Microsoft laat publiek later dit jaar Project xCloud testen
Nieuws

Microsoft laat publiek later dit jaar Project xCloud testen

Project xCloud, de streamingdienst van Microsoft, kan later dit jaar nog tetest worden door het publiek. Ook toonde de techgigant een demo van de dienst in de recente aflevering van Inside Xbox.

Tijdens E3 2018 onthulde Microsoft dat het werkt aan een streamingdienst voor games en in oktober werd Project xCloud officieel aangekondigd door de techgigant. De nieuwe dienst van Xbox moet de ervaring van console-games naar andere apparaten, zoals smartphones, brengen en gaat gebruik maken van de Azure-technologie van Microsoft.

In de recente stream van

Watch on YouTube

heeft Microsoft nu bekendgemaakt dat Project xCloud vol in ontwikkeling is en nog dit jaar getest kan worden door het publiek. Het bedrijf wil echter nog niet te veel kwijt over de streamingdienst en zegt in de komende maanden met meer informatie te komen. Wellicht worden meer details onthuld tijdens de E3 2019, waar Microsoft groot voor uit gaat pakken.

Microsoft verzekert dat Project xCloud geen vervanging wordt van gameconsoles. In plaats hiervan is de dienst een manier om Xbox-games op meerdere manieren te kunnen spelen en spelers dezelfde keuze en veelzijdigheid te geven die muziek- en videostreamingdiensten bieden.

Tijdens de presentatie van Microsoft werd een eerste demo gegeven van de werking van Project xCloud. Forza Horizon 4 werd gespeeld op een smartphone, welke geplaatst was in een houder en via bluetooth verbinding had met een Xbox One-controller. Bekijk hieronder een samenvatting van de Inside Xbox-stream.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error