Angie Smets van Guerrilla Games krijgt topfunctie binnen PlayStation Studios
Michiel van der Leeuw gaat zich volledig richten op de Decima-engine
Guerrilla Games-regisseur en -producent Angie Smets is gepromoveerd tot hoofd van ontwikkelingsstrategie bij PlayStation Studios.
Dat heeft Guerrilla Games aangekondigd. Smets heeft twintig jaar gewerkt bij de Amsterdamse ontwikkelaar van de Horizon- en Killzone-franchises. Ze is de tweede werknemer van Guerrilla die bij PlayStation Studios aan de slag gaat - de voormalige baas van de studio, Hermen Hulst, is de directeur van PlayStation Studios.
PlayStation Studios is de overkoepelende organisatie binnen Sony PlayStation verantwoordelijk voor het uitbrengen van first-party games en het begeleiden van de diverse studio's onder Sony's vleugels.
De afgelopen drie jaar functioneerde Smets samen met Jan-Bart van Beek en Michiel van der Leeuw als studiohoofd. Van Beek behoudt zijn rol binnen de studio en wordt nu bijgestaan tot voormalige productieregisseur Joel Eschler en voormalige algemeen manager Hella Schmidt.
Van der Leeuw gaat zich juist volledig richten op de Decima-engine. Deze engine werd ontwikkeld door Guerrilla en wordt niet alleen in de Horizon-reeks gebruikt, maar ook in Hideo Kojima's Death Stranding-games. De nieuwe rol van Van der Leeuw doet vermoeden dat de Decima-engine een nog belangrijkere rol binnen PlayStation gaat vervullen.
Guerrilla laat tot slot weten dat het werkt aan een online project binnen de Horizon-franchise, alsmede "Aloy's volgende avontuur". Het online project was al bevestigd, maar nu is ook zo goed als zeker dat Horizon Forbidden West een vervolg krijgt.