Life is Strange 2: Episode 3 - Wastelands verspilt geen tijd
Reviews

Life is Strange 2: Episode 3 - Wastelands verspilt geen tijd

Na een goede start, trapte Life is Strange 2 met de tweede aflevering duidelijk op de rem. De broers kwamen bij hun grootouders terecht, waar ze weer even kinderen konden zijn. In de derde aflevering is het tijd om op te groeien.

In Wastelands maakt de game weer een kleine tijdsprong. In de tussentijd zijn Sean en Daniël de reizende jongeren van de kerstmarkt weer tegengekomen en leeft het duo al een maand met hen in een tentenkamp. Daar werken ze gezamenlijk op een wietplantage om wat geld te verdienen.

Zodra we de broers weer zien, blijkt hun relatie nog meer onder spanning te staan. Sean trekt namelijk veel op met zijn nieuwe vrienden en Daniël voelt zich daardoor achtergelaten. Dat gevoel komt niet uit het niets. De episode biedt namelijk een aardig kijkje in het verleden, maanden voor de eerste aflevering. Toen had Daniël al moeite met het feit dat Sean minder met hem wilde spelen.

©GMRimport

Moeilijke relatie

De toch al moeilijke relatie tussen de broers wordt lastiger gemaakt door het feit dat Daniël door zijn superkracht veel sterker is. Als de oudere broer is het aan jou om aan te geven wanneer hij zijn kracht mag gebruiken. Als Daniël echter slecht luistert, is het maar de vraag of hij onder controle gehouden kan worden.

Soms is het frustrerend wanneer je als speler in deze relatie het juiste wil zeggen, maar dat niet mag van de game. De makers willen logischerwijs de spanning tussen de twee opbouwen, maar dat voelt niet altijd aan als jouw keuze. Dat is het nadeel van een game die draait om het maken van keuzes, terwijl de schrijvers een verhaal willen vertellen. Het is gelukkig maar een kleine smet op een verder waanzinnige episode.

In aflevering 3 weet je nooit waar je aan toe bent

-

Misfits

Want hoewel Episode 3 maar beperkt is in het gebruik van locaties, weet maker Dontnod er een hoop uit te halen. Dat komt voornamelijk door het groepje jonge misfits waar de broers nu mee samenleeft. Dit zijn leuke en goed uitgewerkte personages die echt wat toevoegen aan het geheel.

Elk van deze kampleden heeft een eigen verhaal over waarom ze sneller moesten opgroeien dan ze wilden. Bijvoorbeeld door het verlies van een geliefde, of het verlies van hun geloof. Ze hebben daarnaast ideeën over het leven en bijvoorbeeld seksualiteit, waar Sean nog niet zoveel over nagedacht heeft. Daardoor leert hij ook veel over zichzelf.

©GMRimport

Meer van dit

De derde aflevering duurt weer zo'n drie uur, maar tel daar wat extra tijd bij op als je alle objecten in de game wil bekijken om zo meer over de personages te leren. In die tijd verveelt de episode geen moment. Onder andere omdat de makers je op meerdere momenten slim laten multitasken. Moet je bijvoorbeeld op de plantage aan de werk, dan dien je ondertussen ook op te letten wat er wordt gezegd om te reageren. Luister je naar verhalen rond het kampvuur, dan kun je ondertussen tekenen.

De vorige aflevering voelde te veilig, want pas richting het eind werd de spanning opgevoerd. In aflevering 3 weet je nooit waar je aan toe bent. Door een onzekere toekomst, nieuwe vrienden en werkgevers die niet te vertrouwen zijn, maar ook de manieren waarop de jongens opgroeien. Hopelijk houden de komende twee aflevering deze kwaliteit vast, want het verrassende einde smaakt sowieso naar meer.

Life is Strange 2: Episode 3 - Wastelands is verkrijgbaar voor PlayStation 4, Xbox One en pc. Deze review is gebaseerd op de pc-versie.

Laatste reviews op Gamer.nl:

Fantastisch
Conclusie

Na een wat trage tweede aflevering is Life is Strange 2 terug met een waanzinnig middenstuk. Omstandigheden dwingen de twee broers om op verschillende manieren op te groeien. Met nieuwe personages, een interessante setting en meer spanning, is Wastelands de beste aflevering tot nu toe.

Plus- en minpunten
  • Toffe nieuwe personages, tempo, spanning, muziekkeuzes
  • Soms machteloos door geforceerde slechte keuzes

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Alle EA Sports FC 25-spelers ontvangen gratis Zinedine Zidane-kaart
Nieuws

Alle EA Sports FC 25-spelers ontvangen gratis Zinedine Zidane-kaart

Alle EA FC 25 Club-leden kunnen de kaart ook nog eens gratis evolueren

Alle EA Sports FC 25-spelers ontvangen gratis een exclusieve versie van de legendarische voetballer Zinedine Zidane.

Het gaat om een Icon-kaart met een rating van 90. Men hoeft daar alleen vanaf nu tot 14 februari de game voor te spelen. Daarnaast zullen alle EA FC 25 Club-leden - oftewel mensen die EA Sports FC 24 ergens voor 26 september 2024 hebben gespeeld - de kaart gratis kunnen evolueren naar maximaal 94.

De kaart is gebaseerd op de Zidane uit 2002, toen hij gedurende zijn eerste jaar bij Real Madrid de Champions League won tegen Bayer Leverkusen. Hij scoorde toen, en het gezicht dat hij trok toen hij zijn doelpunt vierde staat op de kaart. Meer info valt hier te vinden.

EA Sports FC 25 kwam vorig jaar uit voor alle moderne consoles en pc. De game ontving een 7,5 van Lars Cornelis: "EA Sports FC 25 is dankzij een reeks nieuwe opties vooral leuker voor spelers die het spelletje graag tactisch naar hun hand zetten. Daarnaast heeft het spel met de introducties van een simulatiestand en Rush een enorm breed bereik. FC 25 heeft wel nog wat ruwe randjes die verhinderen dat we hier met een kampioenswaardige selectie te maken hebben."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige Age of Empires- en Bioshock-ontwikkelaars onthullen Wartorn
Nieuws

Voormalige Age of Empires- en Bioshock-ontwikkelaars onthullen Wartorn

Early access-versie verschijnt aankomend voorjaar voor pc

Ontwikkelaar Stray Kite Studios heeft eerder deze week Wartorn aangekondigd, een real-time tactische roguelite die naar pc komt.

Stray Kite Studios bestaat uit mensen die voorheen aan Age of Empires, Bioshock, Orcs Must Die en Borderlands hebben gewerkt. Spelers kunnen een singleplayer squad-based game verwachten met een roguelite campagne.

In het spel besturen spelers Yara en Elani, twee zussen die uit huis gejaagd zijn en het door oorlog vernielde Talaur moeten doorreizen om het veilige fort Beynun te bereiken. Spelers vechten in real-time tegen fantasievolle wezens. Daarbij maakt men gebruik van verschillende elementen, zoals vuur, water, teer en bliksem, om de vijanden te verslaan of de omgeving te beïnvloeden. Verschillende fantasievolle wezens kunnen ook aangesteld worden om onderdeel te worden het team van de speler.

"Onze visie voor Wartorn is een game die naadloos artistieke uitingen, tactische diepgang en emotionele resonantie combineert. We willen dat spelers het gevoel hebben dat elke keuze ertoe doet, zowel op het slagveld als in het verhaal", aldus CEO en medeoprichter Shovaen Patel.

De early access-versie van Wartorn verschijnt aankomend voorjaar op pc via Steam en Epic Games Store.

Stray Kite Studios heeft eerder aan diverse minigames in Fortnite Creative gewerkt, en meegeholpen aan de ontwikkeling van Tiny Tina's Assault on Dragon Keep.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!