Takaya Imamura, art director van onder andere The Legend of Zelda: Majora's Mask, wilde voordat hij bij Nintendo vertrok nog graag een wat uniekere Zelda-game maken.
Dat vertelt hij in gesprek met VGC. Imamura wilde graag nog één The Legend of Zelda-game maken, maar kreeg daar nooit de kans voor. "Ik wilde het nog één keertje doen", vertelt hij. "Recente Zelda-games hebben dingen weer een beetje terug naar de basis gebracht en ik wilde weer iets uniekers doen, met een kleine twist in een rare en unieke wereld, zoals Majora's Mask."
Imamura werkte naast Majora's Mask aan eindbazen van het in 1991 uitgekomen A Link to the Past. Ook was hij betrokken bij de voorbereidingsfase van The Wind Waker. Hij werkte ook aan games als F-Zero en Star Fox. In 2021 stopte hij na dertig jaar bij Nintendo. Daardoor kwam zijn Zelda-wens nooit in vervulling.
The Legend of Zelda: Majora's Mask is een direct vervolg op het geprezen Zelda: Ocarina of Time en verscheen in 2000 op Nintendo 64 en in 2015 op Nintendo 3DS. In het spel arriveert Link in een andere dimensie, waar een maan binnen drie dagen op aarde dreigt te vallen. Link moet de drie dagen telkens opnieuw beleven en ondertussen kerkers doorlopen om uiteindelijk de maan tegen te kunnen houden.