Joy-Cons van Switch 2 hebben geen sticks met Hall-effect
Gamer.nl
Nieuws

Joy-Cons van Switch 2 hebben geen sticks met Hall-effect

Nintendo heeft de controllers wel helemaal opnieuw ontworpen

De Joy-Con 2-controllers voor de Nintendo Switch 2 bevatten geen analoge sticks met Hall-effect.

Dat heeft Nintendo's Nate Bhildorff aan Nintendo Life bevestigd. De website merkte op dat de analoge sticks op de nieuwe controllers erg anders voelen dan die op de Joy-Cons van de eerste Switch, en vroegen aan de seniorvicepresident van productontwikkeling bij Nintendo of het om sticks met Hall-effect gaat - wat puristen betreft de best mogelijke analoge sticks. "De Joy Con 2-controllers zijn helemaal door ons ontworpen. Het zijn geen sticks met Hall-effect, maar ze voelen wel erg goed."

Veel fans hoopten dat het wel om analoge sticks met Hall-effect zou gaan, omdat deze ook bekendstaan om het feit dat ze geen zogeheten 'stick drift' krijgen - het probleem waarbij analoge sticks bewegingen registreren die er niet zijn. De analoge sticks op de Joy-Cons van de huidige Switch stonden bekend om dit probleem. Hoewel Bhildorff niet letterlijk uitsluit dat dit ook een probleem bij de nieuwe Joy-Cons kan zijn, benadrukt hij wel dat Nintendo de controllers helemaal opnieuw heeft ontworpen om zo de best mogelijke ervaring te geven. De hoop is dan ook dat 'stick drift' niet terugkeert op de Switch 2.

Vorige week werd aangekondigd dat de Nintendo Switch 2 op 5 juni verschijnt. De console gaat 469,99 euro kosten, al komt er ook een bundel met een digitale code voor Mario Kart World die 509,99 euro kost. Reserveringen kunnen vanaf vandaag gemaakt worden bij winkels en Nintendo's eigen webshop, al hebben winkels als Bol en Nedgame hun reserveringen eerder al uitgezet. 

Met de dock kunnen games op Switch 2 in maximaal 4K en HDR afgespeeld worden op televisies die dat ondersteunen. Het scherm van de Switch 2 zelf geeft games in 1080p en HDR weer, in maximaal 120 fps, en heeft twee keer zoveel pixels als de eerste Switch. Ook is er ondersteuning voor DLSS, de upscaletechnologie van Nvidia.

De Joy-Con-controllers worden ditmaal via magneten verbonden met de console. Er komt tevens een nieuwe Pro Controller die los gekocht kan worden, met nieuwe knoppen aan de achterkant en een ingang voor koptelefoons. Met GameChat kunnen mensen tijdens het gamen met elkaar praten. Er kan ook een camera gekocht worden zodat mensen elkaar kunnen zien bij gebruik van GameChat. De Switch 2 kan ook de meeste games die op de Switch zijn verschenen afspelen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'PlayStation 6-handheld kan PS5-games afspelen'
Gamer.nl
Nieuws

'PlayStation 6-handheld kan PS5-games afspelen'

Wel zouden games in een lagere resolutie en framerate lopen

De draagbare PlayStation-handheld die naast de PlayStation 6 in ontwikkeling zou zijn, zou in ieder geval PlayStation 5-games kunnen afspelen.

Vorig jaar gingen er al geruchten dat Sony mogelijk aan twee nieuwe systemen werkt: een traditionele PlayStation 6 en een bijbehorende handheld. AMD zou de chips van beide apparaten ontwikkelen.

Een bezoeker van gameforum ResetEra genaamd KeplerL2 claimde gisteren op dat forum (via Insider Gaming) dat de draagbare PS6-handheld niet zo krachtig wordt als de PlayStation 5. Inmiddels heeft de persoon op het forum echter verduidelijkt dat de handheld zeker PS5-games kan afspelen, alleen "niet in dezelfde resolutie en framerate, voornamelijk vanwege geheugenbandbreedte".

De leaker vergelijkt de PS6-handheld daarnaast met andere bestaande consoles. De handheld zou qua kracht ergens tussen de Xbox Series S en PS5 zitten, al geeft hij aan niet zeker te kunnen zijn omdat het apparaat een niet eerder uitgekomen GPU gebruikt.

Logischerwijs is al het bovenstaande op moment van schrijven onbevestigd. Sony heeft officieel nog niets naar buiten gebracht over een PlayStation 6, laat staan een handheldversie die mogelijk naast de PS6 uitkomt. Wel is het waarschijnlijk dat Sony op zijn minst handheldopties onderzoekt na het succes van de Nintendo Switch en de populariteit van pc-handhelds. Microsoft heeft eerde al aangegeven aan een Xbox-handheld te werken.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Screenshots van The Elder Scrolls 4: Oblivion-remake gelekt
Gamer.nl
Nieuws

Screenshots van The Elder Scrolls 4: Oblivion-remake gelekt

Virtuos blijkt de ontwikkelaar van de game te zijn

Via de website van ontwikkelaar Virtuos zijn eerste screenshots van de nog niet aangekondigde remake van The Elder Scrolls 4: Oblivion gelekt.

De screenshots waren te vinden in de backend van de website van ontwikkelaar Virtuos en tonen de wereld van Oblivion met moderne graphics. Er zijn zelfs enkele vergelijkingsscreenshots te vinden waarin de oude versie van de game tegenover de nieuwe versie wordt gelegd. De meeste screenshots zijn alweer offline gehaald, maar hieronder zijn er nog een aantal te vinden.

De remake wordt 'The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered' genoemd, maar aangezien de game in een nieuwe engine loopt, gaat het in feite om een remake. De game zou naar "Xbox, PlayStation 5, pc en Game Pass" komen. Ook zou er een Deluxe-editie verschijnen.

Er gingen al geruime tijd geruchten dat er een remake van Oblivion in ontwikkeling is. Volgens die geruchten zou Virtuos - de studio die ook de aankomende remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater verzorgt - aan deze remake werken. Gezien de bron van de screenshots lijkt dat te kloppen.

Journalist Jeff Grubb claimde deze week nog dat de The Elder Scrolls 4: Oblivion-remake volgende week verschijnt. "De game verschijnt in de week van 21 april, dus in feite de laatste week van de maand - oftewel volgende week. Ik heb bevestiging gekregen dat dit het geval is."

Volgens geruchten draait de remake op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt. Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of NPC's worden geraakt tijdens gevechten.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!