Krijgen we deze week een PlayStation Showcase?
Achtergrond

Krijgen we deze week een PlayStation Showcase?

En Assassin’s Creed Shadows en F1 24

Hoe bedoel je, het is alweer maandag? Tijd om eens vooruit te blikken op wat we de komende week kunnen op Gamer.nl kunnen verwachten.

Ik weet het, dergelijke maandagblogs zijn vaak gekomen en gegaan. Het is nu eenmaal lastig om elke week te voorspellen wat we gedurende de week op de site gaan plaatsen – laat staan dat we regelmatig NDA’s van tien pagina’s tekenen. Toch doen we een dappere poging nu de Gamezomer eraan komt.

Sony’s Gamezomer-plannen

Over de Gamerzomer gesproken: deze week is het vooral afwachten of Sony met een presentatie komt, en wat voor presentatie het dan wordt. Stiekem hadden we al een uitgebreid voorspellingsartikel voor een PlayStation Showcase klaarstaan, maar gezien die altijd een week van tevoren wordt aangekondigd lijkt die kans steeds kleiner. Anderzijds zijn er nog steeds hardnekkige geruchten dat er in mei ‘iets’ plaatsvindt, dus wordt het dan een State of Play? Of wacht Sony tot later dit jaar? Waarschijnlijk krijgen we deze week het antwoord.

Hoe dan ook, een eventuele PlayStation-presentatie coveren we net zoals die van Summer Game Fest, Xbox en Ubisoft dit jaar live op de site en Twitch (via Power Unlimited). Verwacht daarbij weer voorspellingen, analyses en een handvol previews van games die ook in LA speelbaar zijn. Natuurlijk zijn we ook benieuwd wat jullie van elke presentatie verwachten!

Daarnaast duikt onze Luuc deze week in de wereld van Assassin’s Creed Shadows. Er was wat controverse rondom de rol en afkomst van protoganist Yasuke, dus willen we daar in een achtergrondstuk een genuanceerd antwoord op geven. Daarnaast kijkt hij naar de tijdsperiode waarin Shadows zich afspeelt, zodat we iets beter kunnen voorspellen wat de game ons gaat bieden. Ik vind Shadows er persoonlijk goed uitzien, maar het blijft natuurlijk Assassin’s Creed.

Tot slot komt er deze week nog een handjevol games uit, waaronder F1 24. We doen ons best om daar tijdig een review van te hebben, maar we beloven niks want dat is dus de reden dat dit soort blogs sneuvelen.

Hopelijk ben je in ieder geval een beetje op de hoogte van de komende week, die ongetwijfeld nog veel meer onverwachte dingen brengt!

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Door Star Fox geïnspireerde Wild Blue onthuld tijdens Humble Games Showcase
Nieuws

Door Star Fox geïnspireerde Wild Blue onthuld tijdens Humble Games Showcase

Ook dlc voor Bo: Path of the Teal Lotus kwam voorbij

Gisteren werd de Humble Games Showcase uitgezonden, waar diverse aankomende indiegames voorbijkwamen - waaronder de door Star Fox geïnspireerde on-rails shooter Wild Blue.

De game van ontwikkelaar Chuhai Labs moet "de on-rails avonturen uit de jaren negentig" in een nieuw jasje stoppen. In de game besturen spelers Bowie Stray en zijn team van Blue Bombers terwijl ze door de lucht vliegen en de wereld redden.

De ontwikkelstudio is opgericht door Giles Goddard, de programmeur van de oorspronkelijke Star Fox (in Europa bekend als Starwing). Het spel komt op een nog onbekend moment uit op Steam.

Andere games die tijdens de Humble Games Showcase werden onthuld of getoond, zijn onder andere Wall World 2, Antro, Future Vibe Check, Town of Zoz, Monaco 2 en dlc voor Bo: Path of the Teal Lotus. Hieronder is een selectie aan beelden te zien, gevolgd door de complete presentatie.

Watch on YouTube

Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Klassieke Firefight-modus beschikbaar in Halo Infinite
Nieuws

Klassieke Firefight-modus beschikbaar in Halo Infinite

Als onderdeel van Operation: Blue Team

De klassieke Firefight-modus is nu speelbaar in de multiplayer van Halo Infinite.

De modus verscheen eerder deze week in de game. Firefight werd in Halo 3: ODST geïntroduceerd en maakt nu onderdeel uit van Operation: Blue Team in Halo Infinite. Spelers kunnen daarin een Firefight Classic-speellijst vinden met daarin nieuwe versies van klassieke maps.

In Firefight Classic moet een team bestaande uit vier spelers zo lang mogelijk zien te overleven terwijl er golven aan vijanden tegenover hen staan. Een ronde bestaat uit vijf van die golven, en drie rondes en een bonusronde zijn een 'set'.

Veel spelers zijn blij met de terugkeer van de modus. Meer informatie is in deze blogpost te vinden. Operation: Blue Team loopt op 8 april af.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!