Luigi's Mansion 2 HD is ontwikkeld door Zelda: Skyward Sword HD-studio
Nieuws

Luigi's Mansion 2 HD is ontwikkeld door Zelda: Skyward Sword HD-studio

Het Australische Tantalus Media is er verantwoordelijk voor

Het aankomende Luigi's Mansion 2 HD is ontwikkeld door Tantalus Media, de studio die ook verantwoordelijk was voor The Legend of Zelda: Skyward Sword HD.

Dat kan VGC bevestigen. Nintendo onthult tegenwoordig steeds minder vaak door welke studio's zijn games worden gemaakt, maar de website heeft de game gespeeld en de aftiteling bereikt, waaruit dit af te leiden valt.

Tantalus Media is een studio uit Australië die vaker met Nintendo samenwerkt. Naast de Switch-versie van Skyward Sword heeft het bedrijf ook de Wii U-editie van Zelda: Twilight Princess ontwikkeld. Daarnaast heeft het onder andere gewerkt aan de Switch-versie van Sonic Mania en de Definitive Editions van de eerste drie Age of Empires-games.

De oorspronkelijke 3DS-game waar Luigi's Mansion 2 HD op is gebaseerd verscheen in 2013 en is ontwikkeld door Next Level Games. Op Nintendo Switch is voorheen al Luigi's Mansion 3 uitgekomen, maar de verhalen in de games staan relatief los van elkaar en kunnen dus ook afzonderlijk worden ervaren.

Luigi's Mansion 2 verschilt van de eerste en derde game in de reeks, omdat er niet één locatie wordt verkend, maar een reeks landhuizen waar Luigi voor Professor E. Gadd missies uitvoert. Logischerwijs komt de broer van Mario onderweg allerlei spoken tegen, die hij kan opzuigen met zijn speciale stofzuiger. Ondertussen moet hij stukjes van de Dark Moon verzamelen om vrede terug te laten keren in Evershade Valley en King Boo te verslaan.

Luigi's Mansion 2 HD verschijnt aanstaande vrijdag voor Nintendo Switch. Bekijk hieronder nogmaals een pas uitgekomen overzichtstrailer van de game.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Pocket Wheels combineert platformen en racen
Nieuws

Pocket Wheels combineert platformen en racen

Komt in 2026 naar alle moderne consoles en pc

Deck13 Spotlight brengt volgend jaar Pocket Wheels uit, een 3D-game die de platform- en racegenres combineert.

Volgens ontwikkelaar Florian Wolf draait Pocket Wheels om de fantasieën die we als kinderen thuis creëerden met ons speelgoed. Spelers besturen een speelgoedwagen die kan springen, glijden en zelfs een grijphaak heeft. Daarnaast kunnen er andere voertuigen aangeschaft worden door in de game munten te verzamelen - waaronder een motor en een skateboard.

Spelers bezoeken diverse kamers in het huis - elk met een eigen thema - en doen tussen het platformen door ook diverse racebanen aan. Ook zijn er diverse andere bezigheden te ontdekken, waaronder potjes tafelvoetbal, minigolf en 'de vloer is lava'. Daarbij waarschuwt de ontwikkelaar specifiek voor een gevaarlijke Roomba die door het huis heen schuift.

Pocket Wheels komt in de loop van 2026 uit op pc (Steam, GOG), Nintendo Switch, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One. Hieronder kan de onthullingstrailer worden bekeken.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wyrdsong van voormalige Fallout-makers heeft geen open spelwereld meer
Nieuws

Wyrdsong van voormalige Fallout-makers heeft geen open spelwereld meer

Het ontwikkelteam is daarbij flink uitgedund

Wyrdsong, de debuutgame van een studio bestaande uit voormalige Bethesda- en Obsidian-ontwikkelaars, wordt minder ambitieus dan in eerste instantie de bedoeling was: de game heeft geen open spelwereld meer.

Dat meldt Jeff Gardiner - die voorheen aan het roer van Fallout 76 stond - aan PC Gamer. Wyrdsong werd in 2022 aangekondigd als de debuutgame van Something Wicked Games, maar het team heeft niet afdoende financiële middelen weten los te peuteren nadat het geld uit een investering van NetEase opgemaakt was.

Volgens Gardiner is het grootste gedeelte van het team inmiddels niet meer werkzaam bij de studio, waaronder medeoprichter Charles Staples (voorheen van Obsidian Entertainment). Ook Will Shen, de missiedesigner van Starfield die in 2023 werd aangenomen bij Something Wicked, is vertrokken.

Als gevolg van dit alles heeft de studio de schaal van Wyrdsong naar beneden bijgesteld. Waar het plan eerst was om er een openwereld-rpg van te maken, wordt de spelwereld nu opgedeeld in zones - vergelijkbaar met het recentelijk verschenen Avowed. Daarnaast is er een roguelite systeem aan de game toegevoegd, wat volgens de makers prima bij het concept van de game past.

Something Wicked Games blijft het spel ontwikkelen, al geeft Gardiner toe dat de toekomst er "erg uitdagend" uitziet en dat de game wordt ontwikkeld met een minimale bezetting. "Ik werk hard aan het vinden van meer investeringen of aanbiedingen van uitgevers. Ik hoop dat we er dit jaar uit komen, maar ik probeer ook gewoon de storm te doorstaan."

Wyrdsong speelt zich af in een alternatieve versie van Portugal tijdens de Middeleeuwen. Het spel moet er voor zorgen dat gamers "de aard van de realiteit in twijfel trekken". Daarbij moeten gemaakte keuzes en de consequenties die daaruit voortvloeien een belangrijk onderdeel van de ervaring worden, al is niet duidelijk of dat nog steeds het geval is in de nieuwe versie van het spel. Het is nog niet bekend wanneer Wyrdsong verschijnt of op welke platform.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!