Nintendo: 'Ontwikkelaars vroegen om digitale triggers op Switch 2-controllers'
Gamer.nl
Nieuws

Nintendo: 'Ontwikkelaars vroegen om digitale triggers op Switch 2-controllers'

Daarom zou er niet voor analoge triggers gekozen zijn

De Joy-Cons en Pro Controller voor Nintendo Switch 2 hebben geen analoge, maar digitale triggers. Volgens Nintendo is hier voor gekozen omdat veel ontwikkelaars daar om vroegen.

Dat meldden Nintendo-topmannen in een interview met VentureBeat. Bij analoge triggers registreert de controller hoever de trigger wordt ingedrukt - bijvoorbeeld om te bepalen hoeveel gas er wordt gegeven in racespellen - terwijl digitale triggers elke beweging als dezelfde input registreren.

Setsuya Sasaki, de technical director van de Switch 2: "Er waren een hoop, laten we zeggen, kieskeurige ontwikkelaars die om (digitale triggers) vroegen. Daarom hebben we daar voor gekozen."

Switch 2-producent Kouichi Kawamoto vult aan: "Er zitten zowel voor- als nadelen aan analoge knoppen. Je verliest wat momentum wanneer ze analoog zijn. We overwogen het en besloten dat directe input een betere optie zou zijn."

Overigens had de GameCube-controller wel analoge triggers. Games als F-Zero GX en Super Mario Sunshine maken hier gebruik van. Het is echter niet noodzakelijk om de games te kunnen spelen. Op de Switch 2 komen via Nintendo Switch Online GameCube-spellen beschikbaar. De Switch 2 is vanaf 5 juni verkrijgbaar.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bloodborne-producent opent nieuwe ontwikkelaar Sirius Studio
Gamer.nl
Nieuws

Bloodborne-producent opent nieuwe ontwikkelaar Sirius Studio

Het eerste spel zou wel eens een vr-game kunnen worden

Een van de oprichters van de nieuwe in Tokio gesitueerde ontwikkelaar Sirius Studio is Teruyuki Toriyama, een van de producenten achter Bloodborne.

Toriyama werkte voorheen bij SIE Japan Studio aan games als Bloodborne, Soul Sacrifice en Astro Bot: Rescue Mission. Nadat hij de inmiddels opgeheven ontwikkelaar in 2020 verliet, ging hij aan de slag bij de Japanse ontwikkelaar Thirdverse, waar hij samenwerkte met Tomohiro Suzuki en Hideki Irie. Dit drietal runt nu het nieuwe Sirius Studio.

De nieuwe ontwikkelaar is onderdeel van GZ Group, dat zich vooral op vr- en ar-games richt. Sirius gaat vooral grotere console- en pc-games ontwikkelen. Waar Thirdverse een nieuwe focus op casual games kreeg, wil het drietal met Sirius Studios weer hoogstaande, grootschalige games maken.

Hoewel er nog nauwelijks details bekend zijn, lijkt het er wel op dat het eerste spel van de studio een virtualrealitygame wordt. De game moet namelijk internationaal uitkomen, aangezien "tachtig procent van de vr-markt zich in Engelstalige landen bevindt".

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
PS5-versie Age of Empires 2: Definitive Edition verschijnt in mei
Gamer.nl
Nieuws

PS5-versie Age of Empires 2: Definitive Edition verschijnt in mei

The Three Kingdoms-dlc arriveert op dezelfde dag

Op 6 mei komt real-time strategiegame Age of Empires 2: Definitive Edition uit voor PlayStation 5.

Begin dit jaar werd de komst van Age of Empires 2: Definitive Edition naar PS5 al aangekondigd samen met Age of Mythology: Retold voor PS5, die inmiddels al uit is. De definitieve editie van Age of Empires 2 volgt op 6 mei, zo is onlangs bekendgemaakt.

De premium editie van de PS5-versie bevat alle eerder uitgekomen dlc en geeft vijf dagen eerder toegang, terwijl de basiseditie alleen de missie 'The Mountain Royals' bevat als mensen reserveren.

Op dezelfde dag komt ook nieuwe dlc voor alle versies van de game uit, genaamd The Three Kingdoms. Deze uitbreiding bevat drie nieuwe campagnes, gericht op de drie koninkrijken uit Romance of the Three Kingdoms en hun oprichters. De dlc gaat 20 euro kosten, al is hij nu met korting te koop op Steam. De dlc maakt ook onderdeel uit van de Premium PS5-editie.

Age of Empires 2: Definitive Edition verscheen in 2019 voor pc en in 2023 op Xbox-consoles. Alle content uit de oorspronkelijke game wordt meegenomen in deze definitieve editie, waaronder 83 maps, 42 verschillende samenlevingen en 34 campagnes voor de singleplayer.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!