Header

'Red Dead Redemption 2 bevat 60 uur aan gameplay'

Werknemers draaiden werkweken van 100 uur

Rockstar heeft verrassende cijfers onthuld over Red Dead Redemption 2. Volgens The Vulture werd in een gesprek met medeoprichter van Rockstar, Dan Houser, en schrijver van de game, Harold Golberg, bekend hoeveel moeite en werk er in het ontwikkelingsproces heeft gezeten.

In het gesprek werd onder andere uitgelicht dat werknemers werkweken van meer dan 100 uur draaiden om de game af te kunnen maken. Dit hoge getal was echter geen verra ing voor de ontwikkelaar. In de eerste Red Dead Redemption-game uit 2010 was er al eerder sprake van werkweken met een vergelijkbaar aantal uren. In dat proces werd er via een blog door toenmalige werknemers al kritiek geuit op het management van Rockstar door het meerdere malen laten overwerken van personeel. Rockstar reageerde op de blog en zei 'getreurd te zijn door voormalige werknemers van elke betrokken studio die niet hebben kunnen genieten van hun tijd of dat het hen geen creatieve voldoening gaf en wenst ze veel geluk in het vinden van een omgeving wat meer geschikt is voor hun gedrag en behoeftes'.

Daarnaast werd bekend dat Red Dead Redemption 2 in totaal ongeveer 300.000 animaties en 500.000 zinnen aan dialoog bevat. Golberg schat verder, op basis van informatie van Houser en andere Rockstar-vertegenwoordigers, dat de game 60 uur aan gameplay bevat. Dit aantal uur kan uiteraard sterk verschillen afhankelijk van de manier waarop de game wordt gespeeld. Daarnaast verschijnt in november Red Dead Online wat nog veel meer content biedt om je als speler in te kunnen verdiepen.

Rockstar heeft in het proces van ontwikkeling vijf uur aan content verwijderd. Een gedeelte daarvan was gerelateerd aan een potentiële liefdesrelatie voor de protagonist, Arthur Morgan. In het begin was het volgens de schrijvers de bedoeling dat Morgan twee liefdesrelaties had, echter legt Houser uit dat één van deze relaties niet goed werkte en werd als verhaalelement uit de game verwijderd. Ook werden een aantal mi ies eruit gehaald, omdat ze technisch gezien niet goed werkte of niet vloeiend genoeg oogde.

Zo werd er een mi ie verwijderd waarin Morgan op een trein premiejagers moest uitschakelen. Houser legt uit dat de mi ie eerst leuk was om te spelen, maar daarna niet meer. Hij lichtte uit dat er in het ontwikkelingsproces altijd gedeeltes verwijderd moeten worden waar men dol op is.

The Vulture geeft verder aan dat het definitieve script van Red Dead Redempttion 2 in totaal 2.000 pagina's aan tekst bevat. Rockstar meldt daarbij dat er 1.200 acteurs waren ingehuurd voor motion-capture-werk voor de game, waarvan 700 acteurs ook dialogen hadden opgenomen.

In het interview gaf Houser aan mi chien Red Dead Redemption 3 te gaan maken, maar alleen als Red Dead Redemption 2 het goed genoeg doet en er genoeg intere ante ideeën voor zijn.

Eerder werd bekend dat de trophies van Red Dead Redemption 2 op de PS4 waren gelekt. Daarnaast ging er het gerucht dat NPC's de speler in de game de weg wijzen wanneer de minimap is uitgeschakeld.

Red Dead Redemption 2 verschijnt op 26 oktober voor Xbox One en PS4. Red Dead Online verschijnt vervolgens in november.

Aanbevolen voor jou