'Microsoft heeft enorm veel Switch 2-games in ontwikkeling'
Nieuws

'Microsoft heeft enorm veel Switch 2-games in ontwikkeling'

'Het is véél, héél veel'

Volgens de Braziliaanse gamejournalist Pedro Henrique Lutti Lippe heeft Microsoft naar zijn weten meer Nintendo Switch 2-games in ontwikkeling dan andere uitgevers.

Dat meldt hij in een recente YouTube-video (via ResetEra). "Ik kan nog geen details geven, maar van alle bedrijven die Switch 2-games maken, komt de grootste lijst met bevestigde games van Microsoft. Er zijn letterlijk meer games van Microsoft voor Switch 2 in ontwikkeling dan van elk ander bedrijf, in ieder geval voor zover ik weet. Het is véél, héél veel."

Microsoft brengt steeds meer spellen die voorheen exclusief voor Xbox waren naar andere consoles. Vorig jaar kwamen bijvoorbeeld Grounded en Pentiment uit op Switch, en die games kwamen samen met Hi-Fi Rush en Sea of Thieves ook naar PlayStation 5. Inmiddels zijn ook games als Doom: The Dark Ages, The Outer Worlds 2 en Indiana Jones and the Great Circle bevestigd voor PlayStation 5. Mogelijk zullen sommige van deze games ook naar Nintendo Switch komen.

Onlangs gingen er nog geruchten dat Microsoft ook Halo: The Master Chief Collection en Microsoft Flight Simulator 2024 naar Switch 2 en PS5 wil brengen, al is dit nog niet officieel bevestigd. Daarnaast heeft Microsoft tijdens de rechtszaak rondom de overname van Activision Blizzard beloofd toekomstige Call of Duty-games naar "een Switch-model in ontwikkeling" te brengen.

Nintendo deed de Nintendo Switch 2 gisteren officieel uit de doeken. Hoewel er nog weinig informatie beschikbaar is, wordt duidelijk dat de Switch 2 groter is dan zijn voorganger en een groter scherm heeft. De Joy-Cons klikken vast aan het apparaat met een magnetisme. Hoewel niet bevestigd, lijkt de onthullingstrailer te hinten naar muisfunctionaliteiten voor de Joy-Cons. Buiten een nieuwe Mario Kart werden er geen games getoond.

De Nintendo Switch 2 moet ergens in 2025 uitkomen - vermoedelijk na 1 juni, aangezien er tot die datum wereldwijd diverse hands-on-evenementen worden gehouden, ook in Zaandam. Op 2 april onthult Nintendo meer over de console en waarschijnlijk ook de games tijdens een Direct-uitzending.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Moon Studios wil No Rest for the Wicked naar Switch 2 brengen
Nieuws

Moon Studios wil No Rest for the Wicked naar Switch 2 brengen

De game bevindt zich nu in early access op Steam

Ori-ontwikkelaar Moon Studios is van plan om hun meest recente game No Rest for the Wicked uit te brengen op de Nintendo Switch 2.

Dat meldde Ori-regisseur Thomas Mahler op X. In eerste instantie vroeg hij daar na de onthulling van de Switch 2 aan zijn volgers wie er interesse heeft in No Rest for the Wicked op Switch 2, gevolgd door een emoji van een duimpje omhoog.

Een volger vroeg hem daarna of Mahler verwacht dat de Switch 2 de game wel kan draaien. Daarop reageerde hij met: "Als dat niet zo is, dan zorgen we er wel voor." Daarmee bevestigt hij in ieder geval dat de intentie er is.

No Rest for the Wicked is een actie-rpg met een duisterdere en realistischere vormgeving dan de Ori-spellen. De game speelt zich af in het jaar 841, en de koning is overleden. Zijn arrogante zoon Magnus neemt de kroon over, en een plaag genaamd de Pestilence keert na duizend jaar terug.

Spelers kruipen in de huid van een Cerim, die onderdeel uitmaakt van een groep heilige strijders met speciale krachten die alles op alles zetten om de Pestilence tegen te houden. Ondertussen moeten spelers zich een weg banen door politieke intriges. Daarbij is de spelwereld met de hand gemaakt, wat het geheel een schilderachtig uiterlijk geeft.

De early access-versie van No Rest for the Wicked is speelbaar via Steam. Op een later, nog onbekend moment moet de uiteindelijke versie uitkomen op PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Mogelijk volgt er dus ook een Switch 2-versie.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'PlayStation annuleerde liveservicegames vanwege Concord'
Nieuws

'PlayStation annuleerde liveservicegames vanwege Concord'

Sony zou minder happig zijn geworden op liveserviceprojecten

De recente annuleringen van liveservicegames door Sony PlayStation zouden zijn gedaan door wat er vorig jaar met Concord is gebeurd.

Dat claimt journalist Jeff Grubb te hebben vernomen, zo meldt hij in zijn Game Mess-podcast. Eerder vandaag bleek dat Sony twee onaangekondigde liveservicegames heeft geannuleerd - een van Bluepoint Games en een van Bend Studio. Een van de games was een God of War-spel.

Grubb meldde daarna het volgende: "Dit is gebeurd vanwege Concord. Dat zou duidelijk moeten zijn, het is wat ik heb gehoord. Sony was geschokt vanwege Concord en ze gaan nu langs elke studio en herwaarderen elk project. Zeker wanneer het om een liveservicegame gaat is er veel frictie aanwezig (vanuit Sony), waardoor er minder kans is dat het uitkomt."

De multiplayergame Concord verscheen afgelopen jaar, maar werd door een gebrek aan spelers enkele weken na release weer offline gehaald. Mensen die de game hadden gekocht kregen hun geld terug. Ontwikkelaar Firewalk Studios werd gesloten.

Grubb meldde in zijn podcast tevens dat het om de hoofdprojecten van Bend Studio en Bluepoint Games ging. "Ze zullen nu nieuwe projecten moeten pitchen, en het is vrij zeker dat ze geen groen licht zullen krijgen voor een liveservicegame. Dat weten ze, dus verwacht die niet van deze studio's."

De journalist geeft aan dat het bovenstaande voor veel gamers waarschijnlijk als muziek in de oren klinkt - er is immers veel weerstand voor Sony's huidige focus op liveservice. Grubb benadrukt echter ook dat dit slecht nieuws voor de bovenstaande studio's kan zijn, omdat ze juist financiële middelen aangereikt kregen van het bedrijf vanwege die focus. "Nu moeten ze een pitch voor een traditionelere game bedenken, en heeft Sony daar interesse in?"

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!