Consoleversie Shadows of the Damned-remaster wordt gecensureerd in Japan
Gamer.nl
Nieuws

Consoleversie Shadows of the Damned-remaster wordt gecensureerd in Japan

De makers zijn niet te spreken over de regelgeving in Japan

De aankomende remaster van Shadows of the Damned wordt op consoles gecensureerd in Japan.

Dat bevestigt Goichi ‘Suda51’ Suda, die samen met Resident Evil-maker Shinji Mikami het origineel ontwikkelde. In een interview met GameSpark (via VGC) bevestigt de ontwikkelaar dat Shadows of the Damned: Hella Remastered op consoles met censuur te maken krijgt. De pc-versie wordt gespaard omdat die niet door leeftijdsclassificatieorganisatie CERO onder de loep wordt genomen.

“We hebben twee versies van de game moeten maken, wat een flinke uitdaging is”, zegt Suda. “Dit had een enorme impact op de werkdruk en zorgde voor een langere ontwikkelperiode.” In hetzelfde interview uitte ook Mikami zijn frustratie over de gang van zaken. “Ik vind het vreemd dat mensen die zelf geen games spelen het plezier van iedereen die wél edgy games wil spelen, bederven met allerlei regelgeving”, zegt hij.

Watch on YouTube

Suda voegt daaraan toe: “Ik vraag me altijd af hoe de speler hierover denkt. Als straks bijvoorbeeld blijkt dat de pc-versie meer wordt gespeeld dan de andere versie, is dat verdrietig nieuws. De game komt tenslotte naar verschillende platformen.” Suda zegt zichzelf verder af te vragen tegen wie de beperkingen zijn gericht. “Ik denk ieder geval dat ze niet gericht zijn tegen de consument.”

Shadows of the Damned verscheen in 2011 op PlayStation 3 en Xbox 360 en ontstond uit een samenwerking tussen Goichi Suda - bekend van onder andere No More Heroes - en Resident Evil-bedenker Shinji Mikami. De game wordt beschreven als een "punkrock-actiegame gecombineerd met een psychologische thriller" en draait om Garcia, een motorrijder en demonjager wiens ware liefde wordt ontvoerd door demonen. Hij moet zich een weg door de hel vechten.

De remaster gaat 24,99 euro kosten en komt op 31 oktober beschikbaar op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en Steam.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Switch 2 wordt de grootste consolerelease tot nu toe'
Gamer.nl
Nieuws

'Switch 2 wordt de grootste consolerelease tot nu toe'

De vraag is vooral of Nintendo genoeg exemplaren kan produceren

Volgens een analist kan de Nintendo Switch 2-release de grootste consolerelease tot dusver worden.

Dat meldt Pelham Smithers van het op Japan gerichte analistenbureau Pelham Smithers Associates aan Bloomberg. Eerder bleek al dat er zo'n 2,2 miljoen mensen de Switch 2 hebben gereserveerd in Japan. "Aangezien Japan een derde van de wereldwijd verkochte Switch-consoles heeft gekocht, impliceert dit 6,6 miljoen wereldwijde reserveringen voor de Switch 2."

Natuurlijk hangt veel af van hoeveel exemplaren Nintendo voor de Switch 2-release kan produceren - reserveringen moeten immers omgezet kunnen worden in verkopen. Tijdens en ruim na de release van de PlayStation 5 bijvoorbeeld waren er flinke tekorten van de console. Er gaan geruchten dat Nintendo echter al sinds medio vorig jaar Switch 2-consoles produceert en dus een aanzienlijke voorraad voorbereidt.

De grootste consolerelease tot nu toe is in handen van Sony met de PlayStation 4 en PlayStation 5. Beide consoles zijn wereldwijd naar verluidt 4,5 miljoen keer verkocht in de eerste twee maanden van release - al hadden dat er meer kunnen zijn als Sony meer PS5-exemplaren op voorraad had.

Eerder deze week bleek in ieder geval dat de vraag naar Switch 2-consoles in Japan het verwachte aanbod overstijgt. Volgens de directeur van Nintendo zullen "een significant aantal" geïnteresseerden in Japan op release naast een Switch 2 grijpen.

De Nintendo Switch 2 komt wereldwijd op 5 juni uit en gaat 469,99 euro kosten, al komt er ook een versie van de console voor 509,99 euro beschikbaar waar een digitale code voor Mario Kart World bij zit. De reserveringen in Nederland zijn al enige tijd geopend - houd pre-order-mogelijkheden hier in de gaten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe Skate heeft geen offline modus
Gamer.nl
Nieuws

Nieuwe Skate heeft geen offline modus

De game moet altijd online zijn om de spelwereld te laten evolueren

De nieuwe Skate-game van EA en Full Circle heeft altijd een online connectie nodig om speelbaar te zijn.

Dat laten de bedrijven weten in een FAQ op de EA-website. Daarin wordt benadrukt dat de game geen offline modus krijgt. De reden dat de game altijd online moet zijn: "De game en de stad waarin de game zich afspeelt zijn ontworpen om een levende, ademende, massive multiplayer skateboarding sandbox te zijn die altijd online is en constant evolueert."

De ontwikkelaar vervolgt: "Je gaat grote veranderingen zien, zoals aanpassingen aan de stad, alsmede kleinere dingen zoals evenementen en andere in-game activiteiten. Om onze visie van een skateboardwereld te leveren, heeft de game een voortdurende online connectie nodig. Dit is waarschijnlijk geen grote verrassing voor degenen die mee hebben gedaan aan onze speeltest."

Full Circle benadrukt ook nogmaals dat de Early Access-versie van de nieuwe Skate ergens in de loop van dit jaar verschijnt. Dat werd vorig jaar ook al verteld. Ook wordt gemeld dat cross-play onderdeel uitmaakt van de ervaring.

Skate moet niet als vervolg op de oude Skate-games gezien worden, maar als op zichzelf staand platform dat de komende jaren uitgebreid kan worden. Ondanks dat het spel free-to-play wordt, zal het volgens de makers geen pay-to-win-elementen bevatten. Ook zullen geen gebieden achter een betaalmuur zitten. Microtransacties zullen alleen aanwezig zijn voor cosmetische items. In de game skaten mensen in de fictieve stad San Vansterdam. Skate komt naar pc, mobiel en moderne consoles.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!