Final Fantasy: Crystal Chronicles-maker belooft nieuwe game in reeks
Nieuws

Final Fantasy: Crystal Chronicles-maker belooft nieuwe game in reeks

'Vertrouw mij als ik zeg dat er ooit een compleet nieuw hoofdstuk aan hun avontuur wordt toegevoegd'

Akitoshi Kawazu, de producent van Final Fantasy: Crystal Chronicles, belooft dat er ooit een nieuw deel in de reeks verschijnt.

Square Enix plaatste op diens Final Fantasy-website een kort artikel waarin het twintigjarige bestaan van de GameCube-game wordt gevierd. "Ik vind het er spijtig dat ik fans die wachten op een compleet nieuwe Crystal Chronicles-game niet tevreden heb kunnen stellen", zo schrijft Kawazu. "Er is zoveel dat ik wil doen, maar ik vind er de tijd niet voor. Ik weet wel dat de personages het verdienen om weer te schitteren, maar ik heb nog geen nieuw avontuur voor ze kunnen maken."

Hij concludeert dat de personages uit de game nieuwe avonturen te wachten staat. "Vertrouw mij als ik zeg dat er ooit een compleet nieuw hoofdstuk aan hun avontuur wordt toegevoegd."

Final Fantasy: Crystal Chronicles verscheen in 2003 op de GameCube. De release viel vooral op, omdat het de eerste Final Fantasy-game was die uitkwam op een Nintendo-console sinds Final Fantasy 6 op de Super NES. De spin-off liet spelers een co-op-avontuur beleven, waarbij elke speler het spel met een Game Boy Advance die via een kabel aan de GameCube verbonden zat bestuurde.

Op Wii kwamen twee andere games uit die zich in hetzelfde universum afspeelden, namelijk My Life as a King en The Crystal Bearers. Sinds 2009 is er echter geen nieuw spel uitgekomen binnen de reeks. In 2020 kwam wel een remaster van het origineel uit op moderne systemen.

Bastiaan Vroegop deelde in 2020 een schamele 5 uit aan de remaster van Crystal Chronicles: "Final Fantasy Crystal Chronicles is dankzij de remaster eindelijk te spelen zonder meerdere Game Boys, kabels en andere heisa. Maar helaas heeft de multiplayermodus in deze nieuwe versie andere problemen."

Hieronder is nieuwe artwork van de game te bekijken ter ere van het jubileum.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025
Nieuws

Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025

Game komt naar PS5, PS4, Xbox Series, Switch en pc

Ratatan, de spirituele opvolger van Patapon, komt in de loop van 2025 uit.

Dat hebben ontwikkelaars TVT en Ratata Arts aangekondigd. Daarbij zal Game Source Entertainment de game uitgeven. Het spel is op dit moment middels een demo speelbaar op de WePlay Expo in Shanghai.

Ratatan is de nieuwe game van Hiroyuki Kotani, de maker van de Patapon-games. Het spel kent dan ook hetzelfde principe: spelers moeten op de maat van muziek op de juiste knoppen drukken om zo een leger aan wezentjes aan te sturen. Vorig jaar werd er een succesvolle crowdfunding gehouden.

Ratatan verschijnt op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series-consoles, Nintendo Switch en pc. Hieronder is een nieuwe trailer te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door
Nieuws

Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door

Er komt minder focus op de ontwikkeling van spellen

Thunderful Group, de uitgever en ontwikkelaar van de Steamworld-games, heeft aangekondigd tachtig tot honderd werknemers te ontslaan.

Het bedrijf ziet geen andere alternatieven om "de houdbaarheid en weerstand" op de lange termijn te houden. Het is daarbij de tweede herstructureringsronde binnen een jaar tijd - begin dit jaar werd er al ongeveer een vijfde van het totaal aantal ontwikkelaars ontslagen.

Thunderful Group ontstond in 2017 na een fusie van de Zweedse ontwikkelaars Image & Form en Zoink. Sindsdien heeft het bedrijf diverse studio's en uitgevers opgekocht, waaronder Somerville-ontwikkelaar Jumpship.

In een bericht op de website van Thunderful valt te lezen dat de verwachte omzet dit jaar niet is behaald. Men gaat een grotere focus leggen op het uitgeven van extern ontwikkelde spellen om zo de kosten de kop in te drukken en flexibeler te kunnen zijn - al zal men "wat interne ontwikkelcapaciteit behouden".

Thunderful liet eerder al weten dat het eind vorig jaar uitgekomen Steamworld Build beneden verwachtingen had gepresteerd. De ontwikkeling van Steamworld Headhunter werd toen gepauzeerd. Afgelopen augustus kwam daarnaast Steamworld Heist 2 uit.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!