Het verschil tussen Game Cards en Game-key Cards voor Nintendo Switch 2
Gamer.nl
Nieuws

Het verschil tussen Game Cards en Game-key Cards voor Nintendo Switch 2

En wat zijn Virtual Game Cards?

Er zijn veel verschillende manieren om games te verkrijgen. Virtual Games, Game Cards, Game-key Cards - het is moeilijk om ze uit elkaar te houden. Hier hebben we de verschillende vormen van Game Cards op een rijtje gezet om duidelijk te creëren.

Game Cards en Game-key Cards

Een game online verkrijgen is best makkelijk: je koopt een spel in de eShop en het spel staat dan gelinkt aan je account. Zo kun je de game direct installeren op je Switch.

Game Cards en Game-key Cards lijken redelijk veel op elkaar, want in beide gevallen koop je een fysieke cartridge - maar ze werken net iets anders. Bij een Game Card staat het spel op de cartridge, zodat je de game kunt spelen zodra je die in de console steekt.

Bij een Game-key Card is de cartridge een soort sleutel om het spel te downloaden. Wanneer je de cartridge in je console steekt, kun je het spel downloaden om het daarna te spelen. Hiervoor moet je wel genoeg opslagruimte vrij hebben op je Switch. Na het downloaden werkt de Game-key Card net zoals een Game Card, maar functioneert die meer als een sleutel om toegang te krijgen tot de gedownloade content.

Je kunt de Game-key Card daarom ook doorgeven aan anderen, die de game vervolgens kunnen downloaden. Wanneer een fysieke release een Game-key Card betreft staat dit met een grote banner aangegeven op de onderkant van het doosje.

Virtual Game Cards

Met virtuele Game Cards kun je spellen uitwisselen met vrienden, familie en Nintendo Switch-systemen in jouw bezit, net zoals je zou doen met fysieke game-cartridges.

Nintendo zet daarmee in op het ‘delen’ van je Switch-games. Allereerst kan dat tussen twee apparaten die je zelf bezit. Het is mogelijk om maximaal twee Switch-systemen te linken aan je Nintendo Account, waarna games tussen de systemen kunnen worden overgezet. Dat linken moet alleen de eerste keer in dezelfde ruimte en via hetzelfde netwerk gebeuren.

Daarvoor haal je de Virtuele Game Card ‘uit’ de ene Switch, en ‘laad’ je ‘m vervolgens weer op de tweede Switch. Hierna heb je de game als het ware niet meer op het eerste systeem, net zoals dat gaat bij normale cartridges. Op de Switch waarop het spel geladen is, kan iedere gebruiker het wel offline opstarten.

Uit informatie op de website van Nintendo is duidelijk geworden dat Virtual Game Cards ook overgezet kunnen worden van de Nintendo Switch naar de Switch 2. Het is dus aan te raden om je oude console te bewaren tot nadat je het nieuwe apparaat in huis hebt.

In dit artikel lees je meer over hoe Virtual Game Cards precies werken en wat het betekent voor online games op Nintendo Switch.

Zie onze grote Switch 2-FAQ voor de belangrijkste vragen en antwoorden.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS
Gamer.nl
Nieuws

Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS

De game komt tegelijk met de Switch 2 uit op 5 juni

De pas aangekondigde Nintendo Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van AI-upscaletechnologie Deep Learing Super Sampling (DLSS).

Dat heeft ontwikkelaar CD Projekt Red aan Digital Foundry bevestigd. Daarmee is het de eerste Switch 2-game waarvan officieel bevestigd is dat er DLSS wordt gebruikt. "We gebruiken een versie van DLSS die beschikbaar is voor Nintendo Switch 2-hardware, aangedreven door Nividia's Tensor-cores. De game gebruikt DLSS in alle vier de modi: in handheld en docked, en de prestaties- en kwaliteitsgerichte variaties van elk van die opties."

Op wat voor manier DLSS precies wordt ingezet in de game, is niet bekend, maar waarschijnlijk is het bedoeld om de game in een zo hoog mogelijke resolutie en met een zo hoog mogelijke framerate te laten draaien. CD Projekt Red liet weten dat het bedrijf streeft naar een resolutie van 1080p in alle grafische modi wanneer de Switch 2 docked is. In handheldvorm wordt er naar een resolutie van 720p gestreefd.

De Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 werd tijdens de onthulling van de eerste games voor de console en de releasedatum aangekondigd. Het spel zal net als de Switch 2 zelf vanaf 5 juni verkrijgbaar zijn. Het gaat om de Ultimate Edition van de game. Daarin zit niet alleen de hoofdgame en de diverse uitgekomen updates, maar ook de vorig jaar verschenen uitbreiding Phantom Liberty. Hieronder is de aankondigingstrailer nog eens te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!