Wat hebben we dit weekend gespeeld? - Rise of the Ronin en Final Fantasy
Achtergrond

Wat hebben we dit weekend gespeeld? - Rise of the Ronin en Final Fantasy

En gelezen en gekeken?

Helaas, het weekend is al lang en breed voorbij. Het enige wat we kunnen doen is nagenieten van wat we allemaal hebben gespeeld.

Jacco Peek

Dit weekend genoten Cloud en vrienden van hun welverdiende rust op Costa Del Sol. Terwijl we eigenlijk de wereld moesten redden, waren we bezig met complete kaartspeltoernooien, het uitzoeken van zwemkleding en rondrijden op segways (want waarom ook niet?). Ik vind het onwijs grappig hoe Final Fantasy 7 Rebirth soms ontzettend luchtig kan zijn, zonder dat het uit de toon valt. Verder heb ik een lekkere balans gevonden tussen zijcontent en het verhaal volgen, want elk gebied op honderd procent zetten is gewoon niet te doen. Het zorgt er ook voor dat je een beetje betrokken blijft bij de plot, al mag er wat mij betreft wel wat meer urgentie in zitten (tot nu toe).

Erik Nusselder

Ik ben Rise of the Ronin aan het reviewen voor deze prachtige website, maar daar mag ik verder natuurlijk niks over vertellen. De review lees je op 21 maart! Ter afwisseling ben ik tussendoor begonnen aan Unicorn Overlord, en jeetje zeg. Wat een goed spel is dat. Een real-time strategiegame waarin de gevechten automatisch gaan. Of je wint, hangt dus helemaal af van hoe je jouw eenheden hebt voorbereid. Tel daar de prachtige animaties en stijl van Vanillaware bij op, en we hebben er weer een GOTY-kandidaat bij.

Denian Franken

Dit weekend heb ik weer Final Fantasy 7 Rebirth gespeeld, en ik ben verbaasd over hoe erg ik geniet van het rustig de tijd nemen voor alles. Het is namelijk lang geleden dat ik de side content in een Final Fantasy-game zo leuk vond. Zo ben ik nu een toegewijde Queen’s Blood-speler en blijf ik lang hangen bij verscheidene minigames om steeds mijn records te verbreken en de beste items te winnen. Ik denk dat ik dit spel volledig ga uitmelken, en dat verdient het ook, want wat hebben de ontwikkelaars hier veel content ingestopt zeg!

Michel Musters 

Ik heb na een dikke maand eindelijk de Director’s Cut van Death Stranding uitgespeeld. Misschien keer ik binnenkort nog wel terug om wat extra pakketjes te bezorgen, maar ik ben alvast begonnen aan de PS5-versie van The Last of Us: Part 2. De game heb ik niet gespeeld sinds de release op PS4, dus ik kijk er erg naar uit om deze emotionele rollercoaster weer te ervaren. Het begin van de game is meteen weer genieten!

View post on X

Marcel Vroegrijk

Ik heb onlangs weer eens die ene obscure game uit 2022 opgestart. Misschien heb je ervan gehoord, maar waarschijnlijk niet. Elden Ring, heet het. Daar heeft die schrijver van de Game of Thrones-boeken blijkbaar aan meegewerkt. The things you learn. En in juni van dit jaar (bijna 30 maanden later) komt er dus ook nog eens downloadbare content uit. Dat moet dan wel een bijzonder spel zijn. Mijn poppetje heeft in ieder geval al een mooi zwaard gevonden. Ik ben benieuwd wat ik nog meer ga ontdekken. Hopelijk is het geen al te grote game, want Dragon's Dogma 2 staat al aan de poort.

©GMRimport

Dunke van Boekel

Het afgelopen weekend wilde ik erg graag Final Fantasy 7: Rebirth spelen, maar naast een uitnodiging voor een paar rondjes Overwatch kreeg ik ook het verzoek een creeper-farm te bouwen in Minecraft. We willen een berg gaan uithollen om daar dan weer een ondergrondse stad in te bouwen, en dat gaat toch ietwat makkelijker met een paar flinke knallers in je inventaris. Dit koste daarentegen wat meer tijd dan ik had verwacht, dus Cloud, Tifa en Red XIII zitten iets langer op een bankje te niksen. Verder heb ik een paar rondjes Cards Against Humanity gespeeld met vrienden, waarbij we de Star Wars prompt-kaarten combineerden met de antwoorden uit het originele spel. De resultaten ga ik niet hardop herhalen.

Mol (Ruan Moleman)

Tussen de actievolle games met vette combat of diepgaande verhalen is er een genre waar ik heerlijk op ga. Het zijn matig-ontwikkelde simulators, met in het specifiek opknap-simulators. De liefde voor dit subgenre is begonnen bij een game genaamd House Flipper, waar ik inmiddels meer dan honderd uur in heb zitten. Ik kon vanzelfsprekend niet wachten op House Flipper 2. Helaas kwam deze uit in matige staat, met weinig content, dus heb ik de kat uit de boom gekeken tot de game wat updates heeft ontvangen. Dit weekend was dat moment. Ik heb weer lekker huisjes lopen flippen, oftewel, schoonmaken, verven, nieuw meubilair, andere ramen erin en natuurlijk een nieuwe vloer. Vraag me niet waarom ik zo fijn ga op dingen die in het echte leven ontzettend zwaar en niet leuk zijn, maar in games vind ik het fantastisch.

©GMRimport

Cody van en Bogert

Ik heb echt alléén maar Final Fantasy 7: Rebirth gedaan. En dan heb ik het over twee volledige dagen waarop al mijn tijd en energie naar die game is uitgegaan. Inmiddels heb ik de eerste twee gebieden op honderd procent staan en kan ik na zo'n twintig uur clean-up eindelijk weer verder met het hoofdverhaal. Wat een monument van een game is dit zeg, en dan ben ik pas op de helft. Oh, dit komt trouwens van iemand die op Remake na, nog nooit een Final Fantasy heeft uitgespeeld.


Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Witcher 4-trailer voorgerenderd met GeForce RTX 5090
Nieuws

The Witcher 4-trailer voorgerenderd met GeForce RTX 5090

Bevestigd door Nvidia

Nvidia heeft bevestigd dat de eind vorig jaar getoonde trailer van The Witcher 4 is voorgerenderd op Unreal Engine 5 met een GeForce RTX 5090.

Dat meldt de fabrikant op diens officiële website. "Onlangs ging er een prachtige onthullingstrailer van The Witcher 4 in première, waarvan we nu kunnen bevestigen dat deze voorgerenderd is in Unreal Engine 5 op een GeForce RTX 5090." Daarbij laat het bedrijf weten dat de aankomende game gebruik zal maken van de laatste RTX-technologieën.

Eerder deze week kondigde Nvidia de nieuwe GeForce RTX 50-videokaarten en DLSS 4 aan tijdens de Consumer Electronics Show te Las Vegas. De meest krachtige versies van de opvolgers van de RTX 40-lijn zijn de RTX 5090 en RTX 5080, die beiden op 30 januari verschijnen en respectievelijk 2369 euro en 1190 euro gaan kosten. In de loop van februari moeten de kaarten voor het goedkopere segment beschikbaar komen: de RTX 5070 Ti en RTX 5070, die respectievelijk 889 euro en 654 euro gaan kosten. Meer info is hier te vinden.

Het was al bekend dat CD Projekt Red aan een nieuwe The Witcher-trilogie werkt rondom een ander personage dan Geralt of Rivia, en tijdens The Game Awards afgelopen december werd het spel onthuld. De eerste trailer, die nog geen directe gameplay toont, is gemaakt op Unreal Engine 5 en draait op een "onaangekondigde Nvidia GeForce RTX-cpu". De trailer bevestigt dat Ciri de hoofdrol zal spelen.

CD Projekt Red benadrukt dat The Witcher 4 een singleplayer openwereld-rpg wordt en de start van een nieuwe saga is. Het bedrijf noemt het de meest ambitieuze openwereld-Witcher-game tot dusver. Verder liet de ontwikkelaar weten dat het problemen die de release van Cyberpunk 2077 plaagden wil vermijden met The Witcher 4. Ook is inmiddels bevestigd dat Geralt of Rivia - het hoofdpersonage van de vorige The Witcher-games - een rol zal hebben in de game en dat stemacteur Doug Cockle hem weer van stem zal voorzien.

Een releasedatum en platforms voor The Witcher 4 zijn niet aangekondigd, maar het is zo goed als zeker dat het spel naar pc, PlayStation en Xbox komt.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Vermeende mishandelingen bij ondersteunende Assassin's Creed Shadows-studio
Nieuws

Vermeende mishandelingen bij ondersteunende Assassin's Creed Shadows-studio

De ontwikkelaar bestaat inmiddels niet meer, maar er is wel een nieuwe studio opgericht

Er zou vermeende mentale en fysieke mishandeling hebben plaatsgevonden bij een uit Indonesië afkomstige studio die mee heeft geholpen aan de ontwikkeling van Assassin's Creed Shadows.

YouTube-kanaal People Make Games maakte melding van deze mishandeling in Brandoville, een inmiddels gesloten studio die Ubisoft een tijdlang bijstond tijdens de ontwikkeling van de aankomende Assassin's Creed-game. In de video wordt gemeld dat Kwan Cherry Lai, de vrouw van CEO Ken Lai, werknemer Christa Sydney op fysieke en mentale wijze heeft mishandeld.

In eerste instantie zou Cherry Lai Sydney onder haar hoede hebben genomen na een geschil op de werkvloer, maar de werkrelatie zou al snel zijn uitgemond in mishandeling. Zo werd Sydney dagelijks vernederd tegenover haar collega's, moest ze haar kledingkeuze verantwoorden en mocht ze maar een "handvol minuten" slapen gedurende de vier dagen voordat ze in 2022 een werkgerelateerde beurs bijwoonde. Vervolgens zou Sydney gedwongen zijn om zichzelf te filmen terwijl ze zichzelf honderd keer in het gezicht sloeg. Ook zou ze een hersenschudding hebben opgelopen nadat ze haar hoofd tegen een deur moest stoten.

Inmiddels zijn er meer verhalen over giftig werkgedrag op de werkvloer van Brandoville naar buiten gekomen, waarbij in alle gevallen Cherry Lai als de schuldige wordt aangewezen. Zo weigerde ze schijnbaar een werknemer salaris uit te keren. Een andere werknemer, Syifana Afiati, moest tijdens haar zwangerschap naar eigen zeggen te hard werken van Lai. Tijdens haar zwangerschap werd ze naar het ziekenhuis gebracht. Haar zoon werd twee maanden te vroeg geboren en stierf vier maanden later. Ondanks dat werd Afiait geacht te blijven komen opdagen op werk.

Brandoville sloot in de loop van vorig jaar zijn deuren, maar Ken en Cherry Lai hebben inmiddels een nieuwe ontwikkelstudio opgericht, Lailai Studios. Zij hebben niet publiekelijk gereageerd op de beschuldigingen. Ubisoft heeft wel laten weten "diep geschokt" te zijn door de verhalen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!