Over de Microsoft Flight Simulator-review
Achtergrond

Over de Microsoft Flight Simulator-review

We wachten nog héél even

We hadden de Microsoft Flight Simulator 2024-review graag al online gehad, maar helaas kwam de code pas bij verschijning van de game binnen. Nu de game een update heeft gehad en een stuk beter draait, hebben we besloten nog even te wachten met de review.

Het zal jullie namelijk niet ontgaan zijn dat Flight Simulator bij verschijning geteisterd werd door tal van problemen, van gekke bugs tot in-game downloads die niet werkten. Ook wij hadden de nodige problemen.

"Flight Simulator 2024 heeft last van turbulentie, daarom kondigen wij een flight delay aan", zegt onze reviewer Harry. "Oké, genoeg grappen voor we crashen. Flightsim is een gigantische game die nogal wat technische problemen bleek te hebben. De career mode was voor ons zelfs helemaal ontoegankelijk. Nu lijken de problemen opgelost, en omdat we de game wel eerlijk willen recenseren landt de review iets later. Sorry, laatste grap"

Verwacht dus volgende week ergens de volledige review op Gamer.nl. Het vorige deel, Microsoft Flight Simulator 2020, kreeg een 9,5:

"Met een letterlijk volledige simulatie van de aarde is het onmogelijk om alles te zien wat dit ‘spel’ te bieden heeft. Flight Simulator 2020 is, net als eerdere edities, een hobby op zich. Maar ook beginners en zondagspiloten kunnen er enorm veel voldoening uithalen. Je leert echte vaardigheden die een-op-een kloppen met de werkelijkheid en de uitdaging is zo groot als je zelf wil. Lange laadtijden en een wat vreemd onderscheid tussen de standaard-, premium- en deluxe-edities zijn eigenlijk de enige echte grote minpunten in een verder sublieme simulatie."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
PlayStation blijft zich zowel op singleplayer- als liveservicegames richten
Nieuws

PlayStation blijft zich zowel op singleplayer- als liveservicegames richten

Voor iedereen wat wils

Hermen Hulst, een van de CEO's van PlayStation, heeft aangegeven dat het bedrijf zich zowel op liveservicegames als singleplayertitels blijft richten.

Dat meldde hij in een interview met Famitsu (via Insider Gaming), waarin hij ook het belang van oudere franchise benadrukte. Meer daarover valt in dit Gamer.nl-nieuwsbericht te lezen.

"De game-industrie verandert constant door diverse factoren, waaronder technologische ontwikkelingen, nieuwe genres en nieuwe manieren om te spelen", aldus Hulst. "Een ding dat constant blijft, is dat mensen verlangen naar geweldige entertainmentervaringen. De aandacht die games krijgen groeit alleen maar. Dit zorgt ook voor meer concurrentie. Net zoals de vele andere bedrijven binnen de industrie moeten we veranderingen doorvoeren in onze bedrijfsvoering om een stabiele fundering te behouden." Volgens Hulst zal PlayStation dan ook "zich blijven richten op het ontwikkelen van liveservicegames, alsmede de verhaalgedreven singleplayertitels die onze spelers willen".

Sony heeft al enkele jaren een steeds grotere focus op liveservicegames, met wisseldne resultaten. Zo werd een The Last of Us-multiplayergame geannuleerd voordat hij uitkwam en was de multiplayershooter Concord maar enkele weken online voordat hij weer voorgoed verdween. Toch wordt er ook succes geboekt. Hulst haalde Helldivers 2 aan als voorbeeld voor een succesvolle, moderne liveservicegame. "We leren veel terwijl we onszelf aanleren om liveservicegames van hoge kwaliteit binnen Sony Interactive Entertainment te ontwikkelen. Helldivers 2 trok veel spelers aan dankzij een constante stroom aan nieuwe content, en de resultaten tonen de potentie van liveservicegames aan."

Tegelijkertijd brengt Sony inderdaad nog altijd singleplayergames uit, zoals eerder dit jaar Astro Bot en volgend jaar Death Stranding 2: On the Beach en Ghost of Yotei. Daarnaast werd eerder deze maand tijdens The Game Awards Naughty Dogs nieuwe game Intergalactic: The Heretic Prophet onthuld.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Stardew Valley is meer dan 41 miljoen keer verkocht
Nieuws

Stardew Valley is meer dan 41 miljoen keer verkocht

De ontwikkelaar werkt ondertussen aan nieuwe game Haunted Chocolatier

Wereldwijd zijn er meer dan 41 miljoen exemplaren van Stardew Valley verkocht.

Dat valt op de officiële website van de game te lezen. Het huidige verkoopaantal is in deze maand gemeten en dus het meeste recente verkoopaantal dat over de game bekend is gemaakt.

Stardew Valley is verkrijgbaar op pc, Nintendo Switch, PlayStation 4 en Xbox One. Duidelijk is dat meer dan 26 miljoen van de verkochte exemplaren om de pc-versie draait. Daarnaast is de Switch-versie 7,9 miljoen keer verkocht.

Afgelopen najaar kwam er nog een grote nieuwe update voor Stardew Valley uit. Nu deze beschikbaar is, zet ontwikkelaar Eric 'ConcernedApe' Barone zijn werk aan zijn volgende game weer voort. Haunted Chocolatier werd in 2021 aangekondigd. Spelers moeten in de game ingrediënten verzamelen om chocolade mee te maken en die vervolgens weer verkopen. Volgens Barone zit het spel echter vol met andere bezigheden, maar daar heeft hij nog niet veel over gedeeld. De game is in ieder geval ontwikkeling voor pc.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!