Nieuws
Fallout 76

Gerucht: Fallout 76 wordt een online survival-game

Geen rpg, maar survival

Geschreven door Arran Winmai op
Fallout 76 wordt geen singleplayer-rpg maar een online survival-game volgens anonieme bronnen.

Kotaku laat weten dat drie bronnen die bekend zijn met Fallout 76 melden dat het een online survival-rpg wordt, die is geïnspireerd door spellen zoals DayZ en Rust.

De drie anonieme bronnen vermelden dat de game "een nieuw experiment is in de post-apocalyptische Fallout-serie". Het spel komt voort uit een prototype voor een multiplayer-versie van Fallout 4 met het doel een visie te creëren voor Fallout als online-game. Net als de hoofdspellen in de serie zal het een verhaal en missies bevatten, zoals men gewend is van Bethesda. En, net zoals in Fallout 4, kunnen spelers basissen bouwen.

Fallout 76 werd gisteren in een livestream aangekondigd door Bethesda. Hoewel de naam bekend werd en er een teaser trailer is uitgebracht, heeft het bedrijf verder nog niets over de nieuwe game bekendgemaakt. De naam suggereert echter dat het niet deel uit maakt van de hoofdreeks, zoals Fallout 3, 4 en in zekere zin Fallout New Vegas dat wel deden.

Meer informatie over Fallout 76 wordt bekendgemaakt tijdens de presentatie van Bethesda op E3.

Dit artikel delen:

Lees meer

De beste gamedeals van de week Splatoon 2 Octo Expansion (hands-on)
11

Reacties op: Gerucht: Fallout 76 wordt een online survival-game

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Shinjite

    • 31 mei 2018 11:11
    Ik heb zelf nog niet echt een survival game gespeeld. Ben wel bezig met state of decay maar iets zoals the forest of rust nog nooit gespeeld.

    Ik vond de basissen bouwen in fallout 4 saai. Ben ook halve wegen de game gekapt. Ondanks dat ik fallout 4 niks speciaals vond ben ik toch benieuwd naar deze game. Wie weet is dit een stuk beter uitgewerkt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 31 mei 2018 12:07
    Ik hoop een massive turnbased battle royale mode

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 31 mei 2018 12:20
    @casualkiller We have a winner

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • wazp

    • 31 mei 2018 12:12
    Heb mij erg vermaakt met Dayz, dus Fallout online in een survival setting zie ik zeer zeker zitten. In de gaten houden dus!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • LordLuc

    • 31 mei 2018 12:37
    Heb je in je eentje iets moois gebouwd en dan wordt alles ingepikt/kapot gemaakt door een groep onverlaten. Nee dank je geen zin in.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 31 mei 2018 12:46
    @LordLuc
    Dat ligt er helemaal aan of ze PvE servers inrichten (lijkt me wel). Dan kan je niet aangevallen worden en ook je gebouwen zijn veilig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Galixy84

    • 31 mei 2018 15:52
    @Sander999 Beter pvp. Hopelijk kan je ook teams vormen zodat ik met mijn vrienden flink kan klieren in de wasteland

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 31 mei 2018 12:45
    Ik ben sinds kort bijzonder fan van het survival genre (late to the party, I know) dus kom maar op!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Qinneth

    • 31 mei 2018 15:04
    Alles wat Kotaku zegt over Fallout: 76 is speculatie. All hun bronnen zijn vermeld als 'anoniem'. Het enige wat ze willen is meer mensen die naar hun website gaan voor advertentie-inkomsten. Neem al hun informatie met een emmer zout.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Oxymorphone

    • 31 mei 2018 16:14
    Het word natuurlijk weer een Battle Royale game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vriess

    • 31 mei 2018 19:38
    Online? Nee dank je. Maakt niet uit. Laat anderen er maar van genieten. Genoeg single player games te spelen.