Art director Zelda: Majora's Mask wilde nog een unieke Zelda maken

Art director Zelda: Majora's Mask wilde nog een unieke Zelda maken

Maar kreeg de kans niet

Takaya Imamura, art director van onder andere The Legend of Zelda: Majora's Mask, wilde voordat hij bij Nintendo vertrok nog graag een wat uniekere Zelda-game maken.

Dat vertelt hij in gesprek met VGC. Imamura wilde graag nog één The Legend of Zelda-game maken, maar kreeg daar nooit de kans voor. "Ik wilde het nog één keertje doen", vertelt hij. "Recente Zelda-games hebben dingen weer een beetje terug naar de basis gebracht en ik wilde weer iets uniekers doen, met een kleine twist in een rare en unieke wereld, zoals Majora's Mask."

Imamura werkte naast Majora's Mask aan eindbazen van het in 1991 uitgekomen A Link to the Past. Ook was hij betrokken bij de voorbereidingsfase van The Wind Waker. Hij werkte ook aan games als F-Zero en Star Fox. In 2021 stopte hij na dertig jaar bij Nintendo. Daardoor kwam zijn Zelda-wens nooit in vervulling.

The Legend of Zelda: Majora's Mask is een direct vervolg op het geprezen Zelda: Ocarina of Time en verscheen in 2000 op Nintendo 64 en in 2015 op Nintendo 3DS. In het spel arriveert Link in een andere dimensie, waar een maan binnen drie dagen op aarde dreigt te vallen. Link moet de drie dagen telkens opnieuw beleven en ondertussen kerkers doorlopen om uiteindelijk de maan tegen te kunnen houden.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!

Nog een “rare” Zelda game zoals MM had ik wel tof gevonden! Ik vond Termina een enorm toffe wereld.

0
test

Van Majora’s Mask heb ik ooit een half uurtje op de GameCube geprobeerd. Die zat bij TWW. Maar nooit helemaal uitgespeeld. Een half jaar geleden heb ik m voor de 3DS gekocht. Moet er nog een keer aan beginnen, maar er zijn zoveel toffe games nu en ik wil m niet tegelijk met TOTK spelen. Kijk er wel naar uit om m eindelijk te spelen.

0

MM is echt een hele vette game als je er eenmaal inzit. De “vreemde” wereld en gebeurtenissen maken het dat de game heel anders aanvoelt dan andere Zelda games. De muziek heeft daar ook een grote rol in. O en niet bang zijn voor het ‘3 dagen systeem’, want dat kun je enigszins omzeilen!

0
test

Ik vind Tears of the Kingdom behoorlijk uniek

0

Dit gaat, lijkt me, vooral over de stijl van de game en wereld. Die was in MM inderdaad bijzonder, in TOTK identiek aan BOTW en niet heel bijzonder.

0
test

tjah dat is jouw mening, ik vind de stijl van de wereld met alle sky island en het gedeelte onder de grond wel bijzonder

1

Aanbevolen voor jou