Kirby Air Riders wordt door Bandai Namco ontwikkeld
Masahiro Sakurai neemt zoals al bekend was de regie op zich
De vorige week aangekondigde Nintendo Switch 2-game Kirby Air Riders ontwikkelt Masahiro Sakurai samen met Bandai Namco.
Dat liet hij weten op social media. Een grote verrassing mag dat niet heten: de ontwikkelaar en Bandai Namco werkten ook al samen aan Super Smash Bros. Ultimate en Super Smash Bros. voor Wii U en 3DS. Daarbij bleek eerder al dat Bandai Namco twee ontwikkelteams had samengesteld voor samenwerkingen met Nintendo.
Kirby Air Riders werd afgelopen week tijdens de Nintendo Switch 2 Direct aangekondigd. Het spel komt op een nog onbekend moment naar de Switch 2. In de onthullingstrailer is te zien hoe een roze Kirby op een vliegende ster racet, terwijl Kirby's met andere kleuren op andere voertuigen scheuren. Veel meer details zijn er niet, behalve dat Kirby- en Super Smash Bros.-bedenker Masahiro Sakurai de regie op zich neemt en dat Bandai Namco dus meehelpt.
De oorspronkelijke Kirby Air Ride was in ontwikkeling voor Nintendo 64, maar kwam uiteindelijk pas op GameCube uit. De game werd wisselend ontvangen - een van de grootste kritiekpunten was de lage moeilijkheidsgraad. Het was echter wel de eerste GameCube-game waarbij LAN en breedbandadapters gebruikt konden worden om vier GameCube-systemen met elkaar te koppelen.