Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Game info

Stronghold: Crusader 2

Stronghold: Crusader 2 is een vervolg op heet in 2002 verschenen Stronghold: Crusader. De real-time strategy-game neemt spelers terug naar het Midden-Oosten. De game gebruikt een volledig nieuwe engine en een nieuwe interface voor de gevechten. Ook de kunstmatige intelligentie is verbeterd. In Stronghold: Crusader 2 bouwen spelers hun eigen koninkrijk met huizen voor onderdanen die vervolgens aan het werk gezet moeten worden. Tot in de kleinste details moet de speler als manager optreden: er moet graan groeien, omgezet worden naar bloem en vervolgens moet er brood gebakken worden. Op deze manier worden onderdanen gevoed. Wapens moten gesmeed worden van gesmolten ijzererts, dat eerst gedolven moet worden. Ook moet er onderhandeld worden. De game heeft acht computergestuurde personages en wordt later uitgebreid naar zestien. Deze hebben allemaal hun eigen persoonlijkheid en sterke en zwakke punten. De slechtgehumeurde krijgsheer zal zich sneller beledigd voelen bij een slecht voorstel en hij zal niet zo snel te hulp schieten met economische zaken. Hij heeft echter wel belangrijke expertise voor gevechten. Stronghold: Crusader 2 wordt ontwikkeld door Firefly, die de game gedeeltelijk zelf financieerd. Het resterende gedeelte is via het crowdsourcingplatform Gambitious binnengehaald.

Nieuwste review

Conclusie

  • <p> Stronghold Crusader 2 is niet waar we van te voren op gehoopt hadden; momenteel komt de game nog niet in de buurt bij zijn succesvolle voorganger. Desondanks zijn er originele idee&euml;n verwerkt in het vervolg, dat met al zijn slordigheden veel te vroeg op de markt lijkt gebracht.</p>
    Score: 60 Oké
    • Kastelen bouwen, verantwoorde keuzes maken tussen gebouwen, AI-personages
    • Lijkt niet helemaal af, slordigheden in AI, onlinemodus nu al dood

Artikelen

Screenshots (3)