Game Freak bevestigt hack, ook info van werknemers ligt op straat
Nieuws

Game Freak bevestigt hack, ook info van werknemers ligt op straat

Bedrijf schroeft de beveiliging op

Pokémon-ontwikkelaar Game Freak heeft bevestigd dat het bedrijf gehackt is en dat er informatie over games en werknemers op straat ligt.

Het bedrijf heeft afgelopen zondag een statement naar buiten gebracht waarin staat dat een derde partij afgelopen augustus ongeoorloofde toegang tot de servers van het bedrijf heeft verkregen. Naast gelekte informatie over bestaande en toekomstige games zijn er ook 2.606 namen en e-mailadressen van werknemers gestolen. Game Freak verontschuldigt zich voor de situatie en geeft aan de beveiliging te verbeteren.

Afgelopen weekend kwam er allerlei informatie over de Pokémon-franchise naar buiten naar aanleiding van de hack. Zo zou de tiende generatie Pokémon-games 'Gaia' als codenaam hebben (met twee versies, 'K' en 'N'), en zou het al aangekondigde spel Pokémon Legends Z-A 'Ikkaku' als projectnaam hebben.

Daarnaast zou er ook een Pokémon-multiplayergame in ontwikkeling zijn in samenwerking met ILCA, dat eerder Pokémon Brilliant Diamond en Shining Pearl maakte. Deze game, die wat weg zou hebben van Splatoon, draagt de projectnaam 'Synapse'. Daarbij wordt er in de gelekte data ook melding gemaakt van de console waarop de nieuwe generatie Pokémon-games verschijnen. Deze zou de codenaam 'Ounce' dragen - een naam die al eerder is gelekt en zou slaan op de Switch-opvolger.

Door de hack zou ook de broncode voor uitgekomen games als Pokémon Black and White 2 en Pokémon HeartGold en SoulSilver zijn gelekt, en zouden er ongebruikte assets van deze games op internet zijn verschenen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor
Nieuws

Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor

De game wordt op 19 april officieel uit de doeken gedaan

Er zijn screenshots online verschenen van wat een vroege versie van de Star Wars-strategiegame van Respawn Entertainment en Bit Reactor schijnt te zijn.

De screenshots zijn volgens Mp1st afkomstig uit de online portfolio van een Bit Reactor-werknemer en zouden een versie van de game uit 2023 tonen. De game zou intern 'Bruno' als projectnaam dragen.

De screenshots tonen in ieder geval elementen die schering en inslag zijn binnen het turn-based strategiegenre, zoals een isometrisch camerastandpunt. Te zien is hoe Mandalorians en een droid schuilen voor schietende Stormtroopers. Ook zijn er allerlei items die ingezet kunnen worden via de interface te zien.

In 2022 gaven EA en Respawn al eerste details over drie Star Wars-games die in ontwikkeling waren. Een daarvan is deze tactische game, die nog niet officieel aan de buitenwereld is getoond. De game wordt ontwikkeld door Apex Legends- en Star Wars Jedi-studio Respawn Entertainment in samenwerking met Bit Reactor, bestaande uit voormalige Xcom-ontwikkelaars.

Onlangs werd bekendgemaakt dat de Star Wars-strategiegame op 19 april officieel wordt getoond. De onthulling wordt onderdeel van Star Wars Celebration Japan, dat op 18 april begint. Op 19 april wordt de game live op de 'Galaxy Stage' uit de doeken gedaan.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren
Nieuws

Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren

De uitgever wil pas dichter bij de releasedatum de marketing opvoeren

Uitgever Take-Two Interactive meent dat het gebrek aan nieuws rondom Grand Theft Auto 6 "enorme verwachtingen" creëert, en dat het beter is om dichter bij release meer informatie te delen.

De eerste en tot nu toe enige trailer van Grand Theft Auto 6 verscheen eind 2023. Sindsdien is het stil rondom de game. Take-Two heeft alleen meermaals aangegeven dat de game in het najaar van 2025 verschijnt.

In een interview met Bloomberg meldt Take-Two-CEO Strauss Zelnick nu dat de reden voor zo weinig communicatie rondom de game is dat het "enorme verwachtingen" voor Grand Theft Auto 6 creëert. "De verwachtingen voor die game zijn misschien wel de hoogste verwachtingen die ik ooit voor een entertainmentproduct heb gezien. We willen die verwachtingen en het enthousiasme er omheen vasthouden."

Zelnick vergelijkt het met andere bedrijven die soms jaren voordat een game uitkomt er al promotie voor maken. "We zijn er achter gekomen dat het beter is om de marketing relatief vlakbij de release van de game op te voeren, zodat we aan de ene kant enthousiasme creëren, en aan de andere kant ook weer geen onvervulde verwachtingen creëren."

Volgens Zelnick is het feit dat er meer dan twaalf jaar tussen de release Grand Theft Auto 5 en het zesde deel zit, "om onze IP's te laten rusten. Sommige concurrenten brengen heel vaak nieuwe delen uit, soms zelfs jaarlijks. Dat doen wij alleen met onze sportgames." Daarbij zoekt ontwikkelaar Rockstar volgens Zelnick "perfectie in wat ze doen en perfectie is een behoorlijk hoge lat".

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!