Bayonetta-regisseur hekelt insiders die Switch 2 lekten
Nieuws

Bayonetta-regisseur hekelt insiders die Switch 2 lekten

'Alle leakers moeten vervloekt worden'

Hideki Kamiya, de regisseur van de Bayonetta-games en het aankomende vervolg op Okami, heeft de insiders die informatie over en onthullingsdata van de Nintendo Switch 2 naar buiten hebben gebracht bekritiseerd.

Dat deed hij in een uitvoerig bericht op X (dat werd vertaald door Eurogamer). Hij meldde: "Ik hoop dat alle mensen die Switch 2-informatie hebben uitgelekt of daarbij hielpen voor de rest van hun leven vervloekt zijn om altijd poep aan de onderkant van hun schoenen te hebben zitten wanneer ze thuiskomen."

Gisteren werd de Nintendo Switch 2 onthuld, maar op voorhand was het uiterlijk van het apparaat al gelekt. Daarnaast werd eerder deze week al geopperd dat de onthulling gisteren zou plaatsvinden.

Kamiya haalde vervolgens zijn vervolg op Okami aan, dat voor de onthulling op The Game Awards niet was gelekt. "Nu ik de verrassende aankondiging van Okami met alle fans heb ervaren, geloof ik echt dat alle leakers vervloekt moeten worden."

Vervolgens ging Kamiya door over de Switch 2-leakers: "De waardeloze leaker doet dit alleen voor zijn eigen plezier en zelfbevrediging. Hij draagt nergens aan bij en doet er zelfs aan af, en kan nergens trops op zijn. Hij is het laagste uitschot, dus hij zou van top tot teen ingesmeerd moeten worden met stront en uit de atmosfeer moeten worden geworpen, om vervolgens niet meer na te kunnen denken en voorgoed te moeten ronddwalen."

De ontwikkelaar was nog niet klaar met zijn betoog: "Deze verdomde leakers hebben een verantwoordelijk waarbij ze toegang hebben tot informatie die maar bij een paar mensen bekend is. Maar wat ze ermee doen is niets meer dan een uiting van een vieze drang voor goedkeuring dat geen enkele rationaliteit bevat. Het zijn beschamende mensen. Niet de bedrijven wiens geheimen zijn onthuld moeten de schuld krijgen, maar deze verdomde mensen, en ze moeten zo snel mogelijk verpletterd worden."

Hideki Kamiya heeft jarenlang bij PlatinumGames gewerkt aan spellen zoals Bayonetta en The Wonderful 101, maar is daar inmiddels vertrokken en runt nu Clover Studios. Zoals gezegd ontwikkelt hij daarmee een vervolg op zijn cultgame Okami.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Moon Studios wil No Rest for the Wicked naar Switch 2 brengen
Nieuws

Moon Studios wil No Rest for the Wicked naar Switch 2 brengen

De game bevindt zich nu in early access op Steam

Ori-ontwikkelaar Moon Studios is van plan om hun meest recente game No Rest for the Wicked uit te brengen op de Nintendo Switch 2.

Dat meldde Ori-regisseur Thomas Mahler op X. In eerste instantie vroeg hij daar na de onthulling van de Switch 2 aan zijn volgers wie er interesse heeft in No Rest for the Wicked op Switch 2, gevolgd door een emoji van een duimpje omhoog.

Een volger vroeg hem daarna of Mahler verwacht dat de Switch 2 de game wel kan draaien. Daarop reageerde hij met: "Als dat niet zo is, dan zorgen we er wel voor." Daarmee bevestigt hij in ieder geval dat de intentie er is.

No Rest for the Wicked is een actie-rpg met een duisterdere en realistischere vormgeving dan de Ori-spellen. De game speelt zich af in het jaar 841, en de koning is overleden. Zijn arrogante zoon Magnus neemt de kroon over, en een plaag genaamd de Pestilence keert na duizend jaar terug.

Spelers kruipen in de huid van een Cerim, die onderdeel uitmaakt van een groep heilige strijders met speciale krachten die alles op alles zetten om de Pestilence tegen te houden. Ondertussen moeten spelers zich een weg banen door politieke intriges. Daarbij is de spelwereld met de hand gemaakt, wat het geheel een schilderachtig uiterlijk geeft.

De early access-versie van No Rest for the Wicked is speelbaar via Steam. Op een later, nog onbekend moment moet de uiteindelijke versie uitkomen op PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Mogelijk volgt er dus ook een Switch 2-versie.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'PlayStation annuleerde liveservicegames vanwege Concord'
Nieuws

'PlayStation annuleerde liveservicegames vanwege Concord'

Sony zou minder happig zijn geworden op liveserviceprojecten

De recente annuleringen van liveservicegames door Sony PlayStation zouden zijn gedaan door wat er vorig jaar met Concord is gebeurd.

Dat claimt journalist Jeff Grubb te hebben vernomen, zo meldt hij in zijn Game Mess-podcast. Eerder vandaag bleek dat Sony twee onaangekondigde liveservicegames heeft geannuleerd - een van Bluepoint Games en een van Bend Studio. Een van de games was een God of War-spel.

Grubb meldde daarna het volgende: "Dit is gebeurd vanwege Concord. Dat zou duidelijk moeten zijn, het is wat ik heb gehoord. Sony was geschokt vanwege Concord en ze gaan nu langs elke studio en herwaarderen elk project. Zeker wanneer het om een liveservicegame gaat is er veel frictie aanwezig (vanuit Sony), waardoor er minder kans is dat het uitkomt."

De multiplayergame Concord verscheen afgelopen jaar, maar werd door een gebrek aan spelers enkele weken na release weer offline gehaald. Mensen die de game hadden gekocht kregen hun geld terug. Ontwikkelaar Firewalk Studios werd gesloten.

Grubb meldde in zijn podcast tevens dat het om de hoofdprojecten van Bend Studio en Bluepoint Games ging. "Ze zullen nu nieuwe projecten moeten pitchen, en het is vrij zeker dat ze geen groen licht zullen krijgen voor een liveservicegame. Dat weten ze, dus verwacht die niet van deze studio's."

De journalist geeft aan dat het bovenstaande voor veel gamers waarschijnlijk als muziek in de oren klinkt - er is immers veel weerstand voor Sony's huidige focus op liveservice. Grubb benadrukt echter ook dat dit slecht nieuws voor de bovenstaande studio's kan zijn, omdat ze juist financiële middelen aangereikt kregen van het bedrijf vanwege die focus. "Nu moeten ze een pitch voor een traditionelere game bedenken, en heeft Sony daar interesse in?"

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!