Over de Call of Duty: Black Ops 6-review
Gamer.nl
Achtergrond

Over de Call of Duty: Black Ops 6-review

Ron is in grind mode

Call of Duty: Black Ops 6 is al uit, maar de oplettende bezoeker heeft nog geen review gezien op Gamer.nl. Dat komt omdat we op vrijdag pas met de game aan de slag konden.

De afgelopen tien jaar is het reviewproces van Call of Duty drastisch veranderd. Waar pers eerst werd ingevlogen om de game ergens in een hotel in Londen of Los Angeles te spelen, verschoof dat tijdens covid naar online reviewsessies op afstand. Net als covid verdwenen dat soort reviewsessies en konden we hoogstens de campagne vroegtijdig spelen, maar ook dat is dit jaar anders.

Dat is niet zozeer een klacht, maar vooral tekenend voor hoe uitgevers de promotie van liveservicegames tegenwoordig aanpakken. Met andere woorden: reviews worden als minder belangrijk geacht, zeker nu Black Ops 6 op dag één beschikbaar is op Game Pass voor Xbox en pc.

Wij geloven echter nog steeds in de meerwaarde van een review, helemaal met Call of Duty-expert Ron Vorstermans in huis. Ron ging afgelopen weekend in grind mode om zo snel mogelijk een oordeel te vellen (en te werken aan zijn roestige Call of Duty-skills). Dit is wat hij tot nu toe over Black Ops 6 heeft te zeggen:

"In de kern is Call of Duty: Black Ops 6 een hele getrouwe Call of Duty-game. Dat is niet verrassend, maar na de teleurstellende campaign-modus van Modern Warfare 3 is dat ergens wel gewoon lekker. Bovendien doet Black Ops 6 eigenlijk niets fout. De drie steunpilaren zijn ieder leuk dit jaar. De campagne is dom maar fun, Zombies is de beste in jaren en de multiplayer is klassiek en zonder tierelantijntjes.

Wel een kleine kanttekening: online is de actie heel erg snel. Tegenstanders vliegen echt letterlijk onder en boven je door tijdens het knallen. Dat maakt de multiplayer niet zo toegankelijk als mensen misschien verwachten van Call of Duty, zeker niet een Call of Duty die op Game Pass staat."

Verwacht de review, onder voorbehoud, ergens deze week. Ondertussen werken we ook ons overzicht over Black Ops 6 bij met de beste wapens, tips en nieuwtjes rondom de game.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Ninja Gaiden: Ragebound bevat een tweede speelbare personage
Gamer.nl
Nieuws

Ninja Gaiden: Ragebound bevat een tweede speelbare personage

Game komt aankomende zomer op consoles en pc uit

Een nieuwe trailer van Ninja Gaiden: Ragebound heeft een tweede speelbare personage voor de game onthuld: Kumori.

Kumori stamt uit de beruchte Black Spider Clan en gebruikt modernere wapens en demonische krachten om de vijand te slim af te zijn. Eerder werd al het speelbare personage

In de game reist Ryu Hayabusa naar de Verenigde Staten om het testament van zijn vader te eren. Terwijl hij weg is, breekt de barrière tussen de menselijke en demonenwereld plots, waardoor er een angstaanjagend leger aan monsters Hayabusa Village aandoet. In Ryu's afwezigheid moet de jonge ninja Kenji Mozu aan de slag om het dorp te redden. Nu blijkt dus ook dat Kumori een belangrijke rol zal spelen.

Ninja Gaiden: Ragebound wordt door Blasphemous-studio The Game Kitchen in samenwerking met Koei Tecmo en Team Ninja gemaakt. De game combineert de klassieke gameplay en lore van de franchise uit de 8-bit-generatie met de diepgang en intensiteit van de later verschenen 3D-games. De pixelgraphics vallen daarbij meteen op.

Ninja Gaiden: Ragebound verschijnt aanstaande zomer voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc (Steam).

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nintendo start Switch 2-reclamecampagnes in Japan en VS
Gamer.nl
Nieuws

Nintendo start Switch 2-reclamecampagnes in Japan en VS

Waaronder een ode aan de in 1991 verschenen Super NES-reclame met Paul Rudd

In zowel de Verenigde Staten als Japan zijn reclamecampagnes voor de Nintendo Switch 2 van start gegaan.

Zo is in de Verenigde Staten de reclame 'Now You're Playing Together' uitgezonden, waarin acteur Paul Rudd via GameChat samen met anderen Mario Kart World speelt. De reclame is een duidelijke ode aan de Super NES-reclame uit 1991 waarin Rudd ook speelde.

In japan worden diverse korte reclames uitgezonden voor Mario Kart World en de Switch 2. Daarnaast melden diverse Japanse inwoners op social media dat ze op straat ook advertenties voor de console beginnen te zien.

Onlangs werd aangekondigd dat de Nintendo Switch 2 op 5 juni verschijnt. De console gaat 469,99 euro kosten, al komt er ook een bundel met een digitale code voor Mario Kart World die 509,99 euro kost. Reserveringen kunnen in de Benelux sinds enige tijd gemaakt worden bij winkels en Nintendo's eigen webshop. Hou hier alles rondom Switch 2-pre-orders in de gaten.

Met de dock kunnen games op Switch 2 in maximaal 4K en HDR afgespeeld worden op televisies die dat ondersteunen. Het scherm van de Switch 2 zelf geeft games in 1080p en HDR weer, in maximaal 120 fps, en heeft twee keer zoveel pixels als de eerste Switch. Ook is er ondersteuning voor DLSS, de upscaletechnologie van Nvidia.

De Joy-Con-controllers worden ditmaal via magneten verbonden met de console. Er komt tevens een nieuwe Pro Controller die los gekocht kan worden, met nieuwe knoppen aan de achterkant en een ingang voor koptelefoons. Met GameChat kunnen mensen tijdens het gamen met elkaar praten. Er kan ook een camera gekocht worden zodat mensen elkaar kunnen zien bij gebruik van GameChat. De Switch 2 kan ook de meeste games die op de Switch zijn verschenen afspelen.

Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!