Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Game info

Cycling Manager 4

Cyanide legt in dit vierde deel de nadruk op de Kunstmatige Intelligentie. Cycling Manager 3 moest nog leunen op de zogenaamde [i]Non Participation List[/i], een manier om te zorgen dat bepaalde renners niet in kleine wedstrijden starten. In deel vier zal de kunstmatige intelligentie zelf uitzoeken welke renners waar moeten starten: alles zo realistisch mogelijk natuurlijk. Ook het koersgedrag valt onder kunstmatige intelligentie. In het verleden gebeurden er nog wel eens rare dingen als het om aanvallen ging. Zo kon je mannen als Ullrich ineens tijdens een vlakke etappe met een ontsnapping mee zien springen. Dergelijke onrealistische dingen zullen er in deel vier niet meer bij zijn. Ieder jaar slaagt Cyanide er tot nu toe het spel grafisch te verbeteren. Dit jaar staat vooral het oog voor detail hoog op het lijstje. Globaal kunnen we zeggen dat er meer elementen uit het echte wielrennen in het spel zullen zitten. Zo zullen motoren door het peloton rijden, en zijn er vijftien nieuwe herkenbare monumenten en plaatsen in het spel verwerkt. Een ander puntje, dat zeker de klassiekerfans zal aanspreken, is de uitwerking van het weer op de omgeving. Zo zullen de renners bij nat weer vanzelf onder de modder komen te zitten. Onder droge omstandigheden zullen de kasseien onder een laagje stof liggen. Wat het geluid betreft kunnen we dit jaar voor het eerst commentaar tijdens de wedstrijden verwachten. Hoe dat uitgewerkt wordt (verschillende talen en dergelijke), is helaas nog onduidelijk.