontwikkelaar werkt ondertussen aan nieuwe game Haunted Chocolatier

Wereldwijd zijn er meer dan 41 miljoen exemplaren van Stardew Valley verkocht.

Dat valt op de officiële website van de game te lezen. Het huidige verkoopaantal is in deze maand gemeten en dus het meeste recente verkoopaantal dat over de game bekend is gemaakt.

Stardew Valley is verkrijgbaar op pc, Nintendo Switch, PlayStation 4 en Xbox One. Duidelijk is dat meer dan 26 miljoen van de verkochte exemplaren om de pc-versie draait. Daarnaast is de Switch-versie 7,9 miljoen keer verkocht.

Afgelopen najaar kwam er nog een grote nieuwe update voor Stardew Valley uit. Nu deze beschikbaar is, zet ontwikkelaar Eric 'ConcernedApe' Barone zijn werk aan zijn volgende game weer voort. Haunted Chocolatier werd in 2021 aangekondigd. Spelers moeten in de game ingrediënten verzamelen om chocolade mee te maken en die vervolgens weer verkopen. Volgens Barone zit het spel echter vol met andere bezigheden, maar daar heeft hij nog niet veel over gedeeld. De game is in ieder geval ontwikkeling voor pc.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!