De Silent Hill 2-remake doet érg denken aan Resident Evil - Afgelopen Weekend
Gamer.nl
Achtergrond

De Silent Hill 2-remake doet érg denken aan Resident Evil - Afgelopen Weekend

Is dat Leon S. Kennedy?

De enige echte Cody is weer terug! En wat kiest hij om te spelen met zijn terugkomst? Fifa, oftewel EA FC 25. Daarnaast houdt de rest van de redactie zich bezig met onder andere Silent Hill 2 en de nieuwe Tomb Raider-serie. Wat heb jij gespeeld?

Cody van den Bogert

Na ongeveer anderhalve maand geen game aangeraakt te hebben, heb ik dit weekend eindelijk weer wat quality time met de spelcomputer gevonden. Het doet me ergens pijn dat het uitgerekend Fifa is die me uit de gamedip heeft getrokken, maar niemand is perfect. Ik heb dus zowaar een start aan de nieuwe Ultimate Team gemaakt, en vooralsnog kan ik je vooral melden dat ik erg slecht ben. Ik heb het idee dat de gameplay dit jaar behoorlijk is aangepakt want ik ben weer slechter dan vorig jaar. Heb het idee dat het speltempo wat lager ligt en de passing voelt compleet anders. Of ik word gewoon oud, kan ook.

Ruan Moleman

Dit weekend heb ik weer een lekkere mix aan games gespeeld, gezien ik de laatste tijd dus echt een "ADHD-gamer" ben geworden. Een beetje Planet of Lana, een beetje Hitman(?), een paar potjes Predecessor. Waar ik vrijdagavond wél veel uren aan heb toegewijd is Sker: Ritual samen met Berend (zo'n video-editor van ons, weet jij veel). Sker is eigenlijk de game die Treyarch zou maken als ze vol op de zombies gingen inzetten. Kortom: 5 maps met quests, easter eggs, perks, de hele deal. En wat is het fijn! Het schieten voelt fijn, de default moeilijkheidsgraad ligt op een lekkere plek, maar het feit dat je die kan verhogen of verlagen is natuurlijk ook lekker. We hebben de eerste map uitgespeeld, wat betekent dat we de hoofdoprachten hebben gedaan, maar de verborgen easter egg dus nog niet. Wat mij betreft is Sker een verborgen parel, die nu ook nog eens voor nog geen twee tientjes te scoren is in de PS Store. Bovendien komt deze maand ook nog eens de zesde map uit. Gratis en voor niks!

Dunke van Boekel

Om mijn studentenleven wat makkelijker te maken heb ik er dit weekend voor gezorgd dat alle tussenopdrachten alvast zijn ingeleverd, en ik nog maar een paar kleine dingen moet regelen voor de eindopdracht. Dat nam toch iets meer tijd in beslag dan gehoopt, maar het is gelukt. Tussendoor bingede ik de nieuwe Tomb Raider-serie, en wilde ik eigenlijk aan de slag met Metaphor: ReFantazio, maar er kwam een geheime game in mijn mailbox terecht waar ik eerst mee aan de haal ga. Ik moet voor een nieuwe Atlus-rpg wel even goed gaan zitten. Wellicht horen jullie daar binnenkort wel meer over...

Jacco Peek

Ik had een dagje vrij om op te laden voor m’n fitnessrace, dus besloot ik om te beginnen aan Silent Hill 2. Controversiële mening misschien, maar het doet me qua structuur en gameplay érg denken aan de Resident Evil-remakes. Die vind ik overigens geweldig, dus op zich geen slechte zaak. Het soort horror doet me dan weer veel meer denken aan Alan Wake, met verwarde personages en een constant onheilspellende sfeer. Uiteraard speel ik de game met het volume op praktisch nul, want anders hou ik het niet vol.

Daarnaast keek ik toe hoe de prinses van Griekenland (zo noem ik mijn vriendin) de Until Dawn-remaster speelde, en besefte ik hoe lastig de besturing van videogames kan zijn als je nog onervaren bent. Al lopend de camera besturen in een game is voor ons een tweede natuur, maar hogere wiskunde voor de leek. Iemand actief de knop op een controller zien opzoeken is al helemaal een hilarisch aanzicht, maar samen komen we er wel.

Sander Hölsgens

Tijd voor mijn backlog! Ik heb een paar hoofdstukken uit New Tales from the Borderlands gespeeld. Het is geen fantastisch verhaal en de personages zijn wat inwisselbaar, maar het is alsnog een leuke game voor een regenachtige herfstavond. Ook ben ik opnieuw begonnen met Pokémon Omega Ruby op de Nintendo 3DS: door al die geruchten had ik weer zin in een ouderwetse Pokémon. En die 3DS - wat een tof apparaat is dat nog steeds!

Kamal van de Pol

Dit weekend heb ik mijzelf ondergedompeld in de public playtest van 13Z, oftewel 13th Zodiac. Want als je actiegame met een anime-stijl zegt dan weet je dat ik binnen ben, dat het een roguelike is, is dan de kers op de taart. Hoewel de game overduidelijk vroeg in de ontwikkelfase zit, met maar een kleine schil aan content en gebrekkige visuals, heeft het de kans om een enorm leuke game te worden.

Eigenlijk doet het nieteens iets super unieks. Elke run ga je door oneindige reeks mini-arena's met monsters om te verslaan, loot en skills om te verzamelen en mini-bosses. Bij elke dood ga je terug naar de hubwereld waar je bepaalde grondstoffen kan gebruiken voor upgrades. Voor elke fan van roguelikes is dit niks nieuws.

Maar wat mij hookt aan 13Z is gewoon hoe goed alles voelt. Naast de anime-stijl, geïnspireerd door Chinese mythologie, vloeit de combat gewoon goed voor een vroege playtest. Alle aanvallen zijn nuttig en de upgrades geven je een doel om naartoe te werken. Dit is zeker een game die ik in het achterhoofd ga houden.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Alfatest van Bungie's Marathon was per ongeluk al speelbaar
Gamer.nl
Nieuws

Alfatest van Bungie's Marathon was per ongeluk al speelbaar

Er werd zelfs gameplay gestreamd

De alfatest van nieuwe Bungie-game Marathon was per ongeluk te vroeg speelbaar voor sommige mensen.

De eerder aangekondigde test voor de game gaat officieel vanavond om 19:00 uur Nederlandse tijd van start, maar sommige uitgenodigde Xbox-eigenaren kregen per ongeluk al eerder toegang. Iemand heeft zelfs kort een stream van de gameplay online geplaatst.

Bungie kwam echter relatief snel achter de fout en haalde te alfatest weer offline. Volgens community manager Cozmo is Bungie blij "dat mensen van hun eerste potjes genomen".

De sci-fi PVP extraction-shooter Marathon laat spelers in de huid kruipen van cybernetische huurmoordenaars bekend als Runners, die een verloren kolonie op de planeet Tau Ceti IV verkennen en jacht maken op rijkdom en faam. Spelers kunnen de game ook zonder een volledige squad spelen, al maakt dit het spel wel uitdagender.

Marathon komt op 23 september naar PlayStation 5, Xbox Series-consoles en pc. Op andere platforms buiten PlayStation is geen PlayStation Network-account vereist. Een prijs is nog niet bekend, al gaan er geruchten over 40 dollar. Wel is bevestigd dat het spel niet free-to-play, maar ook niet 'full priced', wordt. De game bevat op release drie maps en zes speelbare Runners.

In de jaren negentig, nog voordat het bedrijf opgekocht werd door Microsoft en de studio Halo: Combat Evolved uitbracht voor Xbox, timmerde Bungie al aan de weg met de Marathon-games - first person shooters met een futuristisch tintje. Inmiddels is Bungie al enkele jaren eigendom van PlayStation.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Kingdom Come: Deliverance 2-regisseur wil met AI meer games maken
Gamer.nl
Nieuws

Kingdom Come: Deliverance 2-regisseur wil met AI meer games maken

Hij hoopt dat kunstmatige intelligentie een ondersteunende rol krijgt en niet werknemers vervangt

Daniel Vávra, de regisseur van Kingdom Come: Deliverance 2, hoopt dat kunstmatige intelligentie er voor zorgt dat hij meer games kan ontwikkelen gedurende zijn carrière.

Aan The Game Business meldde de regisseur van beide Kingdom Come-spellen dat hij serieuze gezondheidsproblemen van de stress die bij gameontwikkeling komt kijken heeft gekregen, en dat hij het daarom echt wat rustiger aan moet doen.

"Het irriteert mij enorm dat het maken van games zoveel tijd kost, want ik heb meer ideeën dan dat ik tijd heb", aldus Vávra. "Er zijn een aantal projecten die ik graag op mij zou nemen. En ik zou mij er graag op voorbereiden zodat het niet zo chaotisch verloopt. Ik hoop dat de AI-revolutie hiermee gaat helpen - dat we in de toekomst niet vervangen worden door AI, maar dat het ons helpt zodat veel dingen makkelijker en sneller gedaan kunnen worden."

Vávra vervolgt: "Het zou geweldig zijn als dat gaat lukken. Ik heb een aantal grote ideeën die veel tijd en voorbereiding gaan kosten. (...) Het zijn projecten die wat mij betreft minstens zoveel potentie als Kingdom Come: Deliverance hebben."

Het gebruik van AI zorgt wereldwijd voor veel ophef, ook binnen de game-industrie. Sommige mensen verliezen hun baan door de implementatie van kunstmatige intelligentie. Acteurs binnen de game-industrie staken via vakbond SAG-AFTRA zelfs om het gebruik van AI. Tegelijkertijd maken steeds meet bedrijven gebruik ervan.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!