151 uur in Baldur's Gate 3 en Terminator 2 - Afgelopen Weekend
Achtergrond

151 uur in Baldur's Gate 3 en Terminator 2 - Afgelopen Weekend

En Dragon's Dogma 2 en Final Fantasy 7: Rebirth

Het weekend is alweer afgelopen, dus kijken we naar wat de redactie van Gamer.nl zoal heeft gespeeld, gekeken en gelezen in hun vrije tijd.

Luuc ten Velde

Na een paar weken Japan ben ik weer terug en ben ik gelijk verder gegaan met waar ik gebleven was: gamen. In het land van de rijzende zon was ik volop bezig met een Pokémon Emerald nuzlocke en die is gewoon doorgezet. Inmiddels ben ik voorbij de vijfde gym en met wat clean-up bezig, zoals het vangen van Pokémon op routes waar ik nog niet geweest ben. Ook moeten een aantal diertjes getraind worden, want de run heeft tot nu toe 2 levens geëist. On the side speel ik ook nog Prince of Persia: The Lost Crown overigens en daar raak ik iedere speelsessie meer aan verknocht.

Ruan Moleman

Vorige week kwam Content Warning (tijdelijk gratis) uit. Links en rechts werd geroepen dat dit een Lethal Company-achtige game is en dat moest ik natuurlijk checken met de rest van de LC-crew. In Content Warning ga je met je filmcrew de dieptes in om enge content te maken voor Spooktube. De meer momenten je vastlegt, de meer views je krijgt. Na de tijd kan je je video van anderhalf minuut samen terugkijken op de bank terwijl je live reacties krijgt van de kijkers. De game voelt niet helemaal af, omdat veel dingen nog simpel in elkaar zitten. Ook de spanning is er na een paar runs al vanaf. Met een paar mods geïnstalleerd was het echter hilarisch en hebben we een goede avond aan domme momenten beleefd.

Joe van Burik

Mijlplaatje hier: mijn vrouw en ik hebben de 151 uur speeltijd aangetikt in Baldur's Gate 3. En dan zitten we pas richting het einde van Act 2, van de 3. Dus ja, we nemen de tijd, maar de reis voelt nog altijd heerlijk voor ons als Dungeons & Dragons-stel. De locaties, de wezens die we tegenkomen en vooral ook alle lore, die vaak aansluit bij alles wat we al kennen uit D&D-campagnes. Maar de grootste juichmomentjes zijn toch wel wanneer we een eindbaas weten te verslaan met slim uitgekozen spreuken en tactisch opgestelde kompanen - vooral omdat mijn halfling dief de slechterikken dan des te harder kan neerschieten vanuit de schaduwen. Dat verveelt na ruim dik zes en een half etmaal nog altijd niet.

©GMRimport

Michel Musters

Ik heb vorig weekend al een voorzichtig begin gemaakt, maar afgelopen week en weekend ben ik vol voor Dragon's Dogma 2 gegaan. Daardoor zit ik er nu helemaal in, en is dit zo'n zeldzame game waar ik constant aan denk wanneer ik hem niet speel. De spelwereld en de vrijheid die je daarin krijgt - inclusief het gevaar dat daardoor constant op de loer ligt - trekt mij enorm aan. Toegegeven; de gevechten kunnen soms wat generiek aanvoelen door een licht gebrek aan verschillende vijanden (althans, tot nu toe), maar dat is werkelijk het enige kritiekpunt(je) dat ik mij op dit moment kan bedenken. Hier ga ik nog wekenlang van genieten!

Lars Cornelis

Ik heb mijn plicht gedaan en samen met mijn mede-Helldivers de Automatons definitief verslagen. Ik was op Durgen, nog midden in een operatie tegen de allerlaatste killerrobots, toen ik op Twitter al voorbij zag komen dat we hebben gewonnen. Konden we daarna gelijk aan de liber-tea. Lekker gewerkt mensen!

Jacco Peek

De Final Fantasy 7 Rebirth-spoilercast met onze Erik en Simon is gepland, maar dan moet ik de game nog wel even uitspelen. En dat gaat… wel oké. Ik geniet ontzettend van de game en ben nog steeds benieuwd waar het heen gaat, maar sommige hoofdstukken voelen wel érg opgerekt. Zeker na een aantal zijmissies dat niet de originaliteitsprijs wint voelen sommige main quests onnodig lang. Maar hé, hij is nog niet uitgespeeld.

Verder heb ik snoeihard genoten van de seizoensfinale van Invincible en meegedaan aan de Hyrox in Rotterdam. Van dat laatste heb ik onwijs veel spierpijn, maar ben trots dat ik heb het gehaald.

Arthur van Vliet

Ik ben 38 jaar en mijn opvoeding is voltooid: ik heb Terminator 2 gezien. Ik voel me weer dat kind op het schoolplein dat éindelijk mee kan praten – terwijl De Groep alweer door is naar de volgende hype. Een beetje zoals bij Final Fantasy 7 Rebirth, waar ik nu middenin zit terwijl iedereen bezig is met Dragon’s Dogma 2 — en waar ik van het origineel nooit meer dan de demo heb gespeeld, dus het is allemaal nieuw voor me. Anyway, Terminator 2: perfecte actiefilm. FF7 Rebirth: tot nu toe een stuk minder boeiend dan Remake.

Dunke van Boekel

Terwijl dit weekend de zon buiten scheen bracht ik mijn digitale uurtjes door op Costa Del Sol in Final Fantasy 7 Rebirth. Chapter 6 is compleet en met een kersverse party-member ga ik nu weer op pad. Daarnaast heb ik ook het eerste seizoen van Attack On Titan gekeken, wat ontzettend in de smaak viel. De combinatie van wanhoop en pure bad-assery maakt een erg intrigerende serie waar ik constant over nadenk. Ook ben ik nog steeds bezig met de eerste omnibus van Chris Claremont’s X-Men, maar ik ga er digitaal niet zo lekker doorheen als met een fysieke versie.

En laat ik de Dungeons and Dragons-avonturen van afgelopen zondag niet vergeten. Het eerste jaar op de magische school Strixhaven is afgerond en daarmee is ook het mysterie rondom het donkere slijm dat gedurende het schooljaar voor chaos heeft gezorgd opgelost. De bron is gevonden, de bad guy verslagen, en de zaadjes zijn geplant voor de big bad om de komende jaren nog meer herrie te schoppen. Eerst zullen de spelers daarentegen mee gaan doen met een soort Pokémon toernooi!

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Worms-ontwikkelaar Team17 heet voortaan Everplay Group plc
Nieuws

Worms-ontwikkelaar Team17 heet voortaan Everplay Group plc

De naam Team17 blijft echter voortleven via een divisie van het bedrijf

Team17, de Britse ontwikkelaar en uitgever van de Worms-franchise, verandert zijn naam naar Everplay Group plc.

Het bedrijf laat weten dat de naamsverandering begin februari ingaat en "de evolutie van het bedrijf reflecteert sinds we een beursgenoteerd bedrijf zijn geworden in 2018 en grote aankopen hebben gedaan".

De naam Team17 verdwijnt echter niet helemaal. Het bedrijf zal uit drie takken bestaan: gamelabel Team17 Digital, simulatiegame-uitgever Astragon Entertainment (dat in 2022 werd overgenomen) en het in 2021 gekochte StoryToys, dat educatieve apps ontwikkelt. Het is dus waarschijnlijk dat de naam Team17 onderdeel blijft uitmaken van de branding van uit te komen games.

Team17 werd in 1990 opgericht en is niet alleen bekend van Worms, maar ook de Alien Breed- en Escapists-spellen. Ook heeft het bedrijf games als Yooka-Laylee, Overcooked en Yoku's Island Express uitgegeven.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Systeemeisen van pc-versie Assassin's Creed Shadows bekend
Nieuws

Systeemeisen van pc-versie Assassin's Creed Shadows bekend

Game verschijnt op 20 maart

Ubisoft heeft de systeemeisen van de pc-versie van Assassin's Creed Shadows bekendgemaakt.

De complete systeemeisen zijn op de officiële website te vinden en tonen acht verschillende presets. Zo zijn er verschillende systeemeisen voor mensen die alleen gedeeltelijke ray tracing willen gebruiken, alsmede systeemeisen voor standaard ray tracing en uitgebreide ray tracing. Onder deze drie categorieën zijn weer verschillende presets te vinden, afhankelijk van op welke resolutie en met hoeveel framerates men wil spelen.

Duidelijk is in ieder geval dat er maximaal een Intel Core i7 13700K of AMD Ryzen 7 7800X3D benodigd is, en dat voor de allerbeste prestaties ook een Nvidia Geforce RTX 4090 24 GB aangeschaft kan worden. Voor de laagste preset kan men ook met een Intel Core i7 8700L of AMD Ryzen 5 3600 en Geforce GTX 1070 8GB of AMD Radeon RX 5700 8 GB uit de voeten. 16 GB aan RAM, SSD-geheugen en Windows 10 of 11 met DirectX 12 zijn op alle presets vereist.

Onlangs onthulde Ubisoft twee nieuwe trailers van Assassin's Creed Shadows - eentje met betrekking tot het verhaal, en de andere over de Claws of Awaji-uitbreiding die gratis beschikbaar komt voor iedereen die de game reserveert.

Onlangs werd Assassin's Creed Shadows uitgesteld naar 20 maart, terwijl de game eigenlijk op 14 februari uit had moeten komen. Ubisoft liet weten dat de extra tijd wordt gebruikt om feedback van fans te verwerken en een betere ervaring op de dag van release te kunnen bieden.

Assassin's Creed Shadows draait om twee personages, de Japanse shinobi Naeo en de eerder aangehaalde Yasuke. Spelers kunnen zelf bepalen met wie ze spelen en daar tijdens de game tussen wisselen. Daarbij lijkt Naeo zich vooral te richten op parkour- en stealthgameplay en Yasuke een gevreesde strijder te zijn.

In het spel doen spelers het Japan van de zestiende eeuw aan en volgen zij het verhaal van de twee hierboven genoemde personages. De game speelt zich af tijdens de Sengokuperiode, een tijd in Japan van oorlogvoering en binnenlandse crises. De spelwereld zal daarbij door de vier verschillende seizoenen heen gaat, wat invloed heeft op de omgeving en de gameplay.

Assassin's Creed Shadows komt uit op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. Cody ging onlangs al aan de slag met de game en schreef het volgende: "Assassin’s Creed Shadows wordt een eerbetoon aan feodaal Japan en de franchise zelf, met een mooie balans tussen twee unieke speelstijlen en een spelwereld die uitnodigt tot verkenning. Of je nu als Naoe sluipend vijanden uitschakelt, of als Yasuke een nederzetting verwoest: Shadows maakt indruk. Als deze speelsessie representatief is voor de volledige game, gaat Shadows zowel nieuwe spelers als trouwe volgers van de franchise aanspreken."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!