Wat hebben we dit weekend gespeeld?
Achtergrond

Wat hebben we dit weekend gespeeld?

Dragon's Dogma 2 en Stellar Blade

Pasen zit erop en de werkweek is begonnen, dus blikken we terug op wat de redactie van Gamer in het extra lange weekend zoal heeft gespeeld, gekeken en gelezen!

Michel Musters

Nadat ik afgelopen vrijdag The Last of Us: Part 2 Remastered heb uitgespeeld - de game maakte nog minstens zoveel indruk op me als het origineel - ben ik aan Dragon's Dogma 2 begonnen. Ik had wel zin in een fantasievol avontuurtje en dat valt tot nu toe zeker niet tegen. Als Monster Hunter-leek krijg ik wel het idee dat de game redelijk wat DNA met die franchise deelt qua gevechten. Daarbij is het spel behoorlijk janky, met hier en daar ruwe graphics, diverse bugs en natuurlijk de gebrekkige framerate. Maar ergens heb ik het gevoel dat dit bijdraagt aan de ervaring, alsof je een ruwe diamant vindt in een zee aan eenheidsworst.

Erik Nusselder

Mijn gametijd draait nog steeds om Ichibans avontuur in Like A Dragon: Infinite Wealth en dat blijft voorlopig wel even zo, denk ik. Maar omdat het soms ook wel fijn is om in een paar uurtjes een game uit te spelen, heb ik als tussendoortje Open Roads gespeeld. Het is een verhalende game over een moeder en dochter, die een roadtrip ondernemen nadat ze op een mysterie stuiten in het huis van hun overleden oma. Het is heerlijk geschreven en de dialogen tussen moeder en dochter voelen natuurlijk en herkenbaar, maar het uiteindelijk verhaal was een beetje matig en voorspelbaar. Prima als tussendoortje, dus!

Jari Klapwijk

Dit weekend ben ik in de demo van Stellar Blade gedoken. Ondanks de ietwat stroeve combat viel dat best in de smaak. Ik verwachtte een soort Devil May Cry of Bayonetta, maar het blijkt toch meer soulslike, en dat vind ik helemaal niet erg. Deze staat nu zeker op m'n radar. Ook heb ik nog wat leveltjes Hi-Fi Rush gespeeld op de PS5. Heb hem al helemaal gespeeld op de Xbox, maar de ritmische combat is zo lekker dat ik hem met alle liefde nog een keer speel.

Marcel Vroegrijk

Hier is het nog steeds Dragon's Dogma 2 wat de klok slaat. En het slaat de klok hard, want voor je het weet ben je weer een paar uur verder. Dit is geen game die je even een uurtje speelt, want dan kom je waarschijnlijk nergens. Het is geen tijdverdrijf, eerder een investering. Maar als je bereid bent om die te maken, word je ruimschoots uitbetaald in de vorm van van onvergetelijke avonturen. Ik zit inmiddels al ruim over de 100 uur en ik ontdek nog steeds zoveel nieuwe dingen.

Jacco Peek

Ik heb besloten eerst Final Fantasy 7 Rebirth af te maken voordat ik aan iets anders begin. Ben bijna bij chapter 11, dus in principe gaat het hard. Verder heb ik voor het eerst D&D gedaan dit weekend, en het was ontzettend leuk! Het helpt als je Baldur’s Gate 3 hebt gespeeld, want veel van de systemen en regels zijn uiteraard hetzelfde. En als je een goede Dungeon Master hebt natuurlijk, die ons beginners perfect door de campagne leidt. En als Paaseieren zoeken een game is, dan heb ik zeker niet gewonnen.

©GMRimport

Ron Vorstermans

Ik heb dit weekend Chants of Sennaar bijna uitgespeeld. Ik moet nog een klein stukje. Ik had ‘m wel al eens gespeeld, maar nu heb ik daadwerkelijk doorgezet. Ben blij dat ik dat gedaan heb want deze game valt helemaal in mijn straatje. Dit spel leert je puzzelen met taal om een overkoepelend mysterie op te lossen, maar, een beetje als in Dusant, wordt het interessanter hoe hoger je komt. Erg leuk gedaan.

Thijs Barnhard

Iedereen speelt Dragon's Dogma dus het leek mij een heel goed moment om het eerste deel nog een kans te geven. Dragon's Dogma: Dark Arisen is niet de mooiste game, maar ik vermaak mij de eerste paar uren prima met deze game. Het is bovendien een compleet andere game dan Islets die ik momenteel ook aan het spelen ben. Deze kleurrijke Metroidvania leent niets van Hollow Knight of Dark Souls en dat is eigenlijk best verfrissend.

©GMRimport

Dunke van Boekel

Ik bracht het paasweekend in Friesland door, dus doorgaan met Final Fantasy 7 Rebirth zat er voor mij helaas niet in. Wel ben ik op de Switch begonnen met Cassette Beasts, wat vooralsnog een ontzettend leuke Pokémon-kloon lijkt te zijn met een aantal unieke mechanics en lekkere muziek. Die blijf ik de komende tijd wel spelen, me dunkt. Verder heb ik eindelijk The Last Ronin gelezen, wat één van de beste Ninja Turtle-verhalen ooit is, en zijn de X-Men net ontsnapt van het levende eiland Krakoa. Nu weer aan de bak!

©GMRimport

Cody van den Bogert

Final Fantasy 7: Rebirth uiteraard. Nadat ik mezelf vier keer heb verteld dat ik nu écht de hoofdmissies moet gaan doorspelen en al het overige moet laten voor wat het is, heb ik nu alle gebieden op honderd procent staan. Dat betekent alle zijmissies, alle world intel en al die rooie missies voor die protelic-zooi + Queen's Blood tegenstanders EN combat simulator dingen. But at what cost? Nou, praktisch m'n hele paasweekend. Hoe dan ook, ik ben zojuist chapter 12 ingewandeld en ben absoluut voornemens om jullie volgende week te vertellen dat ik Rebirth volledig uitgespeeld heb. Wat een marathon is dit geworden zeg.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld
Nieuws

Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld

Dat zijn een hoop bezorgde pakketjes

Het in 2019 uitgekomen Death Stranding is inmiddels door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld.

Dat maakte bedenker Hideo Kojima bekend via social media. De game is al sinds november 2019 verkrijgbaar, maar was in eerste instantie alleen op PlayStation 4 beschikbaar. Inmiddels is de game ook op PlayStation 5, pc, Xbox Series-consoles, Mac en smartphones speelbaar.

Vervolg Death Stranding 2: On the Beach staat gepland voor een release op 26 juni, zo werd onlangs bekendgemaakt. Diverse acteurs en actrices uit de eerste Death Stranding keren terug, waaronder Léa Seydoux, Norman Reedus en Troy Baker. Ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning hebben rollen in de game.

De eerste Death Stranding is de eerste game die Kojima ontwikkelde met zijn studio Kojima Productions nadat hij de banden brak met uitgever Konami, waar hij de Metal Gear-reeks voor ontwikkelde. Het spel biedt een uniek concept, waarbij spelers door een post-apocalyptisch landschap lopen om pakketten te bezorgen. Zoals gebruikelijk bij games van Kojima worden gameplaysegmenten afgewisseld met soms langdurige filmpjes waarin vooral het verhaal en dialogen centraal staan.

Michel Musters beloonde Death Stranding in 2019 met een 9,5 op Gamer.nl: "Met Death Stranding behandelt Hideo Kojima grote thema’s als het hiernamaals, ouderschap, de connectie tussen mensen en zelfs klimaatverandering en het uitsterven van de mensheid. Hij brengt dit alles op even fabuleuze als verwarrende wijze in beeld. De kerngameplay – het vervoeren van pakketjes en ondertussen je evenwicht zien te bewaren – lijkt in eerste instantie tegenstrijdig simpel. Klikt het eenmaal, dan biedt het concept oneindig veel voldoening. Gecombineerd met de online functies die in de campagne zijn geïntegreerd, resulteert het in een van de meest unieke virtuele ervaringen ooit."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'
Nieuws

The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'

Ontwikkelaar geeft zijn mening over het einde van de eerste game

The Last of Us-ontwikkelaar Neil Druckmann heeft zich voor het eerst uitgesproken over een belangrijk plotpunt uit de gamereeks: wat hem betreft heeft Joel "de juiste keuze gemaakt".

Let op: Hierna volgen grote spoilers voor de eerste The Last of Us-game en het eerste seizoen van de gelijknamige HBO-serie.

In The Last of Us wordt het meisje Ellie naar een groep genaamd de Fireflies gebracht. Ellie is namelijk immuun voor een virus dat de gehele mensheid treft. De Fireflies zijn van plan om Ellie te opereren om er zo achter te komen of er een medicijn voor het virus gemaakt kan worden, maar zijn wel genoodzaakt haar te doden. Joel, de man waarmee Ellie de reis naar de Fireflies heeft afgelegd, besluit op het laatste moment echter de Fireflies te doden, Ellie te redden en haar zodra ze wakker wordt uit haar narcose te vertellen dat ze niets voor de mensheid kon betekenen.

Dit einde van The Last of Us heeft al jaren discussie bij gamers opgeleverd - heeft Joel de juiste keuze gemaakt? Regisseur Neil Druckmann heeft nu tegen IGN verteld dat hij van mening is dat Joel dat inderdaad heeft gedaan. "Ik geloof dat Joel de juiste keuze maakte. Als ik Joel was geweest, hoop ik dat ik ook zou kunnen doen wat hij deed om mijn 'dochter' te redden."

Craig Mazin, die samen met Druckmann de HBO-verfilming runt, geeft iets meer nuance. Ook hij geeft aan dat hij waarschijnlijk hetzelfde zou doen. "Maar ik zou graag denken dat ik het niet zou doen. Dat is ook juist het interessante moraal van het verhaal. En daarom is het einde van de eerste game zo spraakmakend en geweldig."

Het tweede seizoen van The Last of Us verfilmt het in 2020 verschenen The Last of Us: Part 2, dat zich vier jaar na de eerste game afspeelt. In de serie zit er echter vijf jaar tussen het eerste en tweede seizoen. De game wordt in ieder geval opgedeeld in meerdere seizoenen, al is nog niet bekend hoeveel precies. Het tweede seizoen bestaat uit zeven afleveringen. De eerste aflevering verschijnt op 14 april op HBO Max.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!