Art director Zelda: Majora's Mask wilde nog een unieke Zelda maken
Nieuws

Art director Zelda: Majora's Mask wilde nog een unieke Zelda maken

Maar kreeg de kans niet

Takaya Imamura, art director van onder andere The Legend of Zelda: Majora's Mask, wilde voordat hij bij Nintendo vertrok nog graag een wat uniekere Zelda-game maken.

Dat vertelt hij in gesprek met VGC. Imamura wilde graag nog één The Legend of Zelda-game maken, maar kreeg daar nooit de kans voor. "Ik wilde het nog één keertje doen", vertelt hij. "Recente Zelda-games hebben dingen weer een beetje terug naar de basis gebracht en ik wilde weer iets uniekers doen, met een kleine twist in een rare en unieke wereld, zoals Majora's Mask."

Imamura werkte naast Majora's Mask aan eindbazen van het in 1991 uitgekomen A Link to the Past. Ook was hij betrokken bij de voorbereidingsfase van The Wind Waker. Hij werkte ook aan games als F-Zero en Star Fox. In 2021 stopte hij na dertig jaar bij Nintendo. Daardoor kwam zijn Zelda-wens nooit in vervulling.

The Legend of Zelda: Majora's Mask is een direct vervolg op het geprezen Zelda: Ocarina of Time en verscheen in 2000 op Nintendo 64 en in 2015 op Nintendo 3DS. In het spel arriveert Link in een andere dimensie, waar een maan binnen drie dagen op aarde dreigt te vallen. Link moet de drie dagen telkens opnieuw beleven en ondertussen kerkers doorlopen om uiteindelijk de maan tegen te kunnen houden.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Alle EA Sports FC 25-spelers ontvangen gratis Zinedine Zidane-kaart
Nieuws

Alle EA Sports FC 25-spelers ontvangen gratis Zinedine Zidane-kaart

Alle EA FC 25 Club-leden kunnen de kaart ook nog eens gratis evolueren

Alle EA Sports FC 25-spelers ontvangen gratis een exclusieve versie van de legendarische voetballer Zinedine Zidane.

Het gaat om een Icon-kaart met een rating van 90. Men hoeft daar alleen vanaf nu tot 14 februari de game voor te spelen. Daarnaast zullen alle EA FC 25 Club-leden - oftewel mensen die EA Sports FC 24 ergens voor 26 september 2024 hebben gespeeld - de kaart gratis kunnen evolueren naar maximaal 94.

De kaart is gebaseerd op de Zidane uit 2002, toen hij gedurende zijn eerste jaar bij Real Madrid de Champions League won tegen Bayer Leverkusen. Hij scoorde toen, en het gezicht dat hij trok toen hij zijn doelpunt vierde staat op de kaart. Meer info valt hier te vinden.

EA Sports FC 25 kwam vorig jaar uit voor alle moderne consoles en pc. De game ontving een 7,5 van Lars Cornelis: "EA Sports FC 25 is dankzij een reeks nieuwe opties vooral leuker voor spelers die het spelletje graag tactisch naar hun hand zetten. Daarnaast heeft het spel met de introducties van een simulatiestand en Rush een enorm breed bereik. FC 25 heeft wel nog wat ruwe randjes die verhinderen dat we hier met een kampioenswaardige selectie te maken hebben."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige Age of Empires- en Bioshock-ontwikkelaars onthullen Wartorn
Nieuws

Voormalige Age of Empires- en Bioshock-ontwikkelaars onthullen Wartorn

Early access-versie verschijnt aankomend voorjaar voor pc

Ontwikkelaar Stray Kite Studios heeft eerder deze week Wartorn aangekondigd, een real-time tactische roguelite die naar pc komt.

Stray Kite Studios bestaat uit mensen die voorheen aan Age of Empires, Bioshock, Orcs Must Die en Borderlands hebben gewerkt. Spelers kunnen een singleplayer squad-based game verwachten met een roguelite campagne.

In het spel besturen spelers Yara en Elani, twee zussen die uit huis gejaagd zijn en het door oorlog vernielde Talaur moeten doorreizen om het veilige fort Beynun te bereiken. Spelers vechten in real-time tegen fantasievolle wezens. Daarbij maakt men gebruik van verschillende elementen, zoals vuur, water, teer en bliksem, om de vijanden te verslaan of de omgeving te beïnvloeden. Verschillende fantasievolle wezens kunnen ook aangesteld worden om onderdeel te worden het team van de speler.

"Onze visie voor Wartorn is een game die naadloos artistieke uitingen, tactische diepgang en emotionele resonantie combineert. We willen dat spelers het gevoel hebben dat elke keuze ertoe doet, zowel op het slagveld als in het verhaal", aldus CEO en medeoprichter Shovaen Patel.

De early access-versie van Wartorn verschijnt aankomend voorjaar op pc via Steam en Epic Games Store.

Stray Kite Studios heeft eerder aan diverse minigames in Fortnite Creative gewerkt, en meegeholpen aan de ontwikkeling van Tiny Tina's Assault on Dragon Keep.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!