Pokémon Scarlet en Pokémon Violet komen eind 2022 uit
Nieuws

Pokémon Scarlet en Pokémon Violet komen eind 2022 uit

Tijdens de Pokémon Presents-presentatie op Pokémon Day heeft ontwikkelaar Game Freak de nieuwe hoofddelen van de Pokémon-spellenserie aangekondigd. De negende generatie games heten Pokémon Scarlet en Pokémon Violet en komen eind dit jaar naar Nintendo Switch.

Watch on YouTube

Pokémon Scarlet en Violet spelen af in een nieuwe regio waar de naam nog niet van bekend is. Wel is duidelijk dat de spellen een open wereld bevatten waarin pokémon rondlopen, zoals ook in Pokémon Legends: Arceus en delen van Pokémon Sword en Pokémon Shield het geval was.

De ontwerpen en de namen van de drie nieuwe starters, de pokémon waar spelers hun avontuur in Pokémon Scarlet en Violet mee beginnen, zijn ook gedeeld. Dit zijn, van links naar rechts, Sprigatito (gras), Fuecoco (vuur) en Quaxly (water):

De Pokémon-website geeft de volgende omschrijving: “Dorpen gaan naadloos over in de wildernis, zonder grenzen. Je zult de pokémon van deze regio kunnen zien in de lucht, de zee en op straat – overal! Je kunt het echte plezier van de Pokémon-serie – vechten tegen wilde pokémon om ze te vangen – nu in een open wereld ervaren.”

Op basis van de nieuwe trailer en de namen van de nieuwe pokémon lijkt het erop dat de regio in Pokémon Scarlet en Violet gebaseerd is op Spanje. De werelden van alle Pokémon-spellen zijn immers gebaseerd op bestaande landen of gebieden. Zo zijn de eerste vier games gebaseerd op verschillende gebieden van Japan, en zijn recentere delen gebaseerd op niet-Japanse locaties zoals Frankrijk (Pokémon X en Y), Hawaii (Pokémon Sun en Moon) en het Verenigd Koninkrijk (Pokémon Sword en Shield).

Pokémon Scarlet en Pokémon Violet moeten eind dit jaar uitkomen voor Nintendo Switch.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sony over falen van Concord: 'We zijn nog aan het leren'
Nieuws

Sony over falen van Concord: 'We zijn nog aan het leren'

Het bedrijf wil meer en eerdere controlepunten tijdens de ontwikkeling inbouwen

Sony-directeur Hiroki Totoki heeft publiekelijk teruggeblikt op het uitkomen en kort daarna weer offline halen van de multiplayergame Concord.

Dat deed hij in een vragensessie na het bekendmaken van de kwartaalcijfers van het bedrijf. Totoki werd gevraagd naar het falen van Concord en de liveservicestrategie van het bedrijf, en hij gaf aan dat het een leerproces is.

"We zijn nog aan het leren", zo meldde hij (vertaald door VGC). "Wat betreft nieuwe IP weet je het eindresultaat pas wanneer je het probeert. Terugblikkend moeten we waarschijnlijk veel controlepunten creëren, waaronder het testen onder spelers en intern evalueren, en deze controlepunten goed timen. We moeten deze punten sneller in het ontwikkelproces inbouwen."

Totoki's conclusie is een logische: tussen de gameplayonthulling van Concord en de uiteindelijke release zaten maar een krappe drie maanden, met vlak voor de release één korte bètaperiode. Totoki geeft ook aan dat er een betere synergie tussen de verschillende divisies van Sony moet zijn - bijvoorbeeld tussen de ontwikkeling en het salesteam - en dat de timing van een release van een game ook optimaal moet zijn, ook ten opzichte van games in soortgelijke genres van andere uitgevers.

Tijdens het gesprek haalde Sony's senior vicepresident van financiën Sadahiko Hayakawa Helldivers 2 aan als een succesvolle liveservicegame van het bedrijf. Volgens hem heeft Sony van de releases van beide games geleerd. Sony wil een uitgebreide gamesportfolio bouwen bestaande uit singleplayergames en liveservicegames, waarbij die laatste categorie logischerwijs meer risico met zich meebrengt.

Nadat begin september Concord voorgoed offline ging en spelers hun geld terugkregen, werd eind vorige maand aangekondigd dat de ontwikkelaar van de game, Firewalk Studios, is gesloten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe Stalker 2-trailer draait om de wapens
Nieuws

Nieuwe Stalker 2-trailer draait om de wapens

De game komt op 20 november uit voor Xbox Series, pc en Game Pass

GSC Game World heeft een nieuwe trailer van het aankomende Stalker 2: Heart of Chornobyl uitgebracht die zich voornamelijk richt op de wapens in de game.

Volgens de ontwikkelaar kunnen spelers de Zone niet overleven zonder een wapen. Maar een wapen in het bezit hebben is niet genoeg: hij moet ook goed verzorgd en geüpgraded worden, en spelers kunnen er ook verschillende extra's op zetten. Daarbij moet elk geweer anders aanvoelen.

In Stalker 2: Heart of Chornobyl reizen spelers wederom af naar de Zone, een gebied rondom de Chornobyl Nuclear Power Plant waar straling voor allerlei mutaties zorgt. De game verschijnt op 20 november voor Xbox Series X en S en pc. Ook verschijnt het spel meteen op release op Game Pass.

De ontwikkeling van de game had wat voeten in de aarde. Het uit Oekraïne afkomstige GSC Game World heeft de werklocatie van werknemers meermaals moeten veranderen, terwijl diverse werknemers zich bij het Oekraïense leger voegden. Ook moest de ontwikkelaar dealen met het feit dat Russische hackers vroege versies van de game lekten. Onlangs kwam nog een emotionele documentaire over de ontwikkeling van de game uit.

Overigens maakte GSC Game World onlangs bekend dat Stalker 2 zowel op Xbox Series X en S als op pc modondersteuning krijgt. "We zijn ons bewust dat onze fans, vooral de oudere fans, modondersteuning willen voor onze game", zo werd gemeld. "We brengen mods naar console, dus ze komen zowel beschikbaar op Xbox als pc." Hier zijn de systeemeisen van de pc-versie te bekijken.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!