Wat hebben we dit weekend gespeeld? - Final Fantasy 7: Rebirth en Avatar gekeken
Achtergrond

Wat hebben we dit weekend gespeeld? - Final Fantasy 7: Rebirth en Avatar gekeken

Wat hebben jullie gespeeld?

Om de nieuwe week in te luiden zetten wij op een rijtje wat wij in de afgelopen vrije dagen zoal gespeeld, gekeken en gelezen hebben.

Erik Nusselder

Het komt niet heel vaak voor dat ik een game nog verder blijf spelen na een intense recensieperiode, maar dit weekend heb ik toch Final Fantasy 7 Rebirth weer opgepakt. Er was nog genoeg optionele content te ontdekken en ik wil gewoon verder op avontuur met die personages. Al heb ik vooral gewerkt aan mijn rang in het kaartspelletje Queen's Blood... hopelijk brengen ze dat als standalone game uit!

Dunke van Boekel

Het afgelopen weekend bestond voor mij vooral uit treinen en Heroes Made In Asia, dus de Switch ging de rugtas in. Dan is het feit dat Metal Gear Solid 3 los verkrijgbaar is op de eShop zeer welkom, want wat een dijk van een game is dat. Ook ben ik begonnen met Crisis Core: Final Fantasy 7 Reunion, die ik nog voor de release van Rebirth hoop uit te spelen. Verder is The Bad Batch weer begonnen met het laatste seizoen en lees ik Deadpool: The Good The Bad and The Ugly. Wat is het toch heerlijk om een geek te zijn.

Denian Franken

Ik heb dit weekend de demo van Unicorn Overlord afgemaakt, en ik moet zeggen dat de nostalgische graphics en de Fire Emblem-achtige gameplay me best enthousiast hebben gemaakt. Of ik hem meteen bij release ga halen, hangt af van hoe ver ik dan ben in Final Fantasy 7 Rebirth. Daarnaast heb ik zondag ook wat afleveringen van de nieuwe Avatar-serie op Netflix gekeken, maar helaas ben ik (voor nu) afgehaakt. Het acteerwerk is me te belabberd en het hoge green screen-gehalte doet alles té nep aanvoelen.

Cody van den Bogert

Mijn weekend bestond eigenlijk volledig uit Avatar en Helldivers 2. In principe heb ik het hele weekend door Avatar gekeken (live-action én tekenserie), en op het moment dat er iemand online kwam die Helldivers 2 met me wilde knallen, ging ik dat doen. Een uitstekend weekend als je het mij vraagt, zou er niets aan veranderen.

Kyra Delemarre

Ik heb dit weekend de live action-serie van Avatar: The Last Airbender gebinged en ik moet zeggen... zo misselijk vond ik het nog niet. Als die-hard Avatar-fan kan ik vrijwel met iedere scène een probleem vinden (en daar hoef ik niet eens zo hard mijn best voor te doen), maar ik heb geprobeerd om mezelf open te stellen voor verandering en onder de streep heb ik me zeker vermaakt. Ik ben echter wel direct weer begonnen met het origineel, wat toch een miljoen keer beter blijft en waar ik me ook de 700ste keer dat ik het kijk weer helemaal in kan verliezen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Worms-ontwikkelaar Team17 heet voortaan Everplay Group plc
Nieuws

Worms-ontwikkelaar Team17 heet voortaan Everplay Group plc

De naam Team17 blijft echter voortleven via een divisie van het bedrijf

Team17, de Britse ontwikkelaar en uitgever van de Worms-franchise, verandert zijn naam naar Everplay Group plc.

Het bedrijf laat weten dat de naamsverandering begin februari ingaat en "de evolutie van het bedrijf reflecteert sinds we een beursgenoteerd bedrijf zijn geworden in 2018 en grote aankopen hebben gedaan".

De naam Team17 verdwijnt echter niet helemaal. Het bedrijf zal uit drie takken bestaan: gamelabel Team17 Digital, simulatiegame-uitgever Astragon Entertainment (dat in 2022 werd overgenomen) en het in 2021 gekochte StoryToys, dat educatieve apps ontwikkelt. Het is dus waarschijnlijk dat de naam Team17 onderdeel blijft uitmaken van de branding van uit te komen games.

Team17 werd in 1990 opgericht en is niet alleen bekend van Worms, maar ook de Alien Breed- en Escapists-spellen. Ook heeft het bedrijf games als Yooka-Laylee, Overcooked en Yoku's Island Express uitgegeven.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Systeemeisen van pc-versie Assassin's Creed Shadows bekend
Nieuws

Systeemeisen van pc-versie Assassin's Creed Shadows bekend

Game verschijnt op 20 maart

Ubisoft heeft de systeemeisen van de pc-versie van Assassin's Creed Shadows bekendgemaakt.

De complete systeemeisen zijn op de officiële website te vinden en tonen acht verschillende presets. Zo zijn er verschillende systeemeisen voor mensen die alleen gedeeltelijke ray tracing willen gebruiken, alsmede systeemeisen voor standaard ray tracing en uitgebreide ray tracing. Onder deze drie categorieën zijn weer verschillende presets te vinden, afhankelijk van op welke resolutie en met hoeveel framerates men wil spelen.

Duidelijk is in ieder geval dat er maximaal een Intel Core i7 13700K of AMD Ryzen 7 7800X3D benodigd is, en dat voor de allerbeste prestaties ook een Nvidia Geforce RTX 4090 24 GB aangeschaft kan worden. Voor de laagste preset kan men ook met een Intel Core i7 8700L of AMD Ryzen 5 3600 en Geforce GTX 1070 8GB of AMD Radeon RX 5700 8 GB uit de voeten. 16 GB aan RAM, SSD-geheugen en Windows 10 of 11 met DirectX 12 zijn op alle presets vereist.

Onlangs onthulde Ubisoft twee nieuwe trailers van Assassin's Creed Shadows - eentje met betrekking tot het verhaal, en de andere over de Claws of Awaji-uitbreiding die gratis beschikbaar komt voor iedereen die de game reserveert.

Onlangs werd Assassin's Creed Shadows uitgesteld naar 20 maart, terwijl de game eigenlijk op 14 februari uit had moeten komen. Ubisoft liet weten dat de extra tijd wordt gebruikt om feedback van fans te verwerken en een betere ervaring op de dag van release te kunnen bieden.

Assassin's Creed Shadows draait om twee personages, de Japanse shinobi Naeo en de eerder aangehaalde Yasuke. Spelers kunnen zelf bepalen met wie ze spelen en daar tijdens de game tussen wisselen. Daarbij lijkt Naeo zich vooral te richten op parkour- en stealthgameplay en Yasuke een gevreesde strijder te zijn.

In het spel doen spelers het Japan van de zestiende eeuw aan en volgen zij het verhaal van de twee hierboven genoemde personages. De game speelt zich af tijdens de Sengokuperiode, een tijd in Japan van oorlogvoering en binnenlandse crises. De spelwereld zal daarbij door de vier verschillende seizoenen heen gaat, wat invloed heeft op de omgeving en de gameplay.

Assassin's Creed Shadows komt uit op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. Cody ging onlangs al aan de slag met de game en schreef het volgende: "Assassin’s Creed Shadows wordt een eerbetoon aan feodaal Japan en de franchise zelf, met een mooie balans tussen twee unieke speelstijlen en een spelwereld die uitnodigt tot verkenning. Of je nu als Naoe sluipend vijanden uitschakelt, of als Yasuke een nederzetting verwoest: Shadows maakt indruk. Als deze speelsessie representatief is voor de volledige game, gaat Shadows zowel nieuwe spelers als trouwe volgers van de franchise aanspreken."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!