Wat hebben we dit weekend gespeeld? - Rise of the Ronin en Final Fantasy
Gamer.nl
Achtergrond

Wat hebben we dit weekend gespeeld? - Rise of the Ronin en Final Fantasy

En gelezen en gekeken?

Helaas, het weekend is al lang en breed voorbij. Het enige wat we kunnen doen is nagenieten van wat we allemaal hebben gespeeld.

Jacco Peek

Dit weekend genoten Cloud en vrienden van hun welverdiende rust op Costa Del Sol. Terwijl we eigenlijk de wereld moesten redden, waren we bezig met complete kaartspeltoernooien, het uitzoeken van zwemkleding en rondrijden op segways (want waarom ook niet?). Ik vind het onwijs grappig hoe Final Fantasy 7 Rebirth soms ontzettend luchtig kan zijn, zonder dat het uit de toon valt. Verder heb ik een lekkere balans gevonden tussen zijcontent en het verhaal volgen, want elk gebied op honderd procent zetten is gewoon niet te doen. Het zorgt er ook voor dat je een beetje betrokken blijft bij de plot, al mag er wat mij betreft wel wat meer urgentie in zitten (tot nu toe).

Erik Nusselder

Ik ben Rise of the Ronin aan het reviewen voor deze prachtige website, maar daar mag ik verder natuurlijk niks over vertellen. De review lees je op 21 maart! Ter afwisseling ben ik tussendoor begonnen aan Unicorn Overlord, en jeetje zeg. Wat een goed spel is dat. Een real-time strategiegame waarin de gevechten automatisch gaan. Of je wint, hangt dus helemaal af van hoe je jouw eenheden hebt voorbereid. Tel daar de prachtige animaties en stijl van Vanillaware bij op, en we hebben er weer een GOTY-kandidaat bij.

Denian Franken

Dit weekend heb ik weer Final Fantasy 7 Rebirth gespeeld, en ik ben verbaasd over hoe erg ik geniet van het rustig de tijd nemen voor alles. Het is namelijk lang geleden dat ik de side content in een Final Fantasy-game zo leuk vond. Zo ben ik nu een toegewijde Queen’s Blood-speler en blijf ik lang hangen bij verscheidene minigames om steeds mijn records te verbreken en de beste items te winnen. Ik denk dat ik dit spel volledig ga uitmelken, en dat verdient het ook, want wat hebben de ontwikkelaars hier veel content ingestopt zeg!

Michel Musters 

Ik heb na een dikke maand eindelijk de Director’s Cut van Death Stranding uitgespeeld. Misschien keer ik binnenkort nog wel terug om wat extra pakketjes te bezorgen, maar ik ben alvast begonnen aan de PS5-versie van The Last of Us: Part 2. De game heb ik niet gespeeld sinds de release op PS4, dus ik kijk er erg naar uit om deze emotionele rollercoaster weer te ervaren. Het begin van de game is meteen weer genieten!

View post on X

Marcel Vroegrijk

Ik heb onlangs weer eens die ene obscure game uit 2022 opgestart. Misschien heb je ervan gehoord, maar waarschijnlijk niet. Elden Ring, heet het. Daar heeft die schrijver van de Game of Thrones-boeken blijkbaar aan meegewerkt. The things you learn. En in juni van dit jaar (bijna 30 maanden later) komt er dus ook nog eens downloadbare content uit. Dat moet dan wel een bijzonder spel zijn. Mijn poppetje heeft in ieder geval al een mooi zwaard gevonden. Ik ben benieuwd wat ik nog meer ga ontdekken. Hopelijk is het geen al te grote game, want Dragon's Dogma 2 staat al aan de poort.

©GMRimport

Dunke van Boekel

Het afgelopen weekend wilde ik erg graag Final Fantasy 7: Rebirth spelen, maar naast een uitnodiging voor een paar rondjes Overwatch kreeg ik ook het verzoek een creeper-farm te bouwen in Minecraft. We willen een berg gaan uithollen om daar dan weer een ondergrondse stad in te bouwen, en dat gaat toch ietwat makkelijker met een paar flinke knallers in je inventaris. Dit koste daarentegen wat meer tijd dan ik had verwacht, dus Cloud, Tifa en Red XIII zitten iets langer op een bankje te niksen. Verder heb ik een paar rondjes Cards Against Humanity gespeeld met vrienden, waarbij we de Star Wars prompt-kaarten combineerden met de antwoorden uit het originele spel. De resultaten ga ik niet hardop herhalen.

Mol (Ruan Moleman)

Tussen de actievolle games met vette combat of diepgaande verhalen is er een genre waar ik heerlijk op ga. Het zijn matig-ontwikkelde simulators, met in het specifiek opknap-simulators. De liefde voor dit subgenre is begonnen bij een game genaamd House Flipper, waar ik inmiddels meer dan honderd uur in heb zitten. Ik kon vanzelfsprekend niet wachten op House Flipper 2. Helaas kwam deze uit in matige staat, met weinig content, dus heb ik de kat uit de boom gekeken tot de game wat updates heeft ontvangen. Dit weekend was dat moment. Ik heb weer lekker huisjes lopen flippen, oftewel, schoonmaken, verven, nieuw meubilair, andere ramen erin en natuurlijk een nieuwe vloer. Vraag me niet waarom ik zo fijn ga op dingen die in het echte leven ontzettend zwaar en niet leuk zijn, maar in games vind ik het fantastisch.

©GMRimport

Cody van en Bogert

Ik heb echt alléén maar Final Fantasy 7: Rebirth gedaan. En dan heb ik het over twee volledige dagen waarop al mijn tijd en energie naar die game is uitgegaan. Inmiddels heb ik de eerste twee gebieden op honderd procent staan en kan ik na zo'n twintig uur clean-up eindelijk weer verder met het hoofdverhaal. Wat een monument van een game is dit zeg, en dan ben ik pas op de helft. Oh, dit komt trouwens van iemand die op Remake na, nog nooit een Final Fantasy heeft uitgespeeld.


Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Switch 2 wordt de grootste consolerelease tot nu toe'
Gamer.nl
Nieuws

'Switch 2 wordt de grootste consolerelease tot nu toe'

De vraag is vooral of Nintendo genoeg exemplaren kan produceren

Volgens een analist kan de Nintendo Switch 2-release de grootste consolerelease tot dusver worden.

Dat meldt Pelham Smithers van het op Japan gerichte analistenbureau Pelham Smithers Associates aan Bloomberg. Eerder bleek al dat er zo'n 2,2 miljoen mensen de Switch 2 hebben gereserveerd in Japan. "Aangezien Japan een derde van de wereldwijd verkochte Switch-consoles heeft gekocht, impliceert dit 6,6 miljoen wereldwijde reserveringen voor de Switch 2."

Natuurlijk hangt veel af van hoeveel exemplaren Nintendo voor de Switch 2-release kan produceren - reserveringen moeten immers omgezet kunnen worden in verkopen. Tijdens en ruim na de release van de PlayStation 5 bijvoorbeeld waren er flinke tekorten van de console. Er gaan geruchten dat Nintendo echter al sinds medio vorig jaar Switch 2-consoles produceert en dus een aanzienlijke voorraad voorbereidt.

De grootste consolerelease tot nu toe is in handen van Sony met de PlayStation 4 en PlayStation 5. Beide consoles zijn wereldwijd naar verluidt 4,5 miljoen keer verkocht in de eerste twee maanden van release - al hadden dat er meer kunnen zijn als Sony meer PS5-exemplaren op voorraad had.

Eerder deze week bleek in ieder geval dat de vraag naar Switch 2-consoles in Japan het verwachte aanbod overstijgt. Volgens de directeur van Nintendo zullen "een significant aantal" geïnteresseerden in Japan op release naast een Switch 2 grijpen.

De Nintendo Switch 2 komt wereldwijd op 5 juni uit en gaat 469,99 euro kosten, al komt er ook een versie van de console voor 509,99 euro beschikbaar waar een digitale code voor Mario Kart World bij zit. De reserveringen in Nederland zijn al enige tijd geopend - houd pre-order-mogelijkheden hier in de gaten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe Skate heeft geen offline modus
Gamer.nl
Nieuws

Nieuwe Skate heeft geen offline modus

De game moet altijd online zijn om de spelwereld te laten evolueren

De nieuwe Skate-game van EA en Full Circle heeft altijd een online connectie nodig om speelbaar te zijn.

Dat laten de bedrijven weten in een FAQ op de EA-website. Daarin wordt benadrukt dat de game geen offline modus krijgt. De reden dat de game altijd online moet zijn: "De game en de stad waarin de game zich afspeelt zijn ontworpen om een levende, ademende, massive multiplayer skateboarding sandbox te zijn die altijd online is en constant evolueert."

De ontwikkelaar vervolgt: "Je gaat grote veranderingen zien, zoals aanpassingen aan de stad, alsmede kleinere dingen zoals evenementen en andere in-game activiteiten. Om onze visie van een skateboardwereld te leveren, heeft de game een voortdurende online connectie nodig. Dit is waarschijnlijk geen grote verrassing voor degenen die mee hebben gedaan aan onze speeltest."

Full Circle benadrukt ook nogmaals dat de Early Access-versie van de nieuwe Skate ergens in de loop van dit jaar verschijnt. Dat werd vorig jaar ook al verteld. Ook wordt gemeld dat cross-play onderdeel uitmaakt van de ervaring.

Skate moet niet als vervolg op de oude Skate-games gezien worden, maar als op zichzelf staand platform dat de komende jaren uitgebreid kan worden. Ondanks dat het spel free-to-play wordt, zal het volgens de makers geen pay-to-win-elementen bevatten. Ook zullen geen gebieden achter een betaalmuur zitten. Microtransacties zullen alleen aanwezig zijn voor cosmetische items. In de game skaten mensen in de fictieve stad San Vansterdam. Skate komt naar pc, mobiel en moderne consoles.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!