Ubisoft wil 40 procent meer mensen aan Assassin's Creed laten werken
Game moet net als Skull and Bones en Avatar voor april 2024 uitkomen
Ubisoft is van plan om de komende jaren zo'n 40 procent meer mensen op de ontwikkeling van Assassin's Creed-games te zetten.
Dat laat CEO Yves Guillemot weten tijdens het bekendmaken van diens boekjaarcijfers. Er werken nu zo'n tweeduizend ontwikkelaars aan de franchise, en dat moeten er zo'n 2800 worden. Ubisoft bestaat in totaal uit ongeveer 20.000 werknemers.
In dit fiscale jaar moet Assassin's Creed Mirage in ieder geval uitkomen - net als Skull and Bones en Avatar: Frontiers of Pandora - al is daar nog geen releasedatum van bekend. Eerder gingen er geruchten dat het spel in augustus zou uitkomen, maar inmiddels wordt gedacht dat oktober wordt aangehouden. Ook dataminer j0nathan
.
Daarnaast werkt Ubisoft aan Codename Red (dat zich afspeelt in Japan) en Codename Hexe (volgens gerucht gesitueerd in het Romeinse Rijk), twee avonturen die onderdeel worden van de overkoepelende 'hub' Assassin's Creed Infinity. Daarnaast is Codename Jade in ontwikkeling, een multiplayergame dat zich afspeelt in China, alsmede Nexus - een vr-game - en een mobiele game gebaseerd op een aankomende Netflix-serie.
Volgens Ubisoft heeft Assasssin's Creed Valhalla 44 procent meer spelers weten te bereiken dat Assassin's Creed Origins en 19 procent meer spelers dan Odyssey. Ubisoft zendt op 12 juni een nieuwe Ubisoft Forward uit - vermoedelijk wordt Mirage daar getoond.