Remake van Lollipop Chainsaw in de maak
Nieuws

Remake van Lollipop Chainsaw in de maak

Er wordt gewerkt aan een remake van de cultgame Lollipop Chainsaw.

Dat heeft Yoshimi Yasuda aangekondigd. Hij was voorheen de baas van Kadokawa Games, dat Lollipop Chainsaw uitgaf in Japan. Afgelopen mei werd aangekondigd dat Yasuda het bedrijf had verlaten en een nieuw bedrijf genaamd Dragami Games had opgericht. De remake van Lollipop Chainsaw is een van de eerste projecten van het nieuwe bedrijf.

Yasuda meldt op Twitter dat hij het betreurt dat het niet makkelijk is om de oorspronkelijke versie van de game te spelen. Hij claimt dat hij een gedeelte van de oorspronkelijke ontwikkelaars van de game bijeen heeft gekregen om aan de remake te werken. Ook heeft hij de rechten op de IP gekocht.

Wel kunnen fans enkele veranderingen in de remake verwachten. Zo bevatte de oorspronkelijke game vijftien gelicenseerde muzieknummers. Op een paar uitzonderingen na zitten die niet in de remake. Ook moeten de graphics logischerwijs verbeterd worden.

Het is de bedoeling dat Lollipop Chainsaw ergens in 2023 uitkomt. Het is nog niet bekend op welke systemen het spel verschijnt.

Lollipop Chainsaw werd ontwikkeld door Grashopper Manufacture, ook bekend van de No More Heroes-games. Tot nu toe is niet bekend of Goichi 'Suda51' Suda51 van dat bedrijf ook meehelpt aan de remake. Dat lijkt onwaarschijnlijk, omdat hij vooralsnog nergens wordt vermeld.

De oorspronkelijke game verscheen in 2012 op PlayStation 3 en Xbox 360 en is sindsdien nooit opnieuw uitgebracht. In het spel besturen spelers een cheerleader die haar school moet redden van een zombie-invasie. Dat doet ze in weinig verhullende kleding en met veel geweld. Ze wordt bijgestaan door haar vriendje Nick, die is gereduceerd tot een hoofd zonder lichaam.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Final Fantasy 14 Mobile bevat geen gacha-mechanismen
Nieuws

Final Fantasy 14 Mobile bevat geen gacha-mechanismen

De game wordt daarnaast free-to-play

Het eerder deze week onthulde Final Fantasy 14 zal geen gacha-achtige spelmechanismen bevatten.

Met gacha-games worden over het algemeen spellen bedoeld waarin spelers geld moeten uitgeven om random items te verkrijgen, vergelijkbaar met lootboxes. Volgens Square Enix-ontwikkelaar Naoki 'Yoshi-P' Yoshida hoeven fans niet te vrezen dat dit onderdeel van de mobiele free-to-play-game gaat uitmaken.

"Mensen vragen mij hoe we geld gaan verdienen aan de mobiele game. Sommige spellen hebben gacha-mechanismen om zoveel mogelijk geld te verdienen. Daar is het ons niet om te doen. We hebben de mobiele game met de oorspronkelijke FF14 in gedachten ontwikkeld, en willen erachter komen hoelang een mobiele gebruiker dit spel kan spelen."

Hij vervolgt: "We willen dat elke speler zo lang mogelijk van Final Fantasy 14 kan genieten. Daarom is ons doel om zoveel mogelijk mensen de game zo lang mogelijk te laten spelen, en maar ene klein beetje geld via gegenereerde inkomsten te verdienen. Maak je dus niet druk over hoeveel het gaat kosten. Ik zal blij zijn als je simpelweg van de ervaring kan genieten!"

Dat beantwoordt natuurlijk nog steeds niet hoe Square Enix precies geld gaat verdienen aan het spel, maar dit lijkt wel duidelijk te maken dat spelers niet veel geld in de game kunnen uitgeven om zo beter te worden.

Final Fantasy 14 Mobile wordt ontwikkeld door LightSpeed Studios, een dochteronderneming van Tencent Games, en de ontwikkeling wordt overzien door FF14-regisseur Naoki Yoshida. Een precieze releasedatum is er nog niet, maar er worden binnenkort in China speeltests gehouden en een wereldwijde release moet kort daarna volgen.

Yoshida noemde Final Fantasy 14 Mobile eerder al een "zuster van Final Fantasy 14". Het gaat dus niet om een directe port van de game die op pc en consoles verkrijgbaar is, al moeten wel "de grootsheid van het verhaal en de gevechtsmechanismen naar mobiele apparaten gebracht worden". Duidelijk is ook dat negen 'jobs' op release beschikbaar zullen zijn.

Ook wordt benadrukt dat diverse ontspannende bezigheden beschikbaar zullen zijn in het spel. Zo kan men met chocobo's racen en een Triple Triad-kaartspel spelen. Ook kunnen spelers hun huis naar eigen smaak aanpassen, meedoen aan diverse seizoensgebonden evenementen en diverse outfits passen.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe Zombies-map verschijnt op 5 september in Call of Duty: Black Ops 6
Nieuws

Nieuwe Zombies-map verschijnt op 5 september in Call of Duty: Black Ops 6

Citadelle des Morts speelt zich af in en rondom een Europees kasteel

De nieuwe Zombies-map voor Call of Duty: Black Ops 6 verschijnt op 5 december.

Dat heeft Treyarch laten weten. Het bedrijf maakte voor het begin van het eerste seizoen al bekend dat het nieuwe level - genaamd Citadelle des Morts - ergens gedurende dit seizoen zou verschijnen, maar nu is er dus een precieze datum bekend. In de tweet hieronder is ook het logo te zien.

Black Ops 6 had op release al twee nieuwe Zombies-maps en daar komt op 5 december dus een derde nieuwe bij. Hoewel het nog niet bevestigd is dat de tweede helft van het eerste seizoen, dat ook wel 'Reloaded' wordt genoemd, ook op die dag begint, ligt dat wel in de lijn der verwachting.

Citadelle des Morts speelt zich in ieder geval af in en rondom een groot Europees kasteel. Het verhaal wordt na de gebeurtenissen uit de Terminus-easter-egg-missie voortgezet.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!