Update: Shinji Mikami vertrekt bij Tango Gameworks
Nieuws

Update: Shinji Mikami vertrekt bij Tango Gameworks

Bethesda heeft bevestigd dat Tango Gameworks-oprichter Shinji Mikami vertrekt bij de studio.

Dat deed het bedrijf via Twitter. "We kunnen bevestigen dat Shinji Mikami heeft besloten om Tango Gameworks in de komende maanden te verlaten. We danken hem voor zijn werk als creatief leider en ondersteunende mentor voor jonge ontwikkelaars aan de The Evil Within-franchise, Ghostwire: Tokyo en natuurlijk Hi-Fi Rush. We wensen Mikami-san het beste in de toekomst en kijken uit naar wat de getalenteerde ontwikkelaars van Tango voor ons in petto hebben."

Oorspronkelijk bericht:
Shinji Mikami, de oprichter en CEO van Tango Gameworks, zou vertrekken bij de studio.

TrueAchievements zegt een e-mail die intern in het bedrijf werd verstuurd te hebben ingezien waarin dit werd aangekondigd door vicepresident Todd Vaughn. "Ik schrijf jullie vandaag om te laten weten dat studiohoofd Shinji Mikami heeft besloten om Tango Gameworks ergens de komende maanden te verlaten."

Mikami is vooral bekend als de maker van de Resident Evil-reeks - waar hij tot Resident Evil 4 hoofdverantwoordelijk voor was. In 2010 richtte hij Tango Gameworks op, waar hij de The Evil Within Games mee maakte. Voor recentere releases Ghostwire: Tokyo en Hi-Fi Rush was hij executive producer. Tango is onderdeel van ZeniMax en dus ook overgenomen door Microsoft.

Het is niet bekend wat Mikami, indien de berichten kloppen, in de toekomst gaat doen. Fans speculeren dat hij zich aan gaat sluiten bij M-Two Inc, de in 2019 opgerichte studio van voormalige PlatinumGames-CEO Tatsuya Minami. Volgens berichtgeving toen zou de naam M-Two slaan op het feit dat Minami de studio samen met Mikami wilde oprichten. Dit is echter nog niet officieel bevestigd. Het is ook mogelijk dat Mikami met pensioen gaat.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Zo klinkt Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii met Engelse stemmen
Nieuws

Zo klinkt Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii met Engelse stemmen

Game komt op 28 februari uit voor PlayStation, Xbox en pc

Sega en Ryu Ga Gotoku Studio hebben een Engelstalige versie van de onthullingstrailer van Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii gepubliceerd.

Toen de game eerder dit jaar werd aangekondigd, was de trailer alleen met Japanstalig acteerwerk te bekijken, maar in onderstaande versie van de trailer zijn dus Engelse dialogen te horen.

Daarbij blijkt dat Matthew Mercer de stem van Goro Majima inspreekt. Andere acteurs die in de game voorkomen zijn Samoa Joe (Raymond Law), Maya Tuttle (Noah Rich), Jeremy Brandt (Jason Rich), Brent Mukai (Masaru Fujita), James Kirkland (Taiga Saejima) en Debra Wilson (Queen Michele).

De nieuwe game in de Like a Dragon-reeks is een actie-adventuregame - en dus geen rpg - rondom het personage Goro Majima, die ook speelbaar was in onder andere Yakuza 0. Spelers varen over de open zee en bezoeken diverse locaties, zoals het in Infinite Wealth geïntroduceerde Hawaii, Rich Island en Madlantis.

Voor het eerst in de reeks is het daarbij mogelijk om te springen tijdens gevechten. Spelers kunnen ook tussen twee vechtstijlen wisselen: Sea Dog en Mad Dog. Laatstgenoemde is gebaseerd op Yakuza, terwijl Sea Dog spelers twee kapmessen laat gebruiken, alsmede een geweer en een kettinghaak. Er zijn ook weer diverse minigames aanwezig, waaronder 'Dragon Kart', karaoke en 'Crazy Delivery'. Er zitten ook live-action beelden in, in de vorm van Masura's Love Journey.

Like a Dragon: Pirate Yakuza verschijnt op 28 februari 2025 op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en Steam.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Romantische opties in The Witcher 4 moeten 'erg betekenisvol' worden
Nieuws

Romantische opties in The Witcher 4 moeten 'erg betekenisvol' worden

'Het maakt onderdeel uit van de menselijke natuur'

Het aankomende The Witcher 4 zal net als voorloper The Witcher 3: Wild Hunt de mogelijkheid bevatten om met specifieke personages relaties op te bouwen. Deze romantische opties moeten volgens ontwikkelaar CD Projekt Red erg betekenisvol worden.

Dat meldde regisseur Sebastian Kalemba in een interview met Gamespot. Over romantische opties in games: "Het maakt onderdeel uit van hoe we spellen ontwikkelen. Het maakt ook onderdeel uit van de menselijke natuur. Het is doodnormaal. Zonder dat zouden we niet het volledige verhaal kunnen vertellen."

Kalemba vervolgt: "We willen er veel tijd aan besteden en het enorm boeiend en erg betekenisvol maken. Het wordt geen romantiek alleen maar om romantiek in de game te hebben. Daar doen we niet aan bij CD Projekt Red."

In The Witcher 3 konden spelers met hoofdpersonage Geralt met een paar personages een romantische band opbouwen. Dit had vervolgens invloed op hoe bepaalde personages op Geralt reageerden. In het meest recente spel van CD Projekt Red, Cyberpunk 2077, maken romantische relaties deel uit van meerdere missies.

Het was al bekend dat CD Projekt Red aan een nieuwe The Witcher-trilogie werkt rondom een ander personage dan Geralt of Rivia, en tijdens The Game Awards eerder deze maand werd het spel onthuld. De eerste trailer, die nog geen directe gameplay toont, is gemaakt op Unreal Engine 5 en draait op een "onaangekondigde Nvidia GeForce RTX-cpu". Het was al bekend dat CD Projekt Red over zou stappen op Unreal Engine 5 voor de nieuwe The Witcher-game.

In de bijna zes minuten durende trailer is te zien hoe Ciri een dorpje aandoet waar bewoners om de zoveel tijd een mens opofferen aan een monster - in hun ogen een offer aan de goden. Ciri probeert het meisje dat uitverkoren is om opgeofferd te redden en neemt het op tegen het monster.

Een releasedatum en platforms voor The Witcher 4 zijn niet aangekondigd, maar het is te verwachten dat de game naar pc, PlayStation en Xbox komt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!