Nieuws
Silent Hill

Silent Hill-documentaire licht geschiedenis en misstappen uit

Pyramid Head komt je halen

Geschreven door Pablo Bool op
Een groep documentairemakers licht in een video uit hoe de games en films van Silent Hill tot stand kwamen en welke misstappen er genomen zijn.

In de reeks wordt onder andere besproken hoe de games een verandering teweeg heeft gebracht in de game-industrie en waarom het zo geprezen werd onder critici.

Onder andere wordt de macabere verschijning van Pyramid Head uitgelicht. Dit personage is een bekend symbool uit de serie en belaagt constant de protagonist James Sunderland.

Na de annulering van Silent Hills in 2015 is er vanaf Konami niet veel meer vernomen van de serie. Silent Hills werd namelijk in samenwerking met Norman Reedus, Hideo Kojima en Guillermo del Toro gemaakt. Tijdens Gamescom van 2014 werd een speelbare teaser aangekondigd voor de game. De teaser heette P.T en werd offline gehaald nadat de game werd geannuleerd.

De demo werd laatst nagemaakt door een fan. Alhoewel hij de remake offline moest halen vanwege copyrightredenen, kreeg hij vorige week wel een stageplek aangeboden bij Konami, aangezien het bedrijf onder de indruk was.

Dit artikel delen:

Lees meer

Volop minigame-actie in Japanse trailer voor WarioWare Gold Update: Ondode tijger onthuld voor Zombies-modus in Call of Duty: Black Ops 4
8

Reacties op: Silent Hill-documentaire licht geschiedenis en misstappen uit

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Sander999

    • 18 juli 2018 16:04
    Zo onwijs zonde dat er niks meer met dit IP wordt gedaan. Heeft mij altijd veel meer kunnen bekoren dan Resident Evil.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • El Ninjo

    • 18 juli 2018 16:22
    @Sander999 Meteen de film toegevoegd aan m'n YT favorieten, straks thuis even helemaal bekijken.

    Ik ben het eens met wat je zegt m.b.t. Resident Evil en Silent Hill, RE heeft delen welke erg afweken van het survival horror genre en meer focuste op actie, terwijl Silent Hill altijd dicht bij z'n roots is gebleven.

    We praten niet over de Pachinko variant.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 18 juli 2018 19:24
    @Sander999 Wie zegt dat er niets meer met dit IP wordt gedaan? kan heel goed zijn dat ze er wel gewoon mee bezig zijn maar nog niets naar buiten hebben gebracht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 18 juli 2018 21:13
    @SuperDre

    Dat is waar.
    Maar dan vind ik het wel jammer dat er tot nu toe niks meer met deze serie is gedaan. Laatst game van silent Hill die ik speelde was SH3 en die vond ik zo vet. Daarna The Room geprobeerd maar die vond ik niet zo goed. Om de een of andere reden die ik nu niet meer weet.
    Maar ik zou een nieuw deel na zoveel jaren graag zien.
    Voor mij is horror survival (of hoe het genre van SH heet) perfect gemaakt door SH.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 18 juli 2018 21:37
    @SuperDre
    Het is inmiddels 3 jaar geleden dat Silent Hills gecanceld is, als ze iets hadden willen maken dan hadden ze dat al lang gedaan. Bovendien heeft Konami gezegd geen console games meer te maken en zich te concentreren op andere markten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • **Guitar_Hero**

    • 19 juli 2018 07:33
    @Sander999 Ik snap wat je zegt maar een game ontwikkelen kan flink langer duren dan 3 jaar, en soms is het slimmer om zaken niet naar buiten te brengen, zeker na alle ellende die er geweest is.

    Konami maakt overigens toch nog PES games? En hebben ze niet pas een stagiaire binnen gehaald? (Of zou die Pachinko machines gaan maken?)

    Ik weet ook wel dat de kans klein is dat er ooit nog een (goede)Silent Hill game uit gaat komen, maar wie weet!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 19 juli 2018 22:38
    @**Guitar_Hero** Er is maar 1 logisch vervolg: er komt een reboot over een paar jaar.

    Nu kan het nog niet, Silent Hills heerst nog om de ongezonde haat van gamers in vuur en vlam te houden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • **Guitar_Hero**

    • 20 juli 2018 08:38
    @gimbal2 Dat is dan ook precies wat ik denk dat er uiteindelijk gaat gebeuren. En al de mensen die de bekende hashtag gebruikten zullen de game (als hij goed is natuurlijk) gewoon gaan kopen, net zoals ZOE VR mensen over de streep trekt. (wederom, indien goed gemaakt)