Wat hebben we dit weekend gespeeld? - Helldivers 2 en Death Stranding
Achtergrond

Wat hebben we dit weekend gespeeld? - Helldivers 2 en Death Stranding

Wat hebben julie gespeeld?

Een nieuwe week is begonnen, dus weg met die vrije tijd! Gelukkig was er in het weekend genoeg tijd om te gamen, films te kijken en simpelweg te genieten. Wat heb jij dit weekend gespeeld?

Jari Klapwijk

Na flink wat gevloek en getier heb ik eindelijk Laxasia the Complete verslagen in Lies of P! Als ik een top 10 met eindbazen zou maken, komt zij er sowieso in. Enorm genoten van het gevecht, ook al duurde het wel erg lang. Het einde van de game komt nu voor m'n gevoel echt in zicht. En dat is jammer, want wat is dit een vette soulslike. Laat die dlc en dat vervolg maar komen!

Jacco Peek

Na mijn nostalgietrip van vorige week ben ik weer aan Pokémon Black begonnen. Ik speelde de game ooit in stukjes, maar nu de remake er mogelijk aankomt wordt het tijd om er nog eens doorheen te gaan. Het blijven nu eenmaal ondergewaardeerde games, met een prachtige artstyle en een interessante regio. Verder ben ik voor het eerst in m'n leven Harry Potter aan het kijken, begon ik aan Tokyo Vice en was ik erg onder de indruk van de eerste aflevering van Ninja Kamui op HBO.

©GMRimport

Erik Nusselder

Ik zei tegen mezelf dat ik echt niet Persona 3 Reload ging spelen, omdat ik geen tijd heb voor nóg een ellenlange rpg en ik het verhaal natuurlijk al ken. Nee, ik ging alleen eventjes het begin doen, om te zien hoe die remake er nou precies uitzag. Ik had moeten weten dat Persona 3 een onweerstaanbare aantrekkingskracht op me zou hebben. Ik heb er nog steeds geen tijd voor, maar nu is het de game die ik er nog eventjes voor het slapen bij pak op mijn Steam Deck. Deze game heeft een duistere vibe en een heerlijk verhaal waar ik ook zoveel jaren later nog van onder de indruk ben.

Michel Musters

Aangezien het Carnaval is hier in het zonnige zuiden heb ik niet heel veel kans gezien om te gamen, maar na het Platinummen van de nieuwe Prince of Persia ben ik wel eindelijk begonnen aan de director’s cut van Death Stranding. Ik kijk er echt naar uit om de game op m’n dooie gemakje te spelen en lekker veel pakketjes af te leveren, in tegenstelling tot toen ik de game moest reviewen en enige haast moest maken. Wat mij wel opvalt, is dat die secties met BT’s een stuk irritanter zijn dan dat ik mij herrinnerde. Verder vind ik de hele sfeer in die game nog altijd niets minder dan fenomenaal. Keep on keeping on!

©GMRimport

Ruan Moleman

Ik dacht dat ik verder zou gaan met The Entropy Centre, maar ik heb eigenlijk het hele weekend Enshrouded zitten spelen. Wat een heerlijke survivalgame. Als fan van bases bouwen is deze game perfectie. Het modulaire bouwen van Valheim met de precieze detaillering van Minecraft in een survivalgame dat ontzettend vrijgevig is qua resource management, is fantastisch. Met 5 bomen gehakt zet je al zo een hele villa neer. Ons dorpje begint inmiddels aardig vorm te krijgen en wordt al bewoond door vijf npc's. We beginnen nu echt dieper in de gigantische map te verkennen wat wel steeds uitdagender wordt. Gelukkig heb ik me volledig gespecialiseerd in healing, dus met mij in de buurt is er niks aan de hand.

Sebastiaan van der Bij

Ik ben dit weekend de hel ingedoken in, je raadt het al, Helldivers 2. Ik heb in tijden niet zo een leuke co-op-game gespeeld. De game weet precies wat het moet zijn, en probeert niet meer te doen dan dat. Waves van zombies en robots neerschieten, een barrage aan bommen inroepen en vooral veel plezier hebben met je vrienden. Soms hoeft het allemaal niet zo ingewikkeld te zijn. Bovendien bevat de game behoorlijk wat humor en is de gameplay lekker vlot. Daarnaast heb ik ook nog Dune: Part 1 gekeken om me voor te bereiden op het vervolg wat deze maand in de bioscoop verschijnt.

Tom Kauwenberg

De servers doen vaak moeilijker dan ik zou willen, maar ook mijn eerste dives zitten erop. Helldivers 2 is overdreven lomp in gevoel en toon, maar dat is dan ook precies waar ik op hoopte. Het zal nog een paar avonden duren voordat de flow er echt goed in zit – sowieso moet ik meer met bekenden spelen – dus ik voorzie nog veel missies vol absolute chaos en uitermate lullige ongelukjes. Maar dat heb je over voor vrijheid en democratie in het heelal.

Watch on YouTube

Marcel Vroegrijk

Tegendraads als ik ben wil ik vandaag graag trots vertellen hoe ik een bepaalde game NIET heb gespeeld afgelopen weekend. Als iemand die veel te veel gamepodcasts luistert, is het makkelijk om meegesleurd te worden door de waan van de week. Wanneer iedereen het ineens heeft over hoe leuk Helldivers 2 is, dan ga ik het vast ook geweldig vinden, toch? Een paar jaar geleden had ik die game meteen gekocht en was ik nu 40 euro en een illusie armer. Het risico van van die plotselinge podcasthype is dat je niet meer naar je eigen gevoel luistert. Ik heb misschien wel trek in iets lekkers, maar ik honger er niet naar. En wat ik ook nog wel eens vergeet: voor veel van die podcasters is het hun 'baan' om alle nieuwste games te spelen. Voor mij is het toch vooral 40 euro (of soms zelfs 80) voor een spel dat ik na dit weekend waarschijnlijk nooit meer zou aanraken.

Erwin Vogelaar

Ik ben aan het ronddobberen in Dredge, waarin je met een vissersbootje door gevaarlijke wateren vaart op zoek naar vreemde vissen en verborgen schatten. Het is een fijne game voor als je ondertussen iets op de televisie kijkt, waar niet de volle aandacht naar toe hoeft. Zo draaien er nu vier verschillende seizoen van Drag Race tegelijk en heb ik Mission Impossible: Dead Reckoning gekeken terwijl ik vissen verkoop en mijn boot upgrade. Lekker ontspannen, perfect voor het weekend.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Worms-ontwikkelaar Team17 heet voortaan Everplay Group plc
Nieuws

Worms-ontwikkelaar Team17 heet voortaan Everplay Group plc

De naam Team17 blijft echter voortleven via een divisie van het bedrijf

Team17, de Britse ontwikkelaar en uitgever van de Worms-franchise, verandert zijn naam naar Everplay Group plc.

Het bedrijf laat weten dat de naamsverandering begin februari ingaat en "de evolutie van het bedrijf reflecteert sinds we een beursgenoteerd bedrijf zijn geworden in 2018 en grote aankopen hebben gedaan".

De naam Team17 verdwijnt echter niet helemaal. Het bedrijf zal uit drie takken bestaan: gamelabel Team17 Digital, simulatiegame-uitgever Astragon Entertainment (dat in 2022 werd overgenomen) en het in 2021 gekochte StoryToys, dat educatieve apps ontwikkelt. Het is dus waarschijnlijk dat de naam Team17 onderdeel blijft uitmaken van de branding van uit te komen games.

Team17 werd in 1990 opgericht en is niet alleen bekend van Worms, maar ook de Alien Breed- en Escapists-spellen. Ook heeft het bedrijf games als Yooka-Laylee, Overcooked en Yoku's Island Express uitgegeven.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Systeemeisen van pc-versie Assassin's Creed Shadows bekend
Nieuws

Systeemeisen van pc-versie Assassin's Creed Shadows bekend

Game verschijnt op 20 maart

Ubisoft heeft de systeemeisen van de pc-versie van Assassin's Creed Shadows bekendgemaakt.

De complete systeemeisen zijn op de officiële website te vinden en tonen acht verschillende presets. Zo zijn er verschillende systeemeisen voor mensen die alleen gedeeltelijke ray tracing willen gebruiken, alsmede systeemeisen voor standaard ray tracing en uitgebreide ray tracing. Onder deze drie categorieën zijn weer verschillende presets te vinden, afhankelijk van op welke resolutie en met hoeveel framerates men wil spelen.

Duidelijk is in ieder geval dat er maximaal een Intel Core i7 13700K of AMD Ryzen 7 7800X3D benodigd is, en dat voor de allerbeste prestaties ook een Nvidia Geforce RTX 4090 24 GB aangeschaft kan worden. Voor de laagste preset kan men ook met een Intel Core i7 8700L of AMD Ryzen 5 3600 en Geforce GTX 1070 8GB of AMD Radeon RX 5700 8 GB uit de voeten. 16 GB aan RAM, SSD-geheugen en Windows 10 of 11 met DirectX 12 zijn op alle presets vereist.

Onlangs onthulde Ubisoft twee nieuwe trailers van Assassin's Creed Shadows - eentje met betrekking tot het verhaal, en de andere over de Claws of Awaji-uitbreiding die gratis beschikbaar komt voor iedereen die de game reserveert.

Onlangs werd Assassin's Creed Shadows uitgesteld naar 20 maart, terwijl de game eigenlijk op 14 februari uit had moeten komen. Ubisoft liet weten dat de extra tijd wordt gebruikt om feedback van fans te verwerken en een betere ervaring op de dag van release te kunnen bieden.

Assassin's Creed Shadows draait om twee personages, de Japanse shinobi Naeo en de eerder aangehaalde Yasuke. Spelers kunnen zelf bepalen met wie ze spelen en daar tijdens de game tussen wisselen. Daarbij lijkt Naeo zich vooral te richten op parkour- en stealthgameplay en Yasuke een gevreesde strijder te zijn.

In het spel doen spelers het Japan van de zestiende eeuw aan en volgen zij het verhaal van de twee hierboven genoemde personages. De game speelt zich af tijdens de Sengokuperiode, een tijd in Japan van oorlogvoering en binnenlandse crises. De spelwereld zal daarbij door de vier verschillende seizoenen heen gaat, wat invloed heeft op de omgeving en de gameplay.

Assassin's Creed Shadows komt uit op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. Cody ging onlangs al aan de slag met de game en schreef het volgende: "Assassin’s Creed Shadows wordt een eerbetoon aan feodaal Japan en de franchise zelf, met een mooie balans tussen twee unieke speelstijlen en een spelwereld die uitnodigt tot verkenning. Of je nu als Naoe sluipend vijanden uitschakelt, of als Yasuke een nederzetting verwoest: Shadows maakt indruk. Als deze speelsessie representatief is voor de volledige game, gaat Shadows zowel nieuwe spelers als trouwe volgers van de franchise aanspreken."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!