Producer Lollipop Chainsaw-remake stelt fans gerust over veranderingen
Nieuws

Producer Lollipop Chainsaw-remake stelt fans gerust over veranderingen

De producer van de recent aangekondigde remake van Lollipop Chainsaw plaatst op Twitter een bericht waarmee hij de “intenties” van zijn team probeert te verduidelijken.

De voormalige ceo van Kadokawa Games, Yoshimi Yasuda, verliet het bedrijf in mei en startte een nieuw bedrijf genaamd Dragami Games. Daarmee kondigde hij een remake van Lollipop Chainsaw aan, waarbij onder andere werd gemeld dat de game een nieuwe soundtrack en een “meer realistische” kunststijl zou krijgen, en dat creative director Suda51 en co-schrijver James Gunn niet bij het project betrokken zullen zijn. Op Twitter verduidelijkt Yasuda nu de intenties van zijn bedrijf.

“Het primaire doel van het Lollipop Chainsaw Remake-project is om spelers die Lollipop Chainsaw willen spelen een kans te geven dat makkelijk te kunnen doen, niet om een nieuwe Lollipop Chainsaw-game te maken”, aldus Yasuda.

“Natuurlijk, het zou ideaal zijn om een geremasterde versie van de originele game te maken en niets te veranderen. Maar helaas konden we zestien van de gelicentieerde liedjes, die een groot deel van het gevoel van de originele game vormden, niet krijgen, en daarom willen we een remake [maken] die zo dicht mogelijk bij een remaster ligt.”

Over mogelijke veranderingen aan het verhaal zegt Yasuda: “We denken dat Lollipop Chainsaws verhaal een groot onderdeel is van waar fans zo van houden bij het origineel, en wij, de ontwikkelingsstaf, vinden hetzelfde. Daarom zal het verhaal niet aangepast worden in de remake.”

Yasuda zegt dat de kunststijl van de remake niet te veel zal afwijken van het origineel: “Daarmee wilden we refereren naar de geavanceerde rendering-technologie die beschikbaar is voor huidige gameconsoles. We willen Juliets ontwerp niet veranderen.”

Tot slot bespreekt Yasuda de zorgen van sommige fans dat het spel gecensureerd gaat worden. “We hebben dit nog niet besproken met de platformhouders, en kunnen er daarom nog niets over zeggen. Maar wat we wel kunnen zeggen is dat we van plan zijn om te discussiëren met de platformhouders zodat het spel zo dicht mogelijk bij het origineel kan liggen als mogelijk.”

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Final Fantasy 14 Mobile bevat geen gacha-mechanismen
Nieuws

Final Fantasy 14 Mobile bevat geen gacha-mechanismen

De game wordt daarnaast free-to-play

Het eerder deze week onthulde Final Fantasy 14 zal geen gacha-achtige spelmechanismen bevatten.

Met gacha-games worden over het algemeen spellen bedoeld waarin spelers geld moeten uitgeven om random items te verkrijgen, vergelijkbaar met lootboxes. Volgens Square Enix-ontwikkelaar Naoki 'Yoshi-P' Yoshida hoeven fans niet te vrezen dat dit onderdeel van de mobiele free-to-play-game gaat uitmaken.

"Mensen vragen mij hoe we geld gaan verdienen aan de mobiele game. Sommige spellen hebben gacha-mechanismen om zoveel mogelijk geld te verdienen. Daar is het ons niet om te doen. We hebben de mobiele game met de oorspronkelijke FF14 in gedachten ontwikkeld, en willen erachter komen hoelang een mobiele gebruiker dit spel kan spelen."

Hij vervolgt: "We willen dat elke speler zo lang mogelijk van Final Fantasy 14 kan genieten. Daarom is ons doel om zoveel mogelijk mensen de game zo lang mogelijk te laten spelen, en maar ene klein beetje geld via gegenereerde inkomsten te verdienen. Maak je dus niet druk over hoeveel het gaat kosten. Ik zal blij zijn als je simpelweg van de ervaring kan genieten!"

Dat beantwoordt natuurlijk nog steeds niet hoe Square Enix precies geld gaat verdienen aan het spel, maar dit lijkt wel duidelijk te maken dat spelers niet veel geld in de game kunnen uitgeven om zo beter te worden.

Final Fantasy 14 Mobile wordt ontwikkeld door LightSpeed Studios, een dochteronderneming van Tencent Games, en de ontwikkeling wordt overzien door FF14-regisseur Naoki Yoshida. Een precieze releasedatum is er nog niet, maar er worden binnenkort in China speeltests gehouden en een wereldwijde release moet kort daarna volgen.

Yoshida noemde Final Fantasy 14 Mobile eerder al een "zuster van Final Fantasy 14". Het gaat dus niet om een directe port van de game die op pc en consoles verkrijgbaar is, al moeten wel "de grootsheid van het verhaal en de gevechtsmechanismen naar mobiele apparaten gebracht worden". Duidelijk is ook dat negen 'jobs' op release beschikbaar zullen zijn.

Ook wordt benadrukt dat diverse ontspannende bezigheden beschikbaar zullen zijn in het spel. Zo kan men met chocobo's racen en een Triple Triad-kaartspel spelen. Ook kunnen spelers hun huis naar eigen smaak aanpassen, meedoen aan diverse seizoensgebonden evenementen en diverse outfits passen.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe Zombies-map verschijnt op 5 september in Call of Duty: Black Ops 6
Nieuws

Nieuwe Zombies-map verschijnt op 5 september in Call of Duty: Black Ops 6

Citadelle des Morts speelt zich af in en rondom een Europees kasteel

De nieuwe Zombies-map voor Call of Duty: Black Ops 6 verschijnt op 5 december.

Dat heeft Treyarch laten weten. Het bedrijf maakte voor het begin van het eerste seizoen al bekend dat het nieuwe level - genaamd Citadelle des Morts - ergens gedurende dit seizoen zou verschijnen, maar nu is er dus een precieze datum bekend. In de tweet hieronder is ook het logo te zien.

Black Ops 6 had op release al twee nieuwe Zombies-maps en daar komt op 5 december dus een derde nieuwe bij. Hoewel het nog niet bevestigd is dat de tweede helft van het eerste seizoen, dat ook wel 'Reloaded' wordt genoemd, ook op die dag begint, ligt dat wel in de lijn der verwachting.

Citadelle des Morts speelt zich in ieder geval af in en rondom een groot Europees kasteel. Het verhaal wordt na de gebeurtenissen uit de Terminus-easter-egg-missie voortgezet.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!